Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Reilua välistäveto kauppaa  (Luettu 2688 kertaa)

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Reilua välistäveto kauppaa
"Reilun kaupan kahvin hintahyöty jää Suomessa enimmäkseen kaupalle
- Jos kuluttaja maksaa Reilun kaupan kahvista 50 prosenttia enemmän kuin tavallisesta kahvista, tuottajayhteisöt saavat ehkä viisi prosenttia enemmän kuin mitä he saisivat samasta kahvista markkinoilta, Valkila kertoo. "

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/11/reilun_kaupan_kahvin_hintahyoty_jaa_suomessa_enimmakseen_kaupalle_2157686.html

Suuria julkilausuttuja "totuuksia" kaupan suulla:
"Suomessa vähittäiskauppa on tehokkkaasti hoidettu ja organisoitu. "
"Kilpailu on äärimmäisen kovaa, ja kauppa neuvottelee tasavertaisena tavarantoimittajien kanssa."
"Kuluttaja on kuningas."

Kuluttaja on kuningas, jolla tosin ei ole vaatteita. Olen pitänyt Reilua kauppaa hyväuskoisten maailmaa parantavien hölmöjen temmelleskenttänä. Samalla olen kuitenkin huutanut kotimaiselle tuotannollekin Reilun kaupan statusta. On se vaan hele***** hyvä ettei kukaan ole ottanut meuhkaamistani todesta: mikään ei olisi muuttunut!  8)

Slippin 'n sliding

Bentti

• Vieras
Vs: Reilua välistäveto kauppaa
Ainoa ratkaisu tähän kaupan keskittymis ja kilpailun puute -ongelmaan on että MTK perustaa oman kauppaketjun.  ;D :D ;D :D

Se olisi todella konkreettista edunvalvontaa.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ihme touhua tuo reilukauppa.

Kahvi ja banskut on puheen aiheena.

Ihan kuin sillai maailma pelastuis.
Kui mää ain olen paras?

sorkkis

• Vieras
Ihme touhua tuo reilukauppa.

Kahvi ja banskut on puheen aiheena.

Ihan kuin sillai maailma pelastuis.

Noin se menee kuules . Kauranhoitajat sitten loppupäässä .  :D

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Ainoa ratkaisu tähän kaupan keskittymis ja kilpailun puute -ongelmaan on että MTK perustaa oman kauppaketjun.  ;D :D ;D :D

juu näin ja kilpailuvirasto täytyy lahjoa paremmin kuin s ja k-ryhmä sen tekee ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
kertokaa mulle mikä on toi  kili pailu virasto?     en keksi mitään virkaa tolle puljulle suomessa!

ja mikä on kilpailu?          ei täällä sellasta ole, paska puhetta!

emo-heikki

• Vieras
kertokaa mulle mikä on toi  kili pailu virasto?     en keksi mitään virkaa tolle puljulle suomessa!

No esim. maataloudessa ei etelän tuottajat pärjää pohjoisen kanssa, kun on niin kova kilipailu ja huonommat tuet ????

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

No esim. maataloudessa ei etelän tuottajat pärjää pohjoisen kanssa, kun on niin kova kilipailu ja huonommat tuet ????

kilpailuvirasto taitaa olla kepulaisten tukikohta ???

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

se estää kaiken kilpailun josta vois olla haittaa nykyisille kartelleille kuten s ja k-ryhmälle

Bentti

• Vieras

Sieltä Sorkkis ja Timppa pyytävät luvan järjestää Kili-bailut.  ;D

Sepedeus

• Vieras

Höpötihöö. Saako tuottaja senttiäkään lisähintaa siitä Valion kovasta hinnoittelusta. Veikkaan ettei senttiäkään. ;D

Aulis Anttila

• Vieras
Suomeen on saatava samanlainen kartellilaki kuin Jenkkilässä on !!! ...siihen loppuisi isäntien uho... ja rosvoaminen  ;D ;D ;D

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Suomeen on saatava samanlainen kartellilaki kuin Jenkkilässä on !!! ...siihen loppuisi isäntien uho... ja rosvoaminen  ;D ;D ;D

juu eikööhän se sosialisti auliksien uho ole loppu jenkeisä suur yritykset sanalee aulis ruikuttaa 8)

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.

Sieltä Sorkkis ja Timppa pyytävät luvan järjestää Kili-bailut.  ;D
Tämmöset jutut kuuluu Lammas-palstalle  >:(  :D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

emo-heikki

• Vieras

Suomeen on saatava samanlainen maatalouslaki kuin Ranskassa on, siihen loppuisi kaupan uho ????