Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen  (Luettu 16085 kertaa)

UCD

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
Kerros ny millanen tila sulla on toiminnassa, voitais me sukutilallisetki jotain oppia..
Höh? Ei täällä mitään tilaesittelyjä pidetä.  ::)
Suomi kepulandian maatalous (etenkin sen ongelmat) perustuvat muutamaan hurmoshenkiseen uskonkappaleeseen. Yleensä hurmoksessa elävät ovat sokeita uskonsa ongelmakohtien kanssa ja kaikki kritiikki uskon suhteen otetaan jumalan pilkkana ja muutosta vastustetaan apinan raivolla ja isäntien uholla  ;D

Uskonpuhdistus alkaa pyhien uskonkappaleiden kiistämisellä.... ja se yhdistettynä kunnon kettuiluun tekee hyvää jälkeä ajan kanssa.
Nykyisessä informaatioyhteiskunassa sukutilatäppäri ei enään pysty kouluttamaan maauskoa ynnä muuta talonpoika-tuottaja skeidaa jälkikasvuunsa, kuten aikaisemmin. Hyvä näin!
 :D
Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

UCD

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tässä olisi etujärjestöllä oikeasti riskinoton paikka eli lähtee jonkun selvän tapauksen rahoittajaksi oikeuteen.

Petri
eipä taida MTK lähteä tohon... mutta onhan tämä jo aika venäjää. Uusi hirmuhallitsija vie systeemiä kohti poliisivaltiota.

Niin no yksiselitteisesti "selvän" tapauksen löytäminen voi olla haastavaa. Maastul. tapa uutisoida tilacaseista ei välttämättä kerro  koko totuutta. Lähestulkoon jokaisessa maastullin "tuottaja tilityksessä" jää puolet asian tilaan oikeasti vaikuttavista seikoista mainitsematta. Tuottajan rooli uutisoidaan yleensä puhtaana pulmusena ja herrat piruina...  ;D

Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
eikö asia sitten näin ole?     herrathan ne kaikkee kivaa keksiii ja sitten tavallinen tallaaja aamulla aina herätessään alkaa miettiä että mitä se tämä päivä taas tuo tullessaan!

monelle esim. laajentajalle olisi pienempi riittänyt mutta viranpmaisporras ja neuvontajärjestelmä sanoivat ehtoihin suutremman puljun!                           tee siinä sitten vapaata valintaa!

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Kerros ny millanen tila sulla on toiminnassa, voitais me sukutilallisetki jotain oppia..
Suomi kepulandian maatalous (etenkin sen ongelmat) perustuvat muutamaan hurmoshenkiseen uskonkappaleeseen. Yleensä hurmoksessa elävät ovat sokeita uskonsa ongelmakohtien kanssa ja kaikki kritiikki uskon suhteen otetaan jumalan pilkkana ja muutosta vastustetaan apinan raivolla ja isäntien uholla  ;D

Uskonpuhdistus alkaa pyhien uskonkappaleiden kiistämisellä.... ja se yhdistettynä kunnon kettuiluun tekee hyvää jälkeä ajan kanssa.
Nykyisessä informaatioyhteiskunassa sukutilatäppäri ei enään pysty kouluttamaan maauskoa ynnä muuta talonpoika-tuottaja skeidaa jälkikasvuunsa, kuten aikaisemmin. Hyvä näin!

Se on kuultu moneen kertaan miten kaikki on kepulandiassa päin persettä, mutta kovin vähän on mitään konkreettista tietoa tullut, että mitä, ja miten pitäisi tehdä toisin  ;D Kuulostaa ihan persujen politiikalta  ;D

Guarter

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Olet joissakin asioissa oikeassa, nimittäin siinä, ettei maausko elätä. Mitäpä mieltä olet kaupan oikeuksista? Olet tuottaja, tanssit pillin mukkaan ja laitat pellon kasvualustaksi ja lehmän koneeksi euroja kilkuttamaan ja sitten on hyvä? Yksinkertaista? Entäpä kun sekään ei riitä? Myyt koko pas*an, ei ole sukutila rasitteena seuraville sukupolville, todellinen bisnesmies. Pian on "sukutilat" myyty eniten tarjoaville, ulkomaalaisille yhtiöille, simsalabim, miten tässä näin kävi?

Siinä selvitymisstrategia?

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Sanomasi kaipaa kovasti uskottavuutta ja perspektiiviä :-X
20 lehmää parsinavetassa puolalaisten lypsyssä C-ALUEELLA ei paljoo kerro managementista, sori vaan 8)

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

:

Olet joissakin asioissa oikeassa, nimittäin siinä, ettei maausko elätä. Mitäpä mieltä olet kaupan oikeuksista? Olet tuottaja, tanssit pillin mukkaan ja laitat pellon kasvualustaksi ja lehmän koneeksi euroja kilkuttamaan ja sitten on hyvä? Yksinkertaista? Entäpä kun sekään ei riitä? Myyt koko pas*an, ei ole sukutila rasitteena seuraville sukupolville, todellinen bisnesmies. Pian on "sukutilat" myyty eniten tarjoaville, ulkomaalaisille yhtiöille, simsalabim, miten tässä näin kävi
[/quote]

Näinhän se menee,sittenhän siä pääsee UCD:kin jonkun kiinalaisen sijoittajan torppariksi,ehkä oikein brigadeeriksi..

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

:

Olet joissakin asioissa oikeassa, nimittäin siinä, ettei maausko elätä. Mitäpä mieltä olet kaupan oikeuksista? Olet tuottaja, tanssit pillin mukkaan ja laitat pellon kasvualustaksi ja lehmän koneeksi euroja kilkuttamaan ja sitten on hyvä? Yksinkertaista? Entäpä kun sekään ei riitä? Myyt koko pas*an, ei ole sukutila rasitteena seuraville sukupolville, todellinen bisnesmies. Pian on "sukutilat" myyty eniten tarjoaville, ulkomaalaisille yhtiöille, simsalabim, miten tässä näin kävi

Näinhän se menee,sittenhän siä pääsee UCD:kin jonkun kiinalaisen sijoittajan torppariksi,ehkä oikein brigadeeriksi..
[/quote]

Sanomasi kaipaa kovasti uskottavuutta ja perspektiiviä
20 lehmää parsinavetassa puolalaisten lypsyssä C-ALUEELLA ei paljoo kerro managementista, sori vaan  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

täl ucd:n pojaal ei palj päätä pakota managementti kurssin kautta pörssifirmojen rengiksi managementti diploomi seinällä ja kuukauden työntekijä mitsku rintahan ;D ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

UCD

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sanomasi kaipaa kovasti uskottavuutta ja perspektiiviä :-X
20 lehmää parsinavetassa puolalaisten lypsyssä C-ALUEELLA ei paljoo kerro managementista, sori vaan 8)

Niin näiden ikävien faktojen esilletuomisen uskottavuutta lisää se, että kaikki katkerot junan jättämät saavat kanavoida ongelmansa minun tekemisiin? Agrossa on henkilökohtaisuuksiin menevässä paskan heitossa pitkä historia. Etenkin kepulandian yksiarvoisen kulttuuritaustan omaavat ovat tässä kunnostautuneet kiitettävästi.  :( Maatalous kun pakkaa yhä olemaan "koti" useimmalle. Kiitos ei.
JOs *****illaan, niin yleisella tasolla.... tuo henk kohtainen on tyypillistä keputtelua, kun eväät ovat vähissä.

Tuo on sinun näkemyksesi minun "sukutilasta"  ;) , pitkin matkaa on tullut vastaa yhtä sun toista muutakin näkemystä. Hälläjaväliä.
 8)

Onko pp:lle herännyt edes pieninkään epäilys sukutilameinigin järkevyydestä vaikko onko koko huomiosi kiinnittynyt katkeraan tukialuerajaan?

Katkeruus ja kateus opitaan jo veren perintönä, kohde vain vaihtelee sukupolvesta toiseen. Etekin pikkukivoilla "sukutiloilla"

Viimeksi muokattu: 06.10.10 - klo:10:33 kirjoittanut UCD

UCD

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Se on kuultu moneen kertaan miten kaikki on kepulandiassa päin persettä, mutta kovin vähän on mitään konkreettista tietoa tullut, että mitä, ja miten pitäisi tehdä toisin  ;D Kuulostaa ihan persujen politiikalta  ;D

ehei... poliitikot ja etenkin persut lupailee kaikkea kivaa...
Mä en halua mitään muuta kuin kunnolla kylmää kyytiä sukutiloille, perikunnille ja muille pankolla makoilijoille pitkin Suomen niemeä.
Etuja jakelemalla ja päätä silittelemällä rakennemuutos ei todellakaan etene riittävällä nopeudella. Pellon hinta pitää saada romahtamaan kunnolla.
Kaikki tuet on irroitettava tuotannosta ja etenkin hehtaari perusteiset siitä hehtaarin hallinnasta.... ja sitten leikkuri käyntiin.

niin ja kaikkiin tukiin heti kättelyssä tarkastukset ennalta ilmoittamatta, tasapuolisuuden nimissä.  ;D ;D ;D ;D ;D

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Tuo on kuultu kymmeneen kertaan, että kaikki muut paitsi kolhoosit pitäs saada tapettua, mutta oli uuttaa tietoa, että tuotannosta irrotetut tuet ei sitten passivoi?  ;D
Selitäppä millä tavalla maatalouden alasajo edistää rakennemuutosta?  ;D Jos pellolta menee maatalouskäytössä arvo, mikä laskee hintaa, ja tekee vuokrauksestakin kannattamatonta, vaatii aikamoista itseluottamusta ,että ne annettas sulle, ja sun kolhoosille.  ;D Kyllä maapohjalle aina käyttöä keksii, ei sitä tarvitse lahjahintaan myydä kellekään.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Mä en halua mitään muuta kuin kunnolla kylmää kyytiä sukutiloille, perikunnille ja muille pankolla makoilijoille pitkin Suomen niemeä.
Etuja jakelemalla ja päätä silittelemällä rakennemuutos ei todellakaan etene riittävällä nopeudella. Pellon hinta pitää saada romahtamaan kunnolla.
Kaikki tuet on irroitettava tuotannosta ja etenkin hehtaari perusteiset siitä hehtaarin hallinnasta.... ja sitten leikkuri käyntiin.

niin ja kaikkiin tukiin heti kättelyssä tarkastukset ennalta ilmoittamatta, tasapuolisuuden nimissä.  ;D ;D ;D ;D ;D

kun maatalousministerinä on kepulainen ei siitä mitään hyvää seuraa  ::)

Guarter

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

^viisi keltuaista samassa munassa, tekee jo ahdasta  ;D ;D kaksi vielä menettelee.

Kerro vielä mikä on se "rakennemuutoksen" huipentuma, missä silloin ollaan? Montako tilaa on toiminassa? Kuka ne omistaa? Miten näiden tilojen etu on valvottu? Mitä tekee kauppa? Entä biodiversiteetti? Paljonko on yrittäjän palkka? Onko tervettä maata antaa seuraaville sukupolville, jos hedelmällisyyttä ylipäänsä piisaa?

Onko ne kaikki sukutilat niin ongelmallisia, mistä katkeruus? En ymmärrä.

Suuri on kaunista, vastuu ympäristöstä ja ihmisistä kiteytyy lauseeseen "ymmärrän huolesi" mutta mitään ei tehdä, ennenkuin on jo myöhäistä jos sittenkään. Vertaa Vapo ja Talvivaara ja mitä niitä onkaan...

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Onpas täällä levotonta nykyään :D

Tästä uudistuksesta voi tietysti olla montaa mieltä, mutta yks asia näissä kiukuspäissään ärisevissä kannanotoissa pistää silmään: tarkastusten lisääminen otetaan henkilökohtaisena loukkauksena. Miksi? Yritys on yritys ja sen toimintoja valvotaan vähän kaikkien toimesta. Yrittäjä(t) ja työntekijät on yleensä tietysti samoja ja tekevät päätökset, mutta silti pitäisi kyetä erottamaan oma henkilökohtainen minä yrityksestä edes sen verran, että kykenisi älylliseen keskusteluun stalinistisen vouhkaamisen sijaan.....

Kerro vielä mikä on se "rakennemuutoksen" huipentuma, missä silloin ollaan? Montako tilaa on toiminassa? Kuka ne omistaa? Miten näiden tilojen etu on valvottu? Mitä tekee kauppa? Entä biodiversiteetti? Paljonko on yrittäjän palkka? Onko tervettä maata antaa seuraaville sukupolville, jos hedelmällisyyttä ylipäänsä piisaa?
Pitääkö olla olemassa jokin ylempi ultimaalinen Päämäärä, johon me kaikki internationaalisti pyrimme? Vai pitäisikö vain pyrkiä parantamaan nykyistä tiedossaolevia reunaehtoja HUOMIOIDEN eikä osaa vain ideologisista syistä unohtaen? Maataloustuotannon meininki on edelleen kuin ennen neuvostoliitossa, kiloja tehdään vaikka lyijyä tuotteisiin valamalla. Viis siitä vaikka lopputuotteen arvonlisä olisi negatiivinen..

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

simmo

• Vieras
Tarttis tehrä jotain,auttaisko mielenosoitus ranskalaiseen malliin?Tämä pistää vihaksi jo eläkeläistäkin >:( Karjaihmisten elämä tehdään tosi vaikeaksi >:(