Onhan verkkosidonta siisti mutta mistä lie meillä noissa paaleissa sitä verkkoa on paalin sisälläkin,Lehmille ei oikein hyvä.Laakerin vaihtohan ei kummoista hommaa ole kun on kunnon ulosvedin.SKF laakeriakin saa kun useamman ostaa telalaakeriksi johon kin 20 € pintaa kipale kiinalaiset jossain 10€ paikkeilla,mutta niitä nyt tuskin kannattaa laitella.Laakeri vielä sitte sillä kartiokiristyksellä niin ei ala kiristysruuvit löystyyn.
Oli sitten vanha tai uusi Claassi, verkkoa löytyy joskus paalin sisältä. Vika rullajarrun tai verkkojarrun säädös ja siinä, että katkaisuterä tylsä tai ruosteessa. Myös olosuhteet vaikuttaa asiaan, liian kostealla ongelma pahempi. Toinen juttu on verkonsyötös kumitelan kunto ja metallitelan puhtaus. Vaikuttaa katkaisuun noi kaikki em. asiat. Yleensä merkityksetöntä, jos joku pieni lanka jää roikkuun, mutta joskus paali saa vedettyä tosta langasta niin, ettei se katkeekaan vaan alkaa vetää verkkoa paalin sisään. No mittapyörä toki katkaisee sitten verkon aikanaan... Mä oon ajatellu paalia purkaessa, kun kerrosten välis on verkkoa, että täähän on se paljon puhuttu
internet ihan kirjaimellisesti. No tota väliverkkoa on kyllä löytyny Jontikan, Welgerin ja Viconinkin paalien sisältä, että täydellistä ei oo viä taidettu tehdäkään.
Kartiokiristys? Ja siis se erillinen epäkesko tyyppinen kiristysrengas vai?