Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe SE malli  (Luettu 7503 kertaa)

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
SE malli
Onkohan tuo semmonen minkä tohtis ostaa. Pikavaihteethan tässä on kepakolla ja suunnanvaihtaja vähän jäykempi (vrt premium), kun ei ole sähköhyd. mutta kait nuo molemmat ilman kytkintä voi käyttää kuitenkin ??? Mites se hyd.pumppu... vähempituottonen, mutta onko muuten pelittävä, eli ei ole semmonen juuttuvatilavuuksinen?

Olis vaan sopivasti tarjolla... yks epäilyttävä juttu on, että kuulemma joskus lämpösenä vilkutellu kytkimen toimintapaineen valoa... mistä tuo sitten mahtaa kertoa, ellei ole anturivika, joka taitaa olla perusselitys kauppiaan toimesta??

Niin, kyseessä 6610.

jd-69

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 49
  • Pientilallinen
Vs: SE malli
Minulla on ainakin hyvin pelannut 7700h jo menty.
Torppari

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: SE malli
Kyllähän siinä naapurit saattaa vähän köyhäksi luulla jos SEkunda-mallilla ajelee. Kyl mä maksaisin sen muutaman tonnin enemmän että sais ne premium-ominaisuudet.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

sebring

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: SE malli
Joo kyllä täältäkin ääni premiumille tulee, oli joskus SE malli kokeiltavana,lähti kerralla Jonnu kuume.Yhden tapauksen tiedän jossa uuden SE mallin kanssa isäntä taisteli ongelmissa vuoden, vaihtoi vanhempaan PRE malliin ja ollu tyytyväinen.

realisti

  • Vieras
Vs: SE malli
ilmanmuuta premium. Ei kannata muutaman tonnin takia SE-mallia laittaa koska; mm.meluisampi hytti, vähemmän vaihteita (vm), kankea suunnanvaihto, hytissä selkeitä ergonomiapuutteeita, hydrauliikka hammaspyöräpumpulla ja paljon muitakin eroja löytyy. Satasarjalainen hyvin varustettuna paljon parempi vaihtoehto kuin 10-sarjan SE.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: SE malli
No itteasiassa saisin pienemmällä, tai ei ollenkaan välillä samanmoisen premiumin, mutta se tuntu vaan äkkiseltään enemmän, noh käytetyltä, vaikka tonni vähemmän tunteja, lähinnä joitain pikkujuttuja. Ja rimpulampi kuormain siinä on (Q660). Onko kaikissa premiumeissa vakiona tuo perästä kuuluva vonkasu, kun polkasee kierroksia? Tässä nykyisessä ainakin on. Ainakin takaikkunan ollessa auki se kuuluu hyvin.

peijooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 96
Vs: SE malli
Onkohan tuo semmonen minkä tohtis ostaa. Pikavaihteethan tässä on kepakolla ja suunnanvaihtaja vähän jäykempi (vrt premium), kun ei ole sähköhyd. mutta kait nuo molemmat ilman kytkintä voi käyttää kuitenkin ??? Mites se hyd.pumppu... vähempituottonen, mutta onko muuten pelittävä, eli ei ole semmonen juuttuvatilavuuksinen?


Niin, kyseessä 6610.
Minusta hydrauli puoli huonointa SE mallissa!
ei ole ollut mitään vikaa mäntäpumpussa! ja painetta löytyy erillailla!
Mikäs sinulla nyt on?
ääni? onko oljyä riittävästi?

Viimeksi muokattu: 31.10.10 - klo:13:33 kirjoittanut peijooni

Ammattilainen vuodesta 1990:)

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: SE malli
Lainaus
Satasarjalainen hyvin varustettuna paljon parempi vaihtoehto kuin 10-sarjan SE.

Yks 6600:kin olisi tiedossa. Siinä on sähköhyd. suunnanvaihtaja ratin vieressä ja 24 vaihteisto sekä se mikälienee tietolaatikko siinä etupilarissa (field guide tjsp.)

peijooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 96
Vs: SE malli
Lainaus
Satasarjalainen hyvin varustettuna paljon parempi vaihtoehto kuin 10-sarjan SE.

Yks 6600:kin olisi tiedossa. Siinä on sähköhyd. suunnanvaihtaja ratin vieressä ja 24 vaihteisto sekä se mikälienee tietolaatikko siinä etupilarissa (field guide tjsp.)
sata sarjassa enempi kansi ongelmia!
Ammattilainen vuodesta 1990:)

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: SE malli
Lainaus
Minusta hydrauli puoli huonointa SE mallissa!
ei ole ollut mitään vikaa mäntäpumpussa! ja painetta löytyy erillailla!
Mikäs sinulla nyt on?
ääni? onko oljyä riittävästi?
On öljyä ja nythän se hiljentykin, kun siinä jarrurempassa hydraulipuoli huuhdeltiin, mutta ei kokonaan hävinnyt ääni. Meinasin, että onko se edelleen jonkun roskan aiheuttamaa tukos/jumi tai jotain. mutta samaan tapaan äänti se liikkeessä ollut 6610:kin. Niin ja 6410 prem. on tämä nykyinen.

Viimeksi muokattu: 31.10.10 - klo:13:45 kirjoittanut Mäksä

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: SE malli
Ihmeen paljon vikoja kertyy tähän Jon Diereen, jota takavuosina pidettiin aivan lyömättömänä koneena. Eli halpaa jonnua tyyliin SE, ei voi siis harkittakaan. Ehkä siis pitää uskoa Sampparia.

Kunpa meillä kaikilla olisi Valtra.

peijooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 96
Vs: SE malli
Lainaus
Minusta hydrauli puoli huonointa SE mallissa!
ei ole ollut mitään vikaa mäntäpumpussa! ja painetta löytyy erillailla!
Mikäs sinulla nyt on?
ääni? onko oljyä riittävästi?
On öljyä ja nythän se hiljentykin, kun siinä jarrurempassa hydraulipuoli huuhdeltiin, mutta ei kokonaan hävinnyt ääni. Meinasin, että onko se edelleen jonkun roskan aiheuttamaa tukos/jumi tai jotain. mutta samaan tapaan äänti se liikkeessä ollut 6610:kin. Niin ja 6410 prem. on tämä nykyinen.

itse asiassa 6610se taitaa olla mäntäpumpulla? onko jollain varmempaa tietoa?
Ammattilainen vuodesta 1990:)

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: SE malli
Ihmeen paljon vikoja kertyy tähän Jon Diereen, jota takavuosina pidettiin aivan lyömättömänä koneena. Eli halpaa jonnua tyyliin SE, ei voi siis harkittakaan. Ehkä siis pitää uskoa Sampparia.

Kunpa meillä kaikilla olisi Valtra.

Mulle kelpaa kyllä muukin merkki, mutta ei oikein löydy noilla ominaisuuksilla (4 pikavaihdetta ja s.hyd. suunnanvaihtaja, kuormaaja + nykyisessä etuakselijousitus) muilta merkeiltä samaan hintaluokkaan mitään.

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: SE malli
Ihmeen paljon vikoja kertyy tähän Jon Diereen, jota takavuosina pidettiin aivan lyömättömänä koneena. Eli halpaa jonnua tyyliin SE, ei voi siis harkittakaan. Ehkä siis pitää uskoa Sampparia.

Kunpa meillä kaikilla olisi Valtra.

Mulle kelpaa kyllä muukin merkki, mutta ei oikein löydy noilla ominaisuuksilla (4 pikavaihdetta ja s.hyd. suunnanvaihtaja, kuormaaja + nykyisessä etuakselijousitus) muilta merkeiltä samaan hintaluokkaan mitään.

Vähän samat ajatukset täälläkin oli... muutama aika sitten.
Sattuipa sitten sen verta asiallinen tarjous 10-sarjan SE:stä, ja vaikka olinkin ajatellut ettei koskaan "ässeetä" edes harkita, niin varsin käteen käypä laitos siitä kaiken kaikkiaan tulikin. (Öh, ihan näin nurkkakoneeksi kuitenkin. Eikä tartte niin sääliä, maalimaa nähnyt kun tuo on, mutta kaikki pelaa, jopa paremmin kuin joskus olleessa satasarjan koneessa.)
Pois turhat ennakkoluulot... koneissakin.
Mutten välttämättä "päivittäiseen" käyttöön tuota kyllä harkitsisi... Kyllä sillä työt tekee, mieluummin kuin monella muulla.
Mutta hinnan mukaan, hinnan mukaan... Ja ehkäpä vähän tarpeenkin. ;)

realisti

  • Vieras
Vs: SE malli
Lainaus
Minusta hydrauli puoli huonointa SE mallissa!
ei ole ollut mitään vikaa mäntäpumpussa! ja painetta löytyy erillailla!
Mikäs sinulla nyt on?
ääni? onko oljyä riittävästi?
On öljyä ja nythän se hiljentykin, kun siinä jarrurempassa hydraulipuoli huuhdeltiin, mutta ei kokonaan hävinnyt ääni. Meinasin, että onko se edelleen jonkun roskan aiheuttamaa tukos/jumi tai jotain. mutta samaan tapaan äänti se liikkeessä ollut 6610:kin. Niin ja 6410 prem. on tämä nykyinen.

itse asiassa 6610se taitaa olla mäntäpumpulla? onko jollain varmempaa tietoa?
ei se kyllä ole. karvalakkimalleihin ei ole saanut mäntäpumppua lukuunottamatta uusinta 6030 std-sarjaa.