Ovatko vyörenkaat luikkaammat lumella luin ristikudosrenkaat Melkein ajoin OJAAN kun painelin pikkudeerellä tänään tiellä. Vauhtia ei voinut nostaa yli 30 km/h ettei lieraaminen alkanut Perässä pikkuinen peräkärry 1000 kilon kuormalla.
Tauruksen 420 milliset edessä ja Pirellin gummit takana. Vissiin vanhat ja kovat, ruokintapöydällä aikoinaan kiillotetut. Paineita takana ehkä 1,3 baaria ihan tahallaan.
Todella järkyttävää.. Onko tämä vyörenkaille tyypillistä, ovatko nuo kumit huonoa merkkiä, vaikuttaako paineet, lieneekö kumien kovettuminen syynä ongelmaan.
Keli on sellainen että 10 senttiä lunta on tampattu tielle. Kitkarengas-Opelilla pystyi ajamaan ilman ongelmia 80 km/h.
Se on vissiin lähtettävä nastakauppaan, tuolla en enää tielle lähde Älkäkä lähtekö muutkaan ettei tule vahinkoja
Taurukset on aivan järkyttävät talvipidoltaan, eikä pirellitkään niitä parhaita jos vielä vähän kovettuneet. Onko vyö- vai ristikudos, sillä ei ole niinkään suurta merkitystä kun renkaan kumisuudella/muovisuudella. Nykysuuntaus on valitettavasti muovisempaan suuntaan, jolloin kestävyys paranee mutta talvipito huononee.
Jos hakee talvipidoltaan hyvää rengasta, niitä kannattaa vertailla, siis ihan sormituntumalla kesällä jossakin 15 asteen lämpötilassa. Kun pääsee kunnolla vertailemaan niin erot ovat yllättävän selviä. Toinen on muovinen ja toinen kuminen. Kuminen pitää talvella paremmin. Nyrkkisääntönä voisin sanoa että mitä lähempänä öljyä valmistuspaikka on sen kumisempi ja sen parempi talvella. Omissa talvikoneissa on alla aidot ryssät eli dnerproshinat ja voltyret. Pito on aivan eri maailmasta kun länsikumeilla.