Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe claas rollant 46?  (Luettu 33137 kertaa)

Nikkelimarkka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
claas rollant 46?
Kun ei meinaa enää löytyä nuota paalin nakkelijoota niin onkahan tuollaanen vanha siistin näköönen rollantti yhtä varma veheje ku tuo markantti? Mitä erua olis 46 ja 62 malliilla? Paalin kokoko? Mulle riittääs narukonekki vai olisko se verkkokone jotenki olennaasesti parempi? Nuota kroneja ja jontikkojaki näkyy olevan tarijolla mutta näyttävät aika ajetuulta, varmahan tehty aiveeta.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: claas rollant 46?
Kun ei meinaa enää löytyä nuota paalin nakkelijoota niin onkahan tuollaanen vanha siistin näköönen rollantti yhtä varma veheje ku tuo markantti? Mitä erua olis 46 ja 62 malliilla? Paalin kokoko? Mulle riittääs narukonekki vai olisko se verkkokone jotenki olennaasesti parempi? Nuota kroneja ja jontikkojaki näkyy olevan tarijolla mutta näyttävät aika ajetuulta, varmahan tehty aiveeta.
Paalin koko on se suurin ero. Verkkosidonta oikeestaan ehdoton, vaikka mitä paalaisi. Laakeriremppaahan vanhois koneis on aina tiedos, eikä varmaan minkään merkin rullakonees moinen oo helppoa. Laakerit ei-rasvattavia kertakäyttölaakereita. Pehmitettyjähän noi vanhat nelikutoset jo on...
tethering holes to their concave windings

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: claas rollant 46?
Tälläkylällä se onku yks laassin 46 saanu lempinimen "jouhtenlampimalli", se kun ratas oli kuutosella ajjaessa irronnu ja mennynnä lampeen...
Elämä on parasta kometiijjaa

jd78

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: claas rollant 46?
Tälläkylällä se onku yks laassin 46 saanu lempinimen "jouhtenlampimalli", se kun ratas oli kuutosella ajjaessa irronnu ja mennynnä lampeen...

Eräs meilläpäin sano että muuten hyvä kone mutta ku o satamassa purettu väärälle puolen laivaa! Tehtiin nimittäin se kesä töitä! Siihen koneeseen ei sillä koneella!

Viimeksi muokattu: 13.02.08 - klo:21:53 kirjoittanut jd78

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: claas rollant 46?
Juu ei saa nelikutosta laittaa liian tehokkaan traktorin perään. Saranarummun akseli katkee rummun sisältä ja hetken päästä sisällä olevan laippa pettää ja peräportin voimansiirto katkee. 80 heppaista kesti ihan hyvin, mutta 110 oli jo liikaa... Muuten hyvät paalit teki ikäisekseen.
tethering holes to their concave windings

Mullifarmari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: claas rollant 46?
Mitä erua olis 46 ja 62 malliilla?

62 on vanhempaa mallisarjaa kuin 46. 66 on paalinkokoa lukuunottamatta sama kone kuin 46.

-Mf-

Nikkelimarkka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Vs: claas rollant 46?
Jos kerran rumpukoneen laakerit työläitä vaihtaa niin mitenkäs sitten ne remmikoneen remmit? Eikö narupaali pysy kasassa vai miksi verkko parempi?
Mitenkä esim. tämä?

http://www.agrimarket.fi/sivusto/kuva.asp?kuvaid=PA1800011%2EJPG&h=922&w=1229&s=iso

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: claas rollant 46?
Jos kerran rumpukoneen laakerit työläitä vaihtaa niin mitenkäs sitten ne remmikoneen remmit? Eikö narupaali pysy kasassa vai miksi verkko parempi?
Mitenkä esim. tämä?

http://www.agrimarket.fi/sivusto/kuva.asp?kuvaid=PA1800011%2EJPG&h=922&w=1229&s=iso



Kai toi kuivaheinän ja oljen paalaukseen käy. Muuttuvakammioisena alusta asti tiiniit paalit, mutta tulee vaan mieleen, ettei heinäpaali saisi ehkä olla liian tiukka. Kyllä narusidottukin kasas pysyy, mutta verkotettu parempi käsiteltäes ja helpompi avata.
tethering holes to their concave windings

Maitopoika

  • Vieras
Vs: claas rollant 46?
Onhan verkkosidonta siisti mutta mistä lie meillä noissa paaleissa sitä verkkoa on paalin sisälläkin,Lehmille ei oikein hyvä.Laakerin vaihtohan ei kummoista hommaa ole kun on kunnon ulosvedin.SKF laakeriakin saa kun useamman ostaa telalaakeriksi johon kin 20 € pintaa kipale kiinalaiset jossain 10€ paikkeilla,mutta niitä nyt tuskin kannattaa laitella.Laakeri vielä sitte sillä kartiokiristyksellä niin ei ala  kiristysruuvit löystyyn.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: claas rollant 46?
Onhan verkkosidonta siisti mutta mistä lie meillä noissa paaleissa sitä verkkoa on paalin sisälläkin,Lehmille ei oikein hyvä.Laakerin vaihtohan ei kummoista hommaa ole kun on kunnon ulosvedin.SKF laakeriakin saa kun useamman ostaa telalaakeriksi johon kin 20 € pintaa kipale kiinalaiset jossain 10€ paikkeilla,mutta niitä nyt tuskin kannattaa laitella.Laakeri vielä sitte sillä kartiokiristyksellä niin ei ala  kiristysruuvit löystyyn.

Oli sitten vanha tai uusi Claassi, verkkoa löytyy joskus paalin sisältä. Vika rullajarrun tai verkkojarrun säädös ja siinä, että katkaisuterä tylsä tai ruosteessa. Myös olosuhteet vaikuttaa asiaan, liian kostealla ongelma pahempi. Toinen juttu on verkonsyötös kumitelan kunto ja metallitelan puhtaus. Vaikuttaa katkaisuun noi kaikki em. asiat. Yleensä merkityksetöntä, jos joku pieni lanka jää roikkuun, mutta joskus paali saa vedettyä tosta langasta niin, ettei se katkeekaan vaan alkaa vetää verkkoa paalin sisään. No mittapyörä toki katkaisee sitten verkon aikanaan... Mä oon ajatellu paalia purkaessa, kun kerrosten välis on verkkoa, että täähän on se paljon puhuttu internet ihan kirjaimellisesti. No tota väliverkkoa on kyllä löytyny Jontikan, Welgerin ja Viconinkin paalien sisältä, että täydellistä ei oo viä taidettu tehdäkään.

Kartiokiristys? Ja siis se erillinen epäkesko tyyppinen kiristysrengas vai?
tethering holes to their concave windings

Maitopoika

  • Vieras
Vs: claas rollant 46?
Nimenomaan epäkesko,hiukka kalliimpi mutta hyvä.Puimurissa myös hyvä.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: claas rollant 46?
Onhan verkkosidonta siisti mutta mistä lie meillä noissa paaleissa sitä verkkoa on paalin sisälläkin,Lehmille ei oikein hyvä.Laakerin vaihtohan ei kummoista hommaa ole kun on kunnon ulosvedin.SKF laakeriakin saa kun useamman ostaa telalaakeriksi johon kin 20 € pintaa kipale kiinalaiset jossain 10€ paikkeilla,mutta niitä nyt tuskin kannattaa laitella.Laakeri vielä sitte sillä kartiokiristyksellä niin ei ala  kiristysruuvit löystyyn.

Oli sitten vanha tai uusi Claassi, verkkoa löytyy joskus paalin sisältä. Vika rullajarrun tai verkkojarrun säädös ja siinä, että katkaisuterä tylsä tai ruosteessa. Myös olosuhteet vaikuttaa asiaan, liian kostealla ongelma pahempi. Toinen juttu on verkonsyötös kumitelan kunto ja metallitelan puhtaus. Vaikuttaa katkaisuun noi kaikki em. asiat. Yleensä merkityksetöntä, jos joku pieni lanka jää roikkuun, mutta joskus paali saa vedettyä tosta langasta niin, ettei se katkeekaan vaan alkaa vetää verkkoa paalin sisään. No mittapyörä toki katkaisee sitten verkon aikanaan... Mä oon ajatellu paalia purkaessa, kun kerrosten välis on verkkoa, että täähän on se paljon puhuttu internet ihan kirjaimellisesti. No tota väliverkkoa on kyllä löytyny Jontikan, Welgerin ja Viconinkin paalien sisältä, että täydellistä ei oo viä taidettu tehdäkään.

Kartiokiristys? Ja siis se erillinen epäkesko tyyppinen kiristysrengas vai?

Mahtaneenko tarkoittaa kartioholkkia, mikä jää akselin ja sisäkoolin väliin, ja toiseen päähän pannaan sakara-aluslaatatta plus kiristysmutteri. Sakara-aluslaatasta käännetään sitten sakara kirisrysmutterin haloon kiristyksen jälkeen. Pahaat laakerin kiinnitykset on just noi epäkesko ja kartioholkki. Ei tarttee lämpöä eikä kummosempia avaimia purkamiseen.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: claas rollant 46?
Onhan verkkosidonta siisti mutta mistä lie meillä noissa paaleissa sitä verkkoa on paalin sisälläkin,Lehmille ei oikein hyvä.Laakerin vaihtohan ei kummoista hommaa ole kun on kunnon ulosvedin.SKF laakeriakin saa kun useamman ostaa telalaakeriksi johon kin 20 € pintaa kipale kiinalaiset jossain 10€ paikkeilla,mutta niitä nyt tuskin kannattaa laitella.Laakeri vielä sitte sillä kartiokiristyksellä niin ei ala  kiristysruuvit löystyyn.

Oli sitten vanha tai uusi Claassi, verkkoa löytyy joskus paalin sisältä. Vika rullajarrun tai verkkojarrun säädös ja siinä, että katkaisuterä tylsä tai ruosteessa. Myös olosuhteet vaikuttaa asiaan, liian kostealla ongelma pahempi. Toinen juttu on verkonsyötös kumitelan kunto ja metallitelan puhtaus. Vaikuttaa katkaisuun noi kaikki em. asiat. Yleensä merkityksetöntä, jos joku pieni lanka jää roikkuun, mutta joskus paali saa vedettyä tosta langasta niin, ettei se katkeekaan vaan alkaa vetää verkkoa paalin sisään. No mittapyörä toki katkaisee sitten verkon aikanaan... Mä oon ajatellu paalia purkaessa, kun kerrosten välis on verkkoa, että täähän on se paljon puhuttu internet ihan kirjaimellisesti. No tota väliverkkoa on kyllä löytyny Jontikan, Welgerin ja Viconinkin paalien sisältä, että täydellistä ei oo viä taidettu tehdäkään.

Kartiokiristys? Ja siis se erillinen epäkesko tyyppinen kiristysrengas vai?

Mahtaneenko tarkoittaa kartioholkkia, mikä jää akselin ja sisäkoolin väliin, ja toiseen päähän pannaan sakara-aluslaatatta plus kiristysmutteri. Sakara-aluslaatasta käännetään sitten sakara kirisrysmutterin haloon kiristyksen jälkeen. Pahaat laakerin kiinnitykset on just noi epäkesko ja kartioholkki. Ei tarttee lämpöä eikä kummosempia avaimia purkamiseen.

Ei muistaakseni nelikutoses oo tommosia kartiotyyppisia. Epäkeskoilla kyllä on ja se epäkeskon kiristysrengas lukitaan paikoilleen kuusiokoloruuvilla. Tuo laakerityyppi on vetopuolella, mutta vapaas pääs ihan tavallinen, pultti ja prikka akselin pääs.
tethering holes to their concave windings

Maitopoika

  • Vieras
Vs: claas rollant 46?
Kestääpi muuten tärinää suht hyvin tuo kiinnitys,ja laakerin irrotukseen kunnon ulosvedin KUKKO ja laakerileuat niin ei tarvitse lämmitellä.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: claas rollant 46?

Ei muistaakseni nelikutoses oo tommosia kartiotyyppisia. Epäkeskoilla kyllä on ja se epäkeskon kiristysrengas lukitaan paikoilleen kuusiokoloruuvilla. Tuo laakerityyppi on vetopuolella, mutta vapaas pääs ihan tavallinen, pultti ja prikka akselin pääs.

Eei varmaan ookkaa mut rakennetta tarkemmin muistamatta voihan se olla mahdollista jälkikäteen vaihtaa tuohon tyyppiin laakerirempan yhteydessä jos on ollu ongelmia entisen kanssa ::) ::)