Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vasenkätiset-> syrjitty vähemmistö  (Luettu 15781 kertaa)

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Vasenkätiset-> syrjitty vähemmistö
Sanovat, että vasenkätiset eivät pääse taivaaseen. Jotain syntistä siihen täytyy liittyä.  :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

sorkkis

• Vieras

"Osan töistä pystyn tekemään molemmillakäsillä mutta hitsaan vasemmalla kädellä"

Tämä on taas sellaista "hyvä tietää" tietoa  ;D

Hitsaaminen = rautaa liitetään yhteen .  8)

JoHaRa

• Vieras

"Osan töistä pystyn tekemään molemmillakäsillä mutta hitsaan vasemmalla kädellä"

Ai tuollaista hitsaamista tarkoitit. Mäkin hitsaan hitsauskoneella molemmilla käsillä  8)

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja vielä ilman siunausta!  helkutin pakanat! :P

JoHaRa

• Vieras
Sanovat, että vasenkätiset eivät pääse taivaaseen. Jotain syntistä siihen täytyy liittyä.  :D

Helvetissä onkin kivempaa, kaikki tutut siellä kuitenkin  :D

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Mää tulen sinne naapuriin. Helvatinkuuseen.

:D
Kui mää ain olen paras?

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.

Onks sulla sinne jo liput  :D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

onko tietoa mikä on lämmitysjärjestelmän päästötaso, karkaako hiilidioksidi ??? ???

sorkkis

• Vieras

Massikka"mies" pääsee taivaasen . Helvetti on jo maanpäällä .  :D

Bentti

• Vieras
Jaahas, täällä on taas tee-se-itse tiedemiehet olleet vauhdissa :D
...analysoimassa vasenkätisyyden syitä.

Olen itse vasenkätinen, eikä se kyllä millään tavalla ole vaikeuttanut elämääni, kun en ole koskaan ollut oikeakätinen, niin en tiedä mitä olen muka menettänyt :D

Sitäpaitsi, monet vasenkätiset ovat osittain molempikätisiä, juuri siitä johtuen ,että monia toimintoja on ollut pakko oppia tekemään oikealla kädellä.

mah

• Vieras
Jos vasenkätisyys olisi normaalia, eikö vasen olisi oikea? Jos vasemmalla kädellä kirjoittaakin, niin eikö siinä teksti suttaannu ja kämmenen kylki tahraannu? Vasenkätiset joutuvat siis käyttämään arabian- tai hepreankielistä kirjoitusta välttääkseen tahraantumisen. Vessassakin on paperiteline useimmiten oikealla. Tiellä ajaessa vasempaan kääntyminen on useammin kielletty. Vasemmalla on kommunisteja. Armeijassakin marssittiin vasemman jalan tahdissa. Se oli tyhmää. Ota aina oikealta, tarjoa aina vasemmalta, opetettiin ruokailuetikettiäkin. Eli vasenkätiset joutuvat tarjoilijoiksi. :'(

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
just niin!     eipähän kaadu sopat reisille kun vasenkätisetb tarjuaa! ;D

JoHaRa

• Vieras
Jaahas, täällä on taas tee-se-itse tiedemiehet olleet vauhdissa :D
...analysoimassa vasenkätisyyden syitä.

Olen itse vasenkätinen, eikä se kyllä millään tavalla ole vaikeuttanut elämääni, kun en ole koskaan ollut oikeakätinen, niin en tiedä mitä olen muka menettänyt :D

Sitäpaitsi, monet vasenkätiset ovat osittain molempikätisiä, juuri siitä johtuen ,että monia toimintoja on ollut pakko oppia tekemään oikealla kädellä.

Eli olet kokenut syrjintää, et ole voinut toteuttaa vasenkätisyyttäsi  :o "On ollu PAKKO oppia tekemään oikealla kädellä". Syrjimisen kriteerit täyttyvät. Ei saa pakottaa ketään sanoo laki  ;D

JoHaRa

• Vieras
Jos vasenkätisyys olisi normaalia, eikö vasen olisi oikea? Jos vasemmalla kädellä kirjoittaakin, niin eikö siinä teksti suttaannu ja kämmenen kylki tahraannu? Vasenkätiset joutuvat siis käyttämään arabian- tai hepreankielistä kirjoitusta välttääkseen tahraantumisen. Vessassakin on paperiteline useimmiten oikealla. Tiellä ajaessa vasempaan kääntyminen on useammin kielletty. Vasemmalla on kommunisteja. Armeijassakin marssittiin vasemman jalan tahdissa. Se oli tyhmää. Ota aina oikealta, tarjoa aina vasemmalta, opetettiin ruokailuetikettiäkin. Eli vasenkätiset joutuvat tarjoilijoiksi. :'(

Mah löysi useita syrjintämuotoja lisää  :o Pesäpalloa pelatessakin lukkarille joutui sanomaan "vasen" jos aikoi lyödä vasemmalta puolelta lautasta. Miksi oikeakätiset eivät joutuneet sanomaan "oikea". Tämä oli suuri nöyryytys. Lukkari-piru syötti kiusaksi väärältä puolelta jos ei ehtinyt huutamaan ja lyönnistä tuli 30% todennäköisyydellä huti. Ja kaikki nauroivat.

Käsi suttaa. Syrjintää. Monet piirtoheitinkalvot on pakotettu kirjoittamaan ja sitten niitä suttuja on naurettu. Ratkaisun keksin vasta myöhemmin. Jos kalvot kirjoittaa peilikirjoituksella niin ne voi kirjoittaa oikealta vasemmalle. Hidasta!

emo-heikki

• Vieras

Jaa onko sorkkis vasenkätinen, no se selittää tämän ihan oman tulkinnan alvin kertymästä ...