Jajajajajarrut... Joo vanhas 8130:s tuntui olevan paremmat jarrut kuin tuos 7480:s. Huom. TUNTUI, sillä mitään mittaustietoa asiasta ei oo, mutta onhan noi 8100-sarjalaiset varsin isoperseisiä koneita kuten myös alempana mainittu 8220 (its.as. likimain sama kones). Ei liioin varmaa tietoa 81/8200 sarjan jarrujen rakenteesta, että onko muutakin kuin nelivedon kytkentää etupään jarruihin, epäilen ettei ja silti pysähtyi hyvinkin. 7400-sarjan kardaanijarruasia on tiedossa, kuten sekin, että jarruttoman perävaunun avustuksella helppo kuluttaa äkkiä remonttikuntoon. Pelkkä traktori tai jonku nostolaitehärpäkkeen kans 7480 kyllä tarvittaes pysähtyy ihan hyvin jarruilla. Tosin mulla muutenkin on sellainen laiskanpulskea ennakoiva ajotapa, jottei pahemmin tartte jarrujen päälle raivoisasti hyppiä. Jarruttoman 10 kuutioisen Lamen kans täytyy ajaa ennakoiden, ettei viime tingassa tartte hyppiä polkimelle, noissa pienissä junkkareis ei liioin jarruja oo, mutta harvoinpa ne muutenkaan 7480:n peräs on. Paalikärryn etutelillä jarrut, Flieglis nelipyöräjarrut... ja kyllähän asia on niin, että isolla kärryllä raskaalla kuormalla perävaunus pitää olla jarrut, oli veturi sitten Dyna-VT tai mikä tahansa muu traktori... Samaten jarruttomalta tuntui paalikuorman kans tuo 8130, kun letku oli kokeeksi irti... Dyna-VT+Fliegl yhdistelmä pysähtyy täyden rehukuorman kans parhaasta matkalentonopeudestaan muutamien metrien matkalla, ehkä jopa fysiikan lakien vastaisesti, (jarrutusmatkaa ei oo mitattu) mutta ainakaan poljinta ei uskalla painaa pohjaan asti, ettei itte päädy tuulilasiin... Siis peräkärryn jarruilla ON merkitystä.
tethering holes to their concave windings