Eihän kukaan ole lehmiltä tilaa pois viemässäkään. Hyvä että niillä on asiat kunnossa ja saavat maata hyvin mitoitetuissa parsissa ja kävellä leveillä käytävillä. En usko että alkuperäisellä kysyjällä sellaista olisi ollutkaan mielessä.
Itse olen ollut äärettömän hämmästynyt sosiaalisten tilojen koosta. Uusissa navetoissa on kymmeniä neliöitä tilaa jollekin aulalle, josta lähtee ovia sinne sun tänne. Voi vaikka päivätanssit järjestää navetan eteisessä. Eikä siinä mitään, mutta minä en ainakaan jaksa siivota sellaista tilaa jolla en tee mitään.
Eihän ne lehmien neliöt vaan ne turhat sosiaaliset tilat. Minen jaksa siivota
Aivan samaa mieltä, lisäksi toimisto/ sossupään neliöt ovat kohtuullisen hintavia, jos ne rakennetaan kunnolla. Jos tilalla on vierasta työvoimaa vakituisesti, niin jossain on tietty sosiaalitilat oltava ( mutta onko niiden paras paikka sittenkään navetan yhteydessä, vai jossain muualla?), mutta aika lailla överiksi tuntuu nykyään herkästi lipsahtavan.
Aika vähällä käytöllä olevia hienojakin "toimistosiipiä" näkee, tehokkain taas erään robottitilan ehkä hieman vajaa 4 neliön toimisto, jonne sinnekin oli mhtunut tuoli pöytä ja tietokone oheislaitteineen.
Ei todellakaan lattioiden puunaaminen iske täälläkään. Kun tilaa on vähän, niin rojuakin kertyy nurkkiin vähemmän. Verhojakaan ei toimiston ikkunoihin takuulla tule, sikäli kun se vähänkään minun päätettävissäni on.