Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  • Tavallinen aihe

Aihe Maidon hinta karkasi  (Luettu 31458 kertaa)

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Maidon hinta karkasi
Sorkkis asialinjalla.    Olisiko mv tyytyväisempi, jos vain myyntiin menevälle rehuviljalle saisi tuet?
   :-X :-X
Kyllä juuri näin.
Olisit tyytyväinen, kun tukien valvonta taas lisääntyisi kymmenien demarikaverien voimalla. Ja sanktiot.
Kuka tulisi sinetöimään viljasiilot, ettei vaan myyntiin tarkoitettu vilja pääsisi omille lehmille?
Sitten viljat vaan kierrätettäisiin naapurin kautta ja kuitattaisiin tuet.       Ota vaan lehmiä ja ala nauttimaan näistä
tuista ennen kuin pää hajoo.    :P :P :P
Sen voisi toteuttaa vaikka niin että laskettaisiin eläinyksikölle normikulutus viljaa ja sen kilomäärän mukaan vähennettäisiin viitesadon mukaan viljahehtaareja tuen piiristä. Silloin todella myyntiin menevälle viljalle tulisi kuitenkin tuet. Ei se sen vaikeampaa olisi.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

parrooni

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Käsitikö oikein,eli:ei tukea niille hehtaareille,joiden sato tulisi omankarjan rehuksi? Vallan LOISTAVA idea,jos se samalla logiikalla tarkoittaa sitä,ettei MV saa tukea niistä hehtaareista,joiden sadon hän saa MYYTYÄ! ;D

Greenpwr

• Vieras
Eikös se nyt mene kaaliin että ne rehuviljat syötetään niille elikoille ihan samalla lailla kuin ennen EU:ta ja toiminnan tulos tulee niistä midon tai lihan muodossa. Sillä tuloksella maksetaa ne tuotantokulut.  Rehuviljaa saa ostaa ihan omakustannushintaan mutta sillehän ei saa sitä tukea! Miksi viljelisin nurmea kun ei ole eläimiä joiden kautta sitä jalostaa. On minulla nytkin 30% alasta nurmella joka ei lisää ylituotantoa millään tuotannonalalla. Eli kannan vastuun aktiviviljelijöiden toimeentulosta.

Eli sää saatanan jauholakki siis nautit nautatiloille tarkoitettua tukea!!!!!  Miten se nyt niin voi olla mahdollista. Sosialisti olet pahimmasta päästä!
Tuo mun nurmi on viherlannoitusta ja hömppäheinää jotka molemmat niitetään maahan eikä mene kenellekään rehuksi. Eli on pois viljan ja nurmentuotannosta. Tuet on ihan samat kuin jos olisi viljalla.

Ja jos olisit vaivautunut perustamaan LHPeetä olisit saanut enempi tukee...
Minä luulin että se hömppäheinä on LHP:a? Sitä on maksimiala.
[/quote]

Mää luulen että viljan ja hömpän tuessa olis eroa...

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eikös se nyt mene kaaliin että ne rehuviljat syötetään niille elikoille ihan samalla lailla kuin ennen EU:ta ja toiminnan tulos tulee niistä midon tai lihan muodossa. Sillä tuloksella maksetaa ne tuotantokulut.  Rehuviljaa saa ostaa ihan omakustannushintaan mutta sillehän ei saa sitä tukea! Miksi viljelisin nurmea kun ei ole eläimiä joiden kautta sitä jalostaa. On minulla nytkin 30% alasta nurmella joka ei lisää ylituotantoa millään tuotannonalalla. Eli kannan vastuun aktiviviljelijöiden toimeentulosta.

Eli sää saatanan jauholakki siis nautit nautatiloille tarkoitettua tukea!!!!!  Miten se nyt niin voi olla mahdollista. Sosialisti olet pahimmasta päästä!
Tuo mun nurmi on viherlannoitusta ja hömppäheinää jotka molemmat niitetään maahan eikä mene kenellekään rehuksi. Eli on pois viljan ja nurmentuotannosta. Tuet on ihan samat kuin jos olisi viljalla.

[/quote]
Se menee niihin siemeniin!

Greenpwr

• Vieras

Se menee niihin siemeniin!
[/quote]

Näin sitä taas, hieman, asiosta paremmin perillä...

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Käsitikö oikein,eli:ei tukea niille hehtaareille,joiden sato tulisi omankarjan rehuksi? Vallan LOISTAVA idea,jos se samalla logiikalla tarkoittaa sitä,ettei MV saa tukea niistä hehtaareista,joiden sadon hän saa MYYTYÄ! ;D
Logiikka on siinä että rehu karjan kautta jalostettuna tuottaa sen tuloksen kotieläintilalla, ei siihen tarvita mitään tukea. Se karjan rehu on niille itse tuotettuna aivan yhtä kallista, tai ainakin alussa jopa hieman halvempaa kun tuli alv ja apulannan vero poistui, kuin ennen EU-aikaa. Viljanviljelijälle tuo hehtaarituki on korvaus viljan hinnan alentumisesta. Maanviljelijä taas alkutuottajana myy sen viljan eikä jatkojalosta sitä.

mah

• Vieras
Logiikka on siinä että rehu karjan kautta jalostettuna tuottaa sen tuloksen kotieläintilalla, ei siihen tarvita mitään tukea. Se karjan rehu on niille itse tuotettuna aivan yhtä kallista, tai ainakin alussa jopa hieman halvempaa kun tuli alv ja apulannan vero poistui, kuin ennen EU-aikaa. Viljanviljelijälle tuo hehtaarituki on korvaus viljan hinnan alentumisesta. Maanviljelijä taas alkutuottajana myy sen viljan eikä jatkojalosta sitä.
AIVAN..... ???Selvähän tämä ???....on, on tässä logiikkaa? (Oliko ne niitä tanskalaisia rakennuspalikoita vai?)....Nyt kun vielä tulisi Sorkkis ja selventäisi alvin vaikutuksen viljanviljelijän, eiku viljanviljeliän suorana tulotukena.... ;D

bobbari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Sosiaalinen erakko
Täytyy varmaan taas raivata lisää peltoa, että saa lisää tuettua rehuviljaa... ::) ::)
Sun jutuissa ei ole taas vuorokauteen puhuttu mitään raivioista. ;D ;D
Tuskahiki on köyhän sauna...

sorkkis

• Vieras
Alan ymmärtämään miksi tilasi ei kannata . Eikös ha tuki kuulu kaikille kellä peltoa on .

Neke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Tuohan on orastava suunitelma :tukipeikosta askelma yrittäjyyteen.

emo-heikki

• Vieras

Käytännössähän toi johtaisi siihen, että omat viljat kannattaisi myydä naapurille rehuksi ja ostaa siltä itselle rehut omille eläimille ....

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Käytännössähän toi johtaisi siihen, että omat viljat kannattaisi myydä naapurille rehuksi ja ostaa siltä itselle rehut omille eläimille ....
Tähänkin olen esittänyt ratkaisun:
Sorkkis asialinjalla.    Olisiko mv tyytyväisempi, jos vain myyntiin menevälle rehuviljalle saisi tuet?
   :-X :-X
Kyllä juuri näin.
Olisit tyytyväinen, kun tukien valvonta taas lisääntyisi kymmenien demarikaverien voimalla. Ja sanktiot.
Kuka tulisi sinetöimään viljasiilot, ettei vaan myyntiin tarkoitettu vilja pääsisi omille lehmille?
Sitten viljat vaan kierrätettäisiin naapurin kautta ja kuitattaisiin tuet.       Ota vaan lehmiä ja ala nauttimaan näistä
tuista ennen kuin pää hajoo.    :P :P :P
Sen voisi toteuttaa vaikka niin että laskettaisiin eläinyksikölle normikulutus viljaa ja sen kilomäärän mukaan vähennettäisiin viitesadon mukaan viljahehtaareja tuen piiristä. Silloin todella myyntiin menevälle viljalle tulisi kuitenkin tuet. Ei se sen vaikeampaa olisi.

parrooni

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
En nyt jaksa ymmärtää MV ajatus maailmaa .eli jos kotieläin tuottaja jalostaa oman viljansa OMASSA YRITYKSESSÄ ,niin se ei tarvii tukia ja jos ei, niin saa tuet .
Meillä kotieläin tuottajilla on oma yritys joka käyttää viljaa ja rehua ,se että sitä tuetaan on ihan eriasia kuin pellon tuet.
PELTOTUET KUULUU PELTOON JA KOTIELÄIN TUET TUOTANTOELÄIMIIN SE ON KAKSI TÄYSIN ERI YRITYS ALAA,MUTTA TOIMIVAT SAMAN YRITTÄJÄN TOIMESTA.
Se ettei viljan viljelijä jalosta omaa tuotettaan ei voi olla kotieläin tuottajien vika.

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
En nyt jaksa ymmärtää MV ajatus maailmaa .eli jos kotieläin tuottaja jalostaa oman viljansa OMASSA YRITYKSESSÄ ,niin se ei tarvii tukia ja jos ei, niin saa tuet .
Meillä kotieläin tuottajilla on oma yritys joka käyttää viljaa ja rehua ,se että sitä tuetaan on ihan eriasia kuin pellon tuet.
PELTOTUET KUULUU PELTOON JA KOTIELÄIN TUET TUOTANTOELÄIMIIN SE ON KAKSI TÄYSIN ERI YRITYS ALAA,MUTTA TOIMIVAT SAMAN YRITTÄJÄN TOIMESTA.
Se ettei viljan viljelijä jalosta omaa tuotettaan ei voi olla kotieläin tuottajien vika.
Kotieläintuottaja saa sille omalle viljalle jopa korkeampaa tukea kuin maanviljelijä joka hankkii elantonsa viljaa viljelemällä. Nyt on kyse alunperin ajatusvirheestä että kotieläintuottajan oman käytön viljan hinnanalennus pitäisi korvata vaikka vilja ei menekään myyntiin vaan omaan käyttöön. Eli kun ennen -EU:ta se vilja syötettiin vilja syötettiin omalle karjalle niin EU:n myötä sille ei muodostunut mitään arvonalennusta toisin kuin myytävälle viljalle. Kotieläintilat saivat tälle viljalle tuen ansiottomasti ylimääräisenä bonuksena. Päinvastoin viljan tuotantokustannukset jopa alenivat liittymisen yhteydessä samoin kuin ostovilja. Eli hyötyä tuli kahdesta suunnasta kotieläintiloille. Viljanviljelijät olivat häviäjiä.

bobbari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Sosiaalinen erakko
Mutta jostain syystä niitä viljanviljelijöitä vaan tulee koko ajan lisää meistä karjatilallisista...    ??? ???
Keksitkö tähän hyviä perusteluja?      Olisko tää viljanviljely vaan semmonen maajussien herrasmies luokka...
Jos tila on saatu maksettua, vanhoja luita alkaa kolottamaan, elukat autoon ja VILJANVILJELIJÄKSI !!
 :-\ :-\
Tuskahiki on köyhän sauna...
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9