Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pönttö kiinteistövero  (Luettu 14259 kertaa)

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8718
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: pönttö kiinteistövero
Mitä katumaksu kuuluu pellolle tai metsiin ? Ei yhteiskunta auraa, eikä järjestä katuvaloja minun
pelto- ja metsäteille. Nimien vääntely hämärtää alkuperäisen tarkoituksen: katumaksu,kiinteistö-
vero. Nimenvaihto näyttää luoneen oikeutuksen vaatia sitten yhtäläistä verotusta kaikille kiinteistöille.
 ??? ??? ??? ??? ??? ???

Noinhan niille kaikille veroille ja maksuille käy, kun ne kerran saadaan ujutettua sisään, niin niitä on sitten helppo korottaa ja laajentaa.
Väliaikainenhan sen ajoneuvoverokin piti alkujaan olla.  ::)
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: pönttö kiinteistövero


Ei toi kiinteistövero ole välttämättä kovin huono ajatus. Kaupunkilaiset kun omistaa yhä suuremman osan metsistämme ja pelloistamme joten se on ihan oikein että ne osallistuvat vihdoinkin meille kaikille tärkeän kuntatalouden rahoittamiseen.
-----------Tätä olen itsekin ajatellut. ::)
[/quote]
Montako hehtaaria itse omistat? Verot toisten maksettaviksi, kyllähän se eläteille passaa!
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: pönttö kiinteistövero


Ei toi kiinteistövero ole välttämättä kovin huono ajatus. Kaupunkilaiset kun omistaa yhä suuremman osan metsistämme ja pelloistamme joten se on ihan oikein että ne osallistuvat vihdoinkin meille kaikille tärkeän kuntatalouden rahoittamiseen.
-----------Tätä olen itsekin ajatellut. ::)
Montako hehtaaria itse omistat? Verot toisten maksettaviksi, kyllähän se eläteille passaa!
[/quote]

Verotushan lieventyisi tässä vaihtoehdossa.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: pönttö kiinteistövero


Ei toi kiinteistövero ole välttämättä kovin huono ajatus. Kaupunkilaiset kun omistaa yhä suuremman osan metsistämme ja pelloistamme joten se on ihan oikein että ne osallistuvat vihdoinkin meille kaikille tärkeän kuntatalouden rahoittamiseen.
-----------Tätä olen itsekin ajatellut. ::)
Montako hehtaaria itse omistat? Verot toisten maksettaviksi, kyllähän se eläteille passaa!

Verotushan lieventyisi tässä vaihtoehdossa.
[/quote]
Höh! Ei ainakaan minun. Verot saattaisivat kolminkertaistua :o
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

krest yanin

  • Vieras
Vs: pönttö kiinteistövero
Montako hehtaaria itse omistat? Verot toisten maksettaviksi, kyllähän se eläteille passaa!
Verotushan lieventyisi tässä vaihtoehdossa.
Höh! Ei ainakaan minun. Verot saattaisivat kolminkertaistua :o

Ota huomioon emo-heikin pitokarja se ei tuota mitään mutta tuo tukia kivasti... Eli taloudesta tuo jätkä ei tiedä mitään...

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: pönttö kiinteistövero
:( ehkä verottajan kannalta järkevää. Kannatat varmaan myös asuntotulon veroa..

En kannata, kannatan kiinteistöveroa vain jos se korvaa muita veroja.

Minä kannatan kiinteistöveroa, jos sen maksetun kiinteistöveron saa vähentää muista veroista. Siis vero verosta vähennyksenä, nettovaikutus kokonaisverotukseen 0, mutta siirtäisi verotuksen tuottoa kiinteistöjen sijaintikuntiin.

Aulis Anttila

  • Vieras
Tiedot...
Montako hehtaaria itse omistat? Verot toisten maksettaviksi, kyllähän se eläteille passaa!
Verotushan lieventyisi tässä vaihtoehdossa.
Höh! Ei ainakaan minun. Verot saattaisivat kolminkertaistua :o
Ota huomioon emo-heikin pitokarja se ei tuota mitään mutta tuo tukia kivasti... Eli taloudesta tuo jätkä ei tiedä mitään...

Ei mistään muustakaan... paitsi tuista... ja nekin tiedot ovat vääriä  ;D ;D ;D

gutiguti

  • Vieras
Vs: pönttö kiinteistövero
Montako hehtaaria itse omistat? Verot toisten maksettaviksi, kyllähän se eläteille passaa!
Verotushan lieventyisi tässä vaihtoehdossa.
Höh! Ei ainakaan minun. Verot saattaisivat kolminkertaistua :o

Ota huomioon emo-heikin pitokarja se ei tuota mitään mutta tuo tukia kivasti... Eli taloudesta tuo jätkä ei tiedä mitään...
On se eläintukikin maataloustuloa siinä missä heinänkin tuet. Mites muuten on esim ruotsissa, tanskassa, saksassa jne nurmialojen tuet ???

emo-heikki

  • Vieras
Vs: pönttö kiinteistövero
Montako hehtaaria itse omistat? Verot toisten maksettaviksi, kyllähän se eläteille passaa!
Verotushan lieventyisi tässä vaihtoehdossa.
Höh! Ei ainakaan minun. Verot saattaisivat kolminkertaistua :o

Ota huomioon emo-heikin pitokarja se ei tuota mitään mutta tuo tukia kivasti... Eli taloudesta tuo jätkä ei tiedä mitään...

Kiinteistövero olisi kuntien kannalta järkevä vaihtoehto, maksajalle se kai on lopulta sama, millä nimikkeellä niitä veroja makselee, jos verotusta ei yleisesti kiristetä tämän varjolla.
Onhan se aina *****maista kun joutuu veroja maksamaan, mutta ei sitä pysty täysin välttämäänkään.

gutiguti

  • Vieras
Vs: pönttö kiinteistövero
Kiinteistövero toisi tuloja kuntiin ja vähentäisi näennäisviljelyä. Karjatilojen kannalta vähemmän huono kuin muiden. Toisi suhteellista hyötyä aktiivitiloille.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: pönttö kiinteistövero
Kiinteistövero toisi tuloja kuntiin ja vähentäisi näennäisviljelyä. Karjatilojen kannalta vähemmän huono kuin muiden. Toisi suhteellista hyötyä aktiivitiloille.

Tässä kuitenkin tarkoituksena elättää itteensä eikä kuntaa  ;D Pinta-alan mukaan rokottaminen ei oikein järkevältä kuulosta, jos ajatellaan nimenomaan aktiivisia, laajentavia tiloja.

Doksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 416
Vs: pönttö kiinteistövero
Vai saiskos sitten manttaaleilla äänestää?

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: pönttö kiinteistövero
Montako hehtaaria itse omistat? Verot toisten maksettaviksi, kyllähän se eläteille passaa!
Verotushan lieventyisi tässä vaihtoehdossa.
Höh! Ei ainakaan minun. Verot saattaisivat kolminkertaistua :o

Ota huomioon emo-heikin pitokarja se ei tuota mitään mutta tuo tukia kivasti... Eli taloudesta tuo jätkä ei tiedä mitään...

Kiinteistövero olisi kuntien kannalta järkevä vaihtoehto, maksajalle se kai on lopulta sama, millä nimikkeellä niitä veroja makselee, jos verotusta ei yleisesti kiristetä tämän varjolla.
Onhan se aina *****maista kun joutuu veroja maksamaan, mutta ei sitä pysty täysin välttämäänkään.
Nimike kai on ihan sama mutta kun maksajan kokonaisveromäärä nousee niin se ei ole sama. Etelä-Suomen kunnat maksavat lisäksi veroistaan tasinkoa kepulandiaan, kts tämän päivän HS, joten niiden kunnallisveroja ei edes tarvitsisi nostaa jos saisivat pitää omat rahansa. Kiinteistövero pelto- ja metsämaalle a-alueen ulkopuolella voisi olla kuntatalouden kannalta hyvä ratkaisu ja oikaisisi tätä vääristymää.
Se että kiinteistöveron saisi vähentää muista veroista ratkaisisi ongelman veron määrän suhteen mutta toisi taas muita epäoikeudenmukaisuuksia. Esimerkiksi päiväsakot lasketaan tulot-verot nettotulojen perusteella. Kun kiinteistövero, jota ei luokitella veroksi päiväsakon laskennassa, vähennetään veroista jäisi nettotulo isommaksi eli päiväsakko saattaisi ylittää todellisen nettopäivätulon. Eli pienituloisen kiinteistönomistajan sakkorangaistus olisi kovempi kuin suurempituloisen.
Lisäksi en ymmärrä sitä vähennyksen hyötyä kokonaisuuden kannalta vaikka se tehtäisiinkin valtionveroista. Kokonaisverotulot eivät kasvaisi, päinvastoin valtion verotulot pienenevät. Kai valtio siirtäisi jo nyt rahaa maaseutukunnille jos se olisi tarkoituksenmukaista ja sen intressissä?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

gutiguti

  • Vieras
Vs: pönttö kiinteistövero

Nimike kai on ihan sama mutta kun maksajan kokonaisveromäärä nousee niin se ei ole sama.

Lisäksi en ymmärrä sitä vähennyksen hyötyä kokonaisuuden kannalta vaikka se tehtäisiinkin valtionveroista. Kokonaisverotulot eivät kasvaisi, päinvastoin valtion verotulot pienenevät. Kai valtio siirtäisi jo nyt rahaa maaseutukunnille jos se olisi tarkoituksenmukaista ja sen intressissä?
Merkittävin hyöty tulisi tukea saavien karjatilojen aseman parantumisesta suhteessa muihin, lähinnä näennäisviljelytiloihin. Sama vaikutus olisi ha-tukien leikkauksella.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: pönttö kiinteistövero



Olet poikkeava.... ei noin saa ajatella.   :D

Liian rakentavaa
[/quote]
Tyypillistä tissinkoittajien ökyilyä. Pari K€ ei tunnu taloudessa missään kun liikevaihtoa on satoja. Toista niillä jotka yrittävät kiskoa elantonsa maasta. Kiinteistövero on perseestä ja pitäisi laukkauttaa. Tilalle omaisuusvero!
[/quote]

et sinä ainakaan edes yritä saada elantoasi maasta.
ökyvolvolla ajelet töihin lakkoilemaan.
oikein tyypillistä puna-niska kommunistin tekstiä.