Olen tuonut julki edellä esittämäni ajatukseni jo monta kertaa aikaisemminkin muttei kukaan jostain syystä ole siihen edes viitsinyt vastata....Mistä lienee kyse, onko agron todellinen ökyfarmari Eemeli varsin tuottoisine pottufarmauksineen sittenkin oikealla asialla vaatiessaan ahneuksissaan mittavia tukiaisia maamme parhaimmille viljelyalueille???
Minä olen ollut aina siinä uskossa että tukea tarvitaan nimenomaan huonompien viljelyalueiden luonnonhaitan kompensoimiseen. Aika hurskas uskossaan on se joka väittää silmät kirkkaina että luonnonolosuhteet ovat samat koko maassamme.
No miksi siellä tundralla sitten yleenskään pitää viljellä, kun se on niin vaikeaa siellä, kun viljalla hehtaarisadot on luokkaa 2-3 tonnia /ha, niin lopettakaa koko pelleily, ja nurmestakaan ette saa kuin hikisesti 2 satoa sen lyhyen kseän aikana, niin sama juttu, lopettakaa se pelleily.
Tehdään pehmeä lasku, nykyviljelijät saa jatkaa, ja heille myös nykyiset tuet, mutta jatkajille ei tukia lainkaan, viljelkööt tundralla omillaan. Ai niin, meinasi unohtua, se tunrdaviljelyn tukeminenhan on ennen kaikkea "koko maan asuttuna pitämistä"
Tiedän, linjani on kova ja armoton, mutta pitkän päälle järkevin.