Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pellon hinta 2.  (Luettu 5907 kertaa)

agrobaatos

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • got it...!
pellon hinta 2.
Hintaneuvottelut ovat useimmiten ns. kolmikantaiset. Myyjän näkemys vastaan ostajan kuvitelmat ja pankki sitten rahoittaa tai sitten ei...

Tavallisesti pankille riittää se, että vakuudet ovat kaupan toteutumiseksi riittävän isot. Näin ei ole kuitenkaan isossa kansainvälisessä pankissa. Ko. pankin sääntöjen mukaan investoinnin kuuluu olla kannattava, eli ha-hinnan pitää vastata tuottokykyä...

Isotkin tilat siis joutuvat pankkia vaihtamaan, joten maatalouteen liittyvät rahoitusriskit painottuvat osuustoiminnalliseen yritykseen. Tämä siis tarkoittanee sitä, että pellon hinnan pitää edelleen nousta jotta osuustoiminnalliset riskit näyttäisivät, paperilla, olevan hallinnassa...

Huomioitavaa on, että em. ison kansainvälisen pankin pääjohtaja on itsekin maanviljelijä. Tosin uskon, ettei hän ole tilaansa velaksi ostanut.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: pellon hinta 2.
Tämä siis tarkoittanee sitä, että pellon hinnan pitää edelleen nousta jotta osuustoiminnalliset riskit näyttäisivät, paperilla, olevan hallinnassa...


Tossa touhussa on mukana protkoparonit mikkä on teurastamonsa liekassa, mmm mikä makselee
jättituet räkättikeisareille.

Sillai saavat pidettyä pellon hinnat ylhäällä. Ja sitämyöten vakuusarvot.

Maatilojen rakennekehitys saadaan täysin pysäytettyä. Vuokraus ei ole rakennekehitystä.

Viimeksi muokattu: 28.09.10 - klo:09:34 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: pellon hinta 2.
Peltojen vuokraus vaan taitaa olla aika yleistä EU alueella ????

JoHaRa

  • Vieras
Vs: pellon hinta 2.
Ab ja T ovat ns. asian ytimessä  :o

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: pellon hinta 2.
Mun mielestä tuo Nordean asenne on oikea tässä kohtaa. Miksi ihmeessä pitää maksaa pellosta hintaa, joka ylittää sen tuottoarvon. Aika monella on tällä kulmalla mennyt kulmat kurttuun, kun ovat kuulleet pankin ehdon maakaupoissa. Hiljaista on ollutkin sillä sektorilla tänä(kin) vuonna.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: pellon hinta 2.
Peltojen vuokraus vaan taitaa olla aika yleistä EU alueella ????

Niinpä,eihän maajussilla ole varaa jatkuvasti maksella maista ylihintaa,vaan nää sijoittajat panevat ylimääräiset tuohet kiinni ja korjaavat tuoton vuokrina täälläkin,se sukutilahommakin loppuu silloin kun perilliset alkavat katsoa kieroon sitä huojennuksen avulla kotitilaa ostavaa..

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: pellon hinta 2.
Itekkin oon tämän Nallemaajussin pankin asiakkaana ja viime talvena kyselin lainaa 90 peltohehtaarin ostoon, niin pankinjohtaja(ei kylläkään Nalle itee) kysy vain miten olen itseni vakuuttanut..

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: pellon hinta 2.
Itekkin oon tämän Nallemaajussin pankin asiakkaana ja viime talvena kyselin lainaa 90 peltohehtaarin ostoon, niin pankinjohtaja(ei kylläkään Nalle itee) kysy vain miten olen itseni vakuuttanut..

Saikko lainaa?
Kui mää ain olen paras?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: pellon hinta 2.
Itekkin oon tämän Nallemaajussin pankin asiakkaana ja viime talvena kyselin lainaa 90 peltohehtaarin ostoon, niin pankinjohtaja(ei kylläkään Nalle itee) kysy vain miten olen itseni vakuuttanut..

Saikko lainaa?
Lainan sain, mutta sitä peltoo en, joten se lainaki jäi ottamatta >:(

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52003
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: pellon hinta 2.
Itekkin oon tämän Nallemaajussin pankin asiakkaana ja viime talvena kyselin lainaa 90 peltohehtaarin ostoon, niin pankinjohtaja(ei kylläkään Nalle itee) kysy vain miten olen itseni vakuuttanut..

Saikko lainaa?
Lainan sain, mutta sitä peltoo en, joten se lainaki jäi ottamatta >:(
Ja mitä olis ollu ha hinta? 12000e? Ja sihenkö olisit saanu pankista lainan? Älä ny viitti.......... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: pellon hinta 2.
Itekkin oon tämän Nallemaajussin pankin asiakkaana ja viime talvena kyselin lainaa 90 peltohehtaarin ostoon, niin pankinjohtaja(ei kylläkään Nalle itee) kysy vain miten olen itseni vakuuttanut..

Saikko lainaa?
Lainan sain, mutta sitä peltoo en, joten se lainaki jäi ottamatta >:(
Ja mitä olis ollu ha hinta? 12000e? Ja sihenkö olisit saanu pankista lainan? Älä ny viitti.......... ;D
Ei täällä pelto ihan noin kallista ole ja tollaseen alaan saa vähä jo määräalennustakin, ku ei oo kaikki täppärit enää tarjoomassa ;) ;D

krest yanin

  • Vieras
Vs: pellon hinta 2.
Itekkin oon tämän Nallemaajussin pankin asiakkaana ja viime talvena kyselin lainaa 90 peltohehtaarin ostoon, niin pankinjohtaja(ei kylläkään Nalle itee) kysy vain miten olen itseni vakuuttanut..

Saikko lainaa?
Lainan sain, mutta sitä peltoo en, joten se lainaki jäi ottamatta >:(
Luuseri itkee täällä... ;D

Bonden

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 583
Vs: pellon hinta 2.
Kyllahan 180 000 euron laina hoituu puhelimessa.. Ja pankinhoitaja rupesi sulle tyrkyttaa vakuutuksia vai..? On se ihme kauppa se pankki..voisivat myyda vaimoja kans..

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: pellon hinta 2.
Itekkin oon tämän Nallemaajussin pankin asiakkaana ja viime talvena kyselin lainaa 90 peltohehtaarin ostoon, niin pankinjohtaja(ei kylläkään Nalle itee) kysy vain miten olen itseni vakuuttanut..

Saikko lainaa?
Lainan sain, mutta sitä peltoo en, joten se lainaki jäi ottamatta >:(
Luuseri itkee täällä... ;D
Juu :'( keinot loppu kun myyjä meni puihin..

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: pellon hinta 2.
Kyllahan 180 000 euron laina hoituu puhelimessa.. Ja pankinhoitaja rupesi sulle tyrkyttaa vakuutuksia vai..? On se ihme kauppa se pankki..voisivat myyda vaimoja kans..
Sellanen on jo  ;D

Aika isso skaala pellon hinnassa täällä 2-12 000..
No lainaa en olis ottanu paria sataa enempää, mutta toinen olis tarvinnu laittaa lompsasta 8)