Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etukuormain vaaka  (Luettu 5086 kertaa)

ömppä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Etukuormain vaaka
Onko kukaan testannut vaakatalon mainostamaa kuormain vaakaa tekkeekö mittään? :o ois hyvä punnita paalit sun muut klapi lavat siiron yhteydessä.

Viimeksi muokattu: 30.10.10 - klo:16:46 kirjoittanut ömppä

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Etukuormain vaaka
Onko kukaan testannut vaakatalon mainostamaa kuormain vaakaa tekkeekö mittään? :o ois hyvä punnita paalit sun muut klapi lavat siiron yhteydessä.

Mulla käytössä vuodesta 2000, kolmannessa traktorissa jo. Toimiihan se, kalibrointi on tehtävä johonkin tiettyyn korkeuteen jossa punnitus aina tehtävä, koska kulmat ja sitä myöten öljynpaine muuttuu eri asennoissa. Ja sellainen huomio jotta sen tarkempi punnitus mitä isompi taara ja kuorma, pienillä painoilla kuormaajan tappien ym. kitkan merkitys kasvaa. Ja kalibrointi, taaraus ja punnitus kannattaa aina tehdä niin, että nostaa ensin vähän ylemmäs ja laskee sitten hitaasti punnituskorkeuteen. Itse huomannu jotta n.300kg kokonaispainolla (taara+punnittava) alkaa tarkkuus olla luokkaa 10 kg, joka riittää jo moneen hommaan.

Ja vielä mahdollinen kaasukevennys kannattaa kytkeä pois punnituksen (ja varsinkin taarauksen) ajaksi.

Käytännös toiminu hienosti appeen teossa, helppo ottaa tavaraa oikea määrä eikä tarvi tuoda liikoja pois.

3070 E

  • Vieras

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Etukuormain vaaka
Weijon kirjoitus on täyttä totta. Itse laitoin jo muinoin, olisko ollut 2004 Cas vaakan, joka samantyyppinen muin tuo kyseinen kampe. Kyllä se ihan riittävän tuloksen antaa mitä nyt kaipaa käytännössä. Siemensäkkien punnitusta, paalien punnitusta ym vastaavaa. Oleellisinta on se, että kuorma on punnitustilanteessa yhtä etäällä kuin kalibroitaessa. Jos sen kalibroi esim. trukkilavalle siten että kuorma on siinä n.60 senttiä trukkipiikin tyvestä, niin silloin paalin punnitus on hyvinkin tarkkaa. Mutta sitten jos on sorakauha täys soraa, niin sehän ei voi pitää kutiansa, koska painopiste on paljon lähempänä. Apevaunun vaakaan kun vertaan, niin rehukakku on hyvin lähellä kuormainvaakan tulosta.

peijooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 96
Vs: Etukuormain vaaka
http://www.murtola.com/galleria/displayimage.php?album=116&pos=36
koukkuvaalla on vaikea punnita kauhankanssa :)
ja mites kestää akku tollaisessa? minulla hydraulikkaan perustuva perusvaaka ei akku ole koskaan tyhjä ;) tarkkuus kyllä riittää!
Ammattilainen vuodesta 1990:)