Jonku olis pitänyt käydä sanomassa Jonnemiehelle että kyllä se sieltä nousee kun vielä hetken jauhatat
Jotenkin tuntuu että nämä nykyiset vannestandardit on jääneet ajastaan jälkeen. Vanteet tehdään yhä samalla mallilla kuin 80 luvulla jolloin nopeudet oli yli 10 km alempia, kuormat puolta pienempiä ja koneetkin pääsääntöisesti puolet kepoisampia.
Tosi on,perusvanteet on ihan onnettomat,sitte niitten päälle ängetään vielä ylikoon millirenkat ja koukkuun 20ton kuorma 55km vauhti päälle niin pottupellossa on taas kuvia!
"Perusvanteitakin" monenlaisia, mulla 20" leveät kotimaiset umpivanteet Deutsissa ja kaverilla Deutsin tehtaalta tulleet Ulkolaiset, liekö sitten näitä Tanskalaisia vai Saksalaisia. Eroa on ku yöllä ja päivällä, mulla vanteet olleet rempassa vähintään riittävästi,kaverilla ei kertaakaan. Firma jo edesmennyt Vianorin vannetoimittaja, nykyiset kai laadukkaampia. Käyttö ihan normaalia, etten sanoisi varovaista kun pitää pelätä että milloin alkaa vanne repeämään.
Kotimaiset vahvempaa materiaalia mutta täyttä pskaa, repeää sekä keskiön juuresta että renkaan puolelta. Ihmekö tuo, suorat levyvanteet jossa ei lainkaan pokkauksia. Ulkolaisissa ohuempi mutta laadukkaampi materiaali, pokkaukset ja hitsattu vanteeseen fiksusti pokkauksen toisesta laidasta.
Totta että nykyvanteet liian heppoisia, valuvanteet ym. ihan asiallisia mutta hajoittaisiko isännät sitten muutakin kuin vanteita??