Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005  (Luettu 13785 kertaa)

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
Ollu mielessä jos hankkisi tollasen koneen suoraan englannista. Millainen kone toi olisi kokemusta ei koneista juuri mitään.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Perus varma hitakki.Puomi tapeistaan väljä jo uutena eli siinä 10 th tunnin kohalla viimestään saa tivistellä.Ketjut ja rattaat saa uusia noin 6-8 th kohdalla riippuen käytöstä.Tarvikeketjut jos alla niillä pääsee puolet tuosta alkuperäsistä.Alkuperäsen tietää siitä kun siinä muistaakseni pulttirivit on suorat.Jos ei ole vedessä lotrattu
pahemmin sähköpuoli voi pelata aivan moitteetta.Tuontikoneissa aina liian kapeat laput korkeintaan 700:t.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

maximus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
  • Krapulus panetus maximus
Kun töitä tehään niin... HITACHI.
Terv. 100M ;D ;)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Puhelimellahan kaivinkoneita saa...  ;D

Alavaunurempan hinnallakin kaivattaa heti usiamman tunnin urakoitsijalla. Mä edelleen ihmettelen tuota hinkua, mutta toisaalta hyvähän se on, että koneita piisaa useammallekin työmaalle.
tethering holes to their concave windings

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Tuo vanhempi malli oli omasta mielestäni parempi kuin uudempi kolmossarjalainen. Uudemmassa on ollut jo kaikennäköisiä sähkövikoja polttoainepuolella, eikä tunnu tulevan kuntoon.. Vanhemmassa mallissa on ylävaunu hieman alempana, mikä helpottaa kulkemista hyttiin ja vähentää ohjaamon heilahteluita. Moottorin (Isuzu) kampiakseli katkesi n. 4000 tunnin paikkeilla, mikä ei kuitenkaan ole tyyppivika, myös turbo ja ilmastoinnin kompura vaihdettiin. Alakertaan ei oman kokemuksen mukaan tarvi tehdä remppaa ennen 7000 tuntia. (600mm telat)
Ihan ok kone se on, voihan rahansa turheempaankin haaskata.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Tuo vanhempi malli oli omasta mielestäni parempi kuin uudempi kolmossarjalainen. Uudemmassa on ollut jo kaikennäköisiä sähkövikoja polttoainepuolella, eikä tunnu tulevan kuntoon.. Vanhemmassa mallissa on ylävaunu hieman alempana, mikä helpottaa kulkemista hyttiin ja vähentää ohjaamon heilahteluita. Moottorin (Isuzu) kampiakseli katkesi n. 4000 tunnin paikkeilla, mikä ei kuitenkaan ole tyyppivika, myös turbo ja ilmastoinnin kompura vaihdettiin. Alakertaan ei oman kokemuksen mukaan tarvi tehdä remppaa ennen 7000 tuntia. (600mm telat)
Ihan ok kone se on, voihan rahansa turheempaankin haaskata.
Mutta eikö se isuzun common rail- moottori ole tosi pieniruokainen?    Ainakin isommassa takeuchissa
se kuluttaa kaivuussa vain n.5 litraa tunnissa.     Kaikenkaikkiaan Japanilaiset kaivukoneet tosi luotettavia.
 :-* :-*
Tuskahiki on köyhän sauna...

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Tuo vanhempi malli oli omasta mielestäni parempi kuin uudempi kolmossarjalainen. Uudemmassa on ollut jo kaikennäköisiä sähkövikoja polttoainepuolella, eikä tunnu tulevan kuntoon.. Vanhemmassa mallissa on ylävaunu hieman alempana, mikä helpottaa kulkemista hyttiin ja vähentää ohjaamon heilahteluita. Moottorin (Isuzu) kampiakseli katkesi n. 4000 tunnin paikkeilla, mikä ei kuitenkaan ole tyyppivika, myös turbo ja ilmastoinnin kompura vaihdettiin. Alakertaan ei oman kokemuksen mukaan tarvi tehdä remppaa ennen 7000 tuntia. (600mm telat)
Ihan ok kone se on, voihan rahansa turheempaankin haaskata.
Mutta eikö se isuzun common rail- moottori ole tosi pieniruokainen?    Ainakin isommassa takeuchissa
se kuluttaa kaivuussa vain n.5 litraa tunnissa.     Kaikenkaikkiaan Japanilaiset kaivukoneet tosi luotettavia.
 :-* :-*
Isuzun common rail voi ollakin pieniruokainen, mutta kyseisessä koneessa ei ole sellaista ole, vaan se tuli vasta kolmossarjaan. Kun töitä tehdään kyseisellä koneella, kulutus on n. 13 litraa tunnissa.

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
Joo elikkä kone olis tosiaa tollanen kolmossarjalainen eli aika uusi siis, mutta jos sillä meinaa muillekkin tehä niin pitäishän se toimiakin, ja jos ostaa uudemman niin pääsee siitä varmaankin helpommin eroon kuin heti itselleen jo vanhan ostaneena?

Totta sekin että puhelimella koneen saa itelle eikä oo huolen häivää muutakuin maksaa lasku pois.

noita 16t Zaxikseja vaan ei oikeen ole tarjolla juuri missään, vanhemman mallista kyllä katellu, mutta tollanen nyt olis tiedossa.

Muitakin asiallisia kommentteja saa laitella

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Joo elikkä kone olis tosiaa tollanen kolmossarjalainen eli aika uusi siis, mutta jos sillä meinaa muillekkin tehä niin pitäishän se toimiakin, ja jos ostaa uudemman niin pääsee siitä varmaankin helpommin eroon kuin heti itselleen jo vanhan ostaneena?

Totta sekin että puhelimella koneen saa itelle eikä oo huolen häivää muutakuin maksaa lasku pois.

noita 16t Zaxikseja vaan ei oikeen ole tarjolla juuri missään, vanhemman mallista kyllä katellu, mutta tollanen nyt olis tiedossa.

Muitakin asiallisia kommentteja saa laitella
Oletko ihan varma että kyseessä on kolmossarjalainen, koska 2006 tehtiin vielä vanhempaa mallia..
Tuntimäärään ja yleiseen kuntoon kannattaa kiinnittää enemmän huomiota kuin ikään, koska jos koneella on tehty 5 vuotta oikeita töitä, se ei ole "aika uusi".

Kenni

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
  • Nyt huudetaan!

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
Joo eli tiedossa oleva kone on 3 sarjalainen ja vm. 08. mielessä ollut tollainen n. vm.2005 koska ne olisi hieman halvempia, kuin tuo 3 sarjalainen, mutta niitä ei vaan meinaa mistään löytyä tohon 16t painoluokkaan.

Hempo23

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Hitachin pyöröalustaista vm. 04 on tullut ajettua muutamia tuhansia tunteja, mitään vikoja ei itse tekniikassa ole löytynyt minun ajamillani tunneilla. Pyöröalustassa sitten muutamia pikkujuttuja...

Sitten sellainen pikku juttu mihin itse ammattikuskina kiinniittää hieman enemmän huomiota. Nuo ilotikut, on meinaan veikeät kaivaa lyhyisiin tikkuihin tottuneena. Sellainen soutulaite ettei illalla tartte jumpata. Kolmossarjalaisessa tikut on jo lyhyempää mallia. Kolmossarjassa muutamia muitakin kuljettajan työtä helpottavia seikkoja; peruskone taitaa olla muutoin sama kuin kakkossarjassa pl. moottorin päivitys.

Tuntimäärien vaikutus on suoraan kytköksissä koneen huoltoon; Hyvin huolletussa koneessa niitä tunteja ei kummoisesti huomaa ts. välykset ym. pitäisi olla vielä täysin kurissa. Mitään tekemistä sillä ei oikeiden töiden kanssa ole. Tiedän useampiakin koneita, jotka voisi vielä 5000 tuhannen tunnin kohdalla sekottaa täysin uuteen sekä vice versa.

Tuossa kuvan koneessahan lisähydrauliikan linjoja ei ole vedetty kaivuvarrelle asti; Jos kallistuvasta luiskakauhasta haaveilet niin putkitusta on tiedossa. Pikakiinnikekin on jotain brittien omaa tuotantoa. Kallistuvan luiskakauhan teossa halvin vaihtoehto taitaa olla kallistuvan kiinnikkeen rakentaminen tuolle kiinnikkeelle; suositeltavin taas kallistuva kiinnike ntp-20 ja kauhoista kiinnikkeet vaihtoon.

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
http://www.gsbrownltd.co.uk/detail/1223/Hitachi-Zaxis-160LC/

Onkos tämä uudempi vai vanhempi malli?
>>No vanhempi...sitä tehtiin 2000-2008 ja "kakossarjainen" se on. Tää uus 3 sarja on sillä uudelle hytillä ja kaikenmaailman satelliittipaikannuksella. Äijät Japanissa pystyy lukemaan missä sun kone on ja painaako huollot päälle :D. Moottori saisi kyllä olla 6-pyttyinen, niinkun jo Daewoon 140;ssä on. En pitäisi yleensäkkään Isuzua kovin pieniruokaisena, vaikka kone on kyllä muuten miellyttävä ja kestävä, jos ei se pääse keittämään. Kansiremontti on kallis >:(. Tuossa linkin koneessa näkyy olevan vetokehien vaihto pian edessä ja ei ylärullatkaan kovin hyviltä näytä. Ehkä sillä on ajettu enempi kuin kaivettu. Hytin alle kurkkaamalla selviäisi, onko jalkapoljin jo valmiina lisähydelle, jos sitä ei oo niin koko homma maksaa siinä 1500-2000 euroa. Joistain puuttuu myös letkurikkoventtiilit, joita ilman ei oo yleisille työmaille asiaa ja ne maksaa myös aika paljon. Tähän koneeseen kun kympillä laittaa herkkuja, niin se alkais olemaan kunnossa ??? ???
Halpojen kaivureiden aika briteissä meni jo ohi viime keväänä. Joku Jaappanilainen vuokraamo oli putsannu pihat uudenkarheista ja alihintaisista ja tavaraa oli mennyt laivalasteittain ;D ;D

Viimeksi muokattu: 31.10.10 - klo:12:02 kirjoittanut redbull

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Mikä on pyörÖalusta?

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208

( quote: Perus varma hitakki.Puomi tapeistaan väljä jo uutena eli siinä 10 th tunnin kohalla viimestään saa tivistellä.Ketjut ja rattaat saa uusia noin 6-8 th kohdalla riippuen käytöstä.Tarvikeketjut jos alla niillä pääsee puolet tuosta alkuperäsistä.Alkuperäsen tietää siitä kun siinä muistaakseni pulttirivit on suorat.Jos ei ole vedessä lotrattu )

Tuon kokoluokan koneissa pitäisi olla jo vankempi perusketju, jossa pultit hieman v-muodossa. Kevyempi ketju ja leveät laput ei oikein hyvä yhtälö, vaikkakin halvempi uusia. Alkuperäiset japseissa tosiaan lujat mailmaa vastaan.

( quote: Mutta eikö se isuzun common rail- moottori ole tosi pieniruokainen?    Ainakin isommassa takeuchissa
se kuluttaa kaivuussa vain n.5 litraa tunnissa.     Kaikenkaikkiaan Japanilaiset kaivukoneet tosi luotettavia.)

Ainakin isoveli 180 zaxis cr-koneella on varsinaisen syöppö tehtyyn työhön nähden, pieni kone yhdistettynä suuriin raameihin syö polttoainetta kun aletaan oikeasti TÖIHIN. Muuten Hitachin hydrauliikka on kyllä huippuluokkaa käsiteltävyydeltään vertasi sitä sitten mihin merkkiin tahansa.