Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paalainta ostamassa  (Luettu 6830 kertaa)

luomuviljelijä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Paalainta ostamassa
Elikkä ensimmäistä pyöröpaalainta oltais ostamassa ja oltiin jo päätetty että joko McHale f550 tai Welger rp 245 suomi. Käytiin kuitenkin hankkijaltakin kysymässä tarjouksia ja saatiin todella edullinen tarjous jd 644 -paalaimesta. Onko kellään kokemusta tosta jontikasta? McHalesta ja Welgeristäkin voi kertoo mielipiteet.

CARINA2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Paalainta ostamassa
Paalain on ehkä ihan hyvä kone kuivan materiaalin käsittelyyn.. Siis kuivan heinän ja olen..  ;D

realisti

• Vieras
ei noista mikään huono vaihtoehto ole. John deeren käytettävyyttä rajoittaa ahtaampi nielu kuin muissa, muuten sekin on ihan hyvä kone.

landehande

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • verkuilla tulevaisuuteen
Jättäisin kyllä jonnen kaupan riviin. Siitä ei lähde paali irti kuin ajamalla isojen ojien yli poikittain. Sitten se palaa helposti.  Noin karkeasti arvostellen.

Viimeksi muokattu: 06.11.10 - klo:16:14 kirjoittanut landehande

Pillari

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Ilman muuta mchale...toimii ja kestää

luomuviljelijä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Itekki olen sitä mieltä et McHale ja Welger varmasti parempia ku toi jonnu mut jonnu oli melkeen kymppitonnin halvempi. Kymppi on iso raha..

sirkussonni

• Vieras
Jos päädyt McHaleen, harkitse vakavasti kuitenkin jos laittaisit sen 560:n
Moni on sitä ostohetkellä epäröinyt, mutta myöhemmin kun kysyy että antaisko automatiikan pois, niin ei kukaan.

nautafarmari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Itekki olen sitä mieltä et McHale ja Welger varmasti parempia ku toi jonnu mut jonnu oli melkeen kymppitonnin halvempi. Kymppi on iso raha..

Jonnuissa kuulemma jonkin verran ollu verkotusongelmia, kuulopuheita.

realisti

• Vieras
vicon (kuhn) on ihan peruspaalaimena parhaasta päästä myös, suurin osa oman viconin ongelmista olleet combin monimutkaisen ja huonosti toteutetun sähköistyksen syytä.

Solifer1

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Kahden kauden kokemuksella Mäkkäri. Edellinen oli welgeri.

lavali

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jättäisin kyllä jonnen kaupan riviin. Siitä ei lähde paali irti kuin ajamalla isojen ojien yli poikittain. Sitten se palaa helposti.  Noin karkeasti arvostellen.

jd,s edelleen sama vika, ei KUIVIA olkia saa paalille.. eilises kv leheski totesivat

KJL

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Paalain on ehkä ihan hyvä kone kuivan materiaalin käsittelyyn.. Siis kuivan heinän ja olen..  ;D
...Hampun paalauksella lähtee varmasti... ;D Sopiva pikakytkentä vaan, että saa nopeesti irti... Joskus meinas c46 kärvähtää... jälkiinpäin harmitti, etten vaan jatkanu ajoa vähän pidempään. :D
tethering holes to their concave windings

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Minä neuvon ostamaan vaikka vanhan käytetyn welgerin ennen kuin uuden jontikan, saat ainakin toimivan koneen :)
  Varmaan paras kun teet valinnan mchalen ja welgerin välillä, ovat kumpikin koeteltuja koneita.

nautafarmari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Aikanaan oli claassi halvempi ku muut, new hollandilla toimitusvaikeuksia. Jälkikäteen ajatellen se claassi tuli kalliimmaksi, 4000 paalin jälkeen sai joka kesä remontoida.

Fuller

• Vieras
Paalain on kätevä peli olemassa,osta vaan 8)