Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kitkarenkaiden kokemuksia eri merkeistä  (Luettu 9458 kertaa)

GTS

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
GoodYear ei, Nokian ei.

Vaan ovatko Gislaved tai Continental vaihtoehtoja? Vai löytyykö joltain kokemuksia hyvistä, yllättävistäkin merkeistä? Rengasmelun suhteen ainakin täytyisi löytyä uusi merkki verrattuna GoodYeariin.  :-\

realisti

• Vieras
Vs: Kitkarenkaiden kokemuksia eri merkeistä
viime talvena ajettiin reilu 20tkm E-mersulla alla continentalit ja en voi valittaa. Loistava pito ja melutasoakaan ei tosiaan voi valittaa. Suosittelen.

Valtramies

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Mikäs vika nokian hakkapeliitta R:s on? Mä ainaki tykkäsin, viime talven semmosilla ajelin.

sorkkis

• Vieras
Mikäs vika nokian hakkapeliitta R:s on? Mä ainaki tykkäsin, viime talven semmosilla ajelin.

Olikos ne briggestonit mitkä mulla oli ennen , ihan hyvät mutta kevät kun tulee niin lämmöstä eivät tykkää .

Nokian kitkanastat on Golfsissa , vaimoväki tykkää et nastat pitää olla , minä en niitä kaipaa .

piki1

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
22 kitkarengas talven kokemuksella eri merkkisillä renkailla,viime talvi conttinentalilla mutta kaiken kaikkiaan kyllä nokian on parhaat.

Cornfarmer

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Etelä-pohojammaalla on nykyisin (viime talvi poikkeus) niin vähä väliä mustaajäätä tai muuten jääkeliä ni mulla ei ole kyllä ollu mistään kitkoista hyviä kokemuksia ovat pirun liukkaat ku vertaa nastakitkoihin!!

Sitte ku ne pitää paremmin ku nastat ni sitte ostan kitkat ;D Jossain lapissa tai ihan etelässä ne pelaa varmasti, muttei tällä alueella!

Ja Mersun alla on aina continentalit ku se on raskas auto ni ne toimii parhaiten mersun alla ;)

piki1

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Etelä-pohojammaalla on nykyisin (viime talvi poikkeus) niin vähä väliä mustaajäätä tai muuten jääkeliä ni mulla ei ole kyllä ollu mistään kitkoista hyviä kokemuksia ovat pirun liukkaat ku vertaa nastakitkoihin!!

Sitte ku ne pitää paremmin ku nastat ni sitte ostan kitkat ;D Jossain lapissa tai ihan etelässä ne pelaa varmasti, muttei tällä alueella!

Ja Mersun alla on aina continentalit ku se on raskas auto ni ne toimii parhaiten mersun alla ;)
kyllå nokialainen topimii yhtälailla painavan auton alla,ja kevyempi tuo mersu on kuin tuo mun auto.

rene-rane

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kyllä, Koolla on väliä !
mulla oli saabissa 205/55/R16 continentalin contivikingcontact
ja tyytyväinen ole ollut, MUTTA JOS AUTOSSA EI OLE LUISTONRAJOITUSTA ESP'Tä ASR'rää Tms. ÄLÄ EDES HARKITSE

Cornfarmer

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

kyllå nokialainen topimii yhtälailla painavan auton alla,ja kevyempi tuo mersu on kuin tuo mun auto.

Muttei viitti laittaa kummisaappahia auton renkaiksi!  ;D

Juhta

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Continentaleilla on tullut ajeltua viisi talvea ja kuudes on tulossa. Kaksi sarjaa oli ContiVikingContact 3:a ja nykyiset ContiVikingContact 5:t.
Hyvin ovat toimineet, ei ole penkkoja tahattomasti tullut pöllyteltyä. Ajoa tulee tasaisesti valtateillä, paikallisteillä ja kaupungissa. Heikoimmillaan nastaton rengas on tietysti pienellä kuperalla peilijäisellä tiellä, mutta sopivalla varovaisuudella niilläkin pääsee hyvin etenemään kunhan ei päästä autoa luistelemaan. Luistonesto/esp auttaa tietysti, mutta ilmankin pärjää.

piki1

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
ja tyytyväinen ole ollut, MUTTA JOS AUTOSSA EI OLE LUISTONRAJOITUSTA ESP'Tä ASR'rää Tms. ÄLÄ EDES HARKITSE
mitä minä olen sun kirjoituksia seurannu niin meillä taiaa tuo auto olla just samanlainen 1.9 tid

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Nokian R jos talvirenkaat pitää olla. Työautossa mitä milloinkin ja continentalit ainakin uraherkät. Kyllähän noilla kitkoilla pärjää jos osaa ajaa. Muijan autoon piti viime talvena ostaa nastarenkaat :-X
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

nestori2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Minä olen kahdenlaisilla Nokian kitkoilla ajellut, kokemusta 10 vuoden ajalta, ei valittamista. Ehkä toinen varteenotettava on misukka.
Jos joku on lukenut TM:n talvirengastestin, niin siinä oli mukana myös kuluneet kitka- ja nastarenkaat. Se johtopäätöksen voi siitä tehdä, että hieman kuluneena kitka melkeimpä on parempi kuin nasta. Nastoista kun kulmat pyöristyy, niin niistä kyllä pito häviää ja toisaalta kumiseos ei ole kitkarenkaiden veroinen.

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Nokian R jos talvirenkaat pitää olla. Työautossa mitä milloinkin ja continentalit ainakin uraherkät. Kyllähän noilla kitkoilla pärjää jos osaa ajaa. Muijan autoon piti viime talvena ostaa nastarenkaat :-X
ja suomalaisethan osaa, kaikki o keskivertokuljettajaa parempia ::) ::) ::) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

rene-rane

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kyllä, Koolla on väliä !
mitä minä olen sun kirjoituksia seurannu niin meillä taiaa tuo auto olla just samanlainen 1.9 tid

Auto on 1.9 TiD LinearWagon A 2007

Hienostihan tuolla kelpaa pääsetellä vaikkei mikään tykki olekaan  :)

Viimeksi muokattu: 06.10.10 - klo:22:58 kirjoittanut rene-rane