Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)  (Luettu 15682 kertaa)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Tarvihtettako vastaavia kuvia tynäveeteen ja valteemin vanteista.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Karju

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 501
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Jonku olis pitänyt käydä sanomassa Jonnemiehelle että kyllä se sieltä nousee kun vielä hetken jauhatat :P


Jotenkin tuntuu että nämä nykyiset vannestandardit on jääneet ajastaan jälkeen. Vanteet tehdään yhä samalla mallilla kuin 80 luvulla jolloin nopeudet oli yli 10 km alempia, kuormat puolta pienempiä ja koneetkin pääsääntöisesti puolet kepoisampia.
                                                                                                                                                                                           
Tosi on,perusvanteet on ihan onnettomat,sitte niitten päälle ängetään vielä ylikoon millirenkat ja koukkuun 20ton kuorma 55km vauhti päälle  niin pottupellossa on taas kuvia! ???

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Tarvihtettako vastaavia kuvia tynäveeteen ja valteemin vanteista.


Laita vain lisää kuvia ;D

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Tarvihtettako vastaavia kuvia tynäveeteen ja valteemin vanteista.


Laita vain lisää kuvia ;D

älä laita. tän piti olla massikka miesten hekumaa.

Hiippailija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Tuskin toi on ensimmäinen hajonnut jontikan vanne. Eikä viimeinen.
Mutta, pitäiskös sun pysyä sielä pottupellon puolella ja kirjoitella sinne vaikka miten hyvin traktorin hytissä pystyy vaihtamaan kuljettajaa menemättä ulos? Tai jotain muuta teinien juttuja.
Samaa mieltä, näyttää että muun kun paskan suoltaminen muitten ihmisten luettavaksi tuottaa aika suuren haasteen.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Jonku olis pitänyt käydä sanomassa Jonnemiehelle että kyllä se sieltä nousee kun vielä hetken jauhatat :P


Jotenkin tuntuu että nämä nykyiset vannestandardit on jääneet ajastaan jälkeen. Vanteet tehdään yhä samalla mallilla kuin 80 luvulla jolloin nopeudet oli yli 10 km alempia, kuormat puolta pienempiä ja koneetkin pääsääntöisesti puolet kepoisampia.
                                                                                                                                                                                           
Tosi on,perusvanteet on ihan onnettomat,sitte niitten päälle ängetään vielä ylikoon millirenkat ja koukkuun 20ton kuorma 55km vauhti päälle  niin pottupellossa on taas kuvia! ???

"Perusvanteitakin" monenlaisia, mulla 20" leveät kotimaiset umpivanteet Deutsissa ja kaverilla Deutsin tehtaalta tulleet Ulkolaiset, liekö sitten näitä Tanskalaisia vai Saksalaisia. Eroa on ku yöllä ja päivällä, mulla vanteet olleet rempassa vähintään riittävästi,kaverilla ei kertaakaan. Firma jo edesmennyt Vianorin vannetoimittaja, nykyiset kai laadukkaampia. Käyttö ihan normaalia, etten sanoisi varovaista kun pitää pelätä että milloin alkaa vanne repeämään.

Kotimaiset vahvempaa materiaalia mutta täyttä pskaa, repeää sekä keskiön juuresta että renkaan puolelta. Ihmekö tuo, suorat levyvanteet jossa ei lainkaan pokkauksia. Ulkolaisissa ohuempi mutta laadukkaampi materiaali, pokkaukset ja hitsattu vanteeseen fiksusti pokkauksen toisesta laidasta.

Totta että nykyvanteet liian heppoisia, valuvanteet ym. ihan asiallisia mutta hajoittaisiko isännät sitten muutakin kuin vanteita??
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Jonku olis pitänyt käydä sanomassa Jonnemiehelle että kyllä se sieltä nousee kun vielä hetken jauhatat :P


Jotenkin tuntuu että nämä nykyiset vannestandardit on jääneet ajastaan jälkeen. Vanteet tehdään yhä samalla mallilla kuin 80 luvulla jolloin nopeudet oli yli 10 km alempia, kuormat puolta pienempiä ja koneetkin pääsääntöisesti puolet kepoisampia.
                                                                                                                                                                                         
Tosi on,perusvanteet on ihan onnettomat,sitte niitten päälle ängetään vielä ylikoon millirenkat ja koukkuun 20ton kuorma 55km vauhti päälle  niin pottupellossa on taas kuvia! ???

"Perusvanteitakin" monenlaisia, mulla 20" leveät kotimaiset umpivanteet Deutsissa ja kaverilla Deutsin tehtaalta tulleet Ulkolaiset, liekö sitten näitä Tanskalaisia vai Saksalaisia. Eroa on ku yöllä ja päivällä, mulla vanteet olleet rempassa vähintään riittävästi,kaverilla ei kertaakaan. Firma jo edesmennyt Vianorin vannetoimittaja, nykyiset kai laadukkaampia. Käyttö ihan normaalia, etten sanoisi varovaista kun pitää pelätä että milloin alkaa vanne repeämään.

Kotimaiset vahvempaa materiaalia mutta täyttä pskaa, repeää sekä keskiön juuresta että renkaan puolelta. Ihmekö tuo, suorat levyvanteet jossa ei lainkaan pokkauksia. Ulkolaisissa ohuempi mutta laadukkaampi materiaali, pokkaukset ja hitsattu vanteeseen fiksusti pokkauksen toisesta laidasta.

Totta että nykyvanteet liian heppoisia, valuvanteet ym. ihan asiallisia mutta hajoittaisiko isännät sitten muutakin kuin vanteita??



Yrmasta kaveri kysyi deutzin kiinteitä vanteita 18" tuumaa leveitä R38 ni niiden hinta oli 1300e! ja saa niitä 38:na 20" tuumaasinakin

Ja vanteet tekee bohnenkamp: Fendtille tekee vanteet tämä samainen firma...

http://www.bohnenkamp.de/sites/felgen.html  

Viimeksi muokattu: 21.09.10 - klo:23:57 kirjoittanut Cornfarmer

3070 E

  • Vieras
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Nimimerkki Jonsered Pottupellossa:   [22.09.2010 klo 05:14] 
 
Noi jontikan vanteet on vähä tuollasia. Vanhasta 6910 repes kans molemmat takavanteet ja puimurista on menny takarenkaiden vanteet mooonta kertaa. Eipähän oo raktorista tippumaan asti päässy ku on huomattu, mutta puimurin takapyörä meni kerran silppuriin   

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Nimimerkki Jonsered Pottupellossa:   [22.09.2010 klo 05:14] 
 
Noi jontikan vanteet on vähä tuollasia. Vanhasta 6910 repes kans molemmat takavanteet ja puimurista on menny takarenkaiden vanteet mooonta kertaa. Eipähän oo raktorista tippumaan asti päässy ku on huomattu, mutta puimurin takapyörä meni kerran silppuriin   

Massikoissa olen nähnyt samoja vanteita myös että sillai... Ainiin mutta eihän massikoilla kukaan töitä tee niin milläs niistä nyt vanteet hajoaisi kun seisovat vasten seinää korjaamolla noi renkaat  ;D

3070 E

  • Vieras
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Nimimerkki Jonsered Pottupellossa:   [22.09.2010 klo 05:14] 
 
Noi jontikan vanteet on vähä tuollasia. Vanhasta 6910 repes kans molemmat takavanteet ja puimurista on menny takarenkaiden vanteet mooonta kertaa. Eipähän oo raktorista tippumaan asti päässy ku on huomattu, mutta puimurin takapyörä meni kerran silppuriin   

Massikoissa olen nähnyt samoja vanteita myös että sillai... Ainiin mutta eihän massikoilla kukaan töitä tee niin milläs niistä nyt vanteet hajoaisi kun seisovat vasten seinää korjaamolla noi renkaat  ;D

Se on väristä kiinni, eiköhän Suomesta enemmän Massikoilla töitä tekeviä löydy kuin Jontikoilla, uskallan väittää että Massikka on kuitenkin tähän mennessä kaikkien aikoijen toiseksi myydyin traktori Suomessa.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Nimimerkki Jonsered Pottupellossa:   [22.09.2010 klo 05:14]  
 
Noi jontikan vanteet on vähä tuollasia. Vanhasta 6910 repes kans molemmat takavanteet ja puimurista on menny takarenkaiden vanteet mooonta kertaa. Eipähän oo raktorista tippumaan asti päässy ku on huomattu, mutta puimurin takapyörä meni kerran silppuriin  

Massikoissa olen nähnyt samoja vanteita myös että sillai... Ainiin mutta eihän massikoilla kukaan töitä tee niin milläs niistä nyt vanteet hajoaisi kun seisovat vasten seinää korjaamolla noi renkaat  ;D

Se on väristä kiinni, eiköhän Suomesta enemmän Massikoilla töitä tekeviä löydy kuin Jontikoilla, uskallan väittää että Massikka on kuitenkin tähän mennessä kaikkien aikoijen toiseksi myydyin traktori Suomessa.
 Voi ollakin enemmän myyty, mutta ei se tarkoita että niillä enemmän töitä tehtäisiin.Määrä ei nääs korvaa laatua :P
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Nimimerkki Jonsered Pottupellossa:   [22.09.2010 klo 05:14] 
 
Noi jontikan vanteet on vähä tuollasia. Vanhasta 6910 repes kans molemmat takavanteet ja puimurista on menny takarenkaiden vanteet mooonta kertaa. Eipähän oo raktorista tippumaan asti päässy ku on huomattu, mutta puimurin takapyörä meni kerran silppuriin   

Massikoissa olen nähnyt samoja vanteita myös että sillai... Ainiin mutta eihän massikoilla kukaan töitä tee niin milläs niistä nyt vanteet hajoaisi kun seisovat vasten seinää korjaamolla noi renkaat  ;D

Taas joku kateellinen pahanpuhuja!

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Kun kattelee vaihtokonelistoilta vaikka kutosverkuja ja vertailee niitä samanikäisiin Valdeemeihin ja Jörndonnereihin niin jälkimmäisillä on ajettu järestään kaksinkolminkertainen tuntimäärä... Olen sitä mieltä että harvon ne seisoissa ne raktorit hajoaa.

3070 E

  • Vieras
Vs: Nyt on Massikka miehillä hauskaa... :)
Kun kattelee vaihtokonelistoilta vaikka kutosverkuja ja vertailee niitä samanikäisiin Valdeemeihin ja Jörndonnereihin niin jälkimmäisillä on ajettu järestään kaksinkolminkertainen tuntimäärä... Olen sitä mieltä että harvon ne seisoissa ne raktorit hajoaa.



Ferkuissa vaijeri tunnit, ei niitä paljon ajettuja jonnuja nyt niin suuresti näy ja harva Ferku mies luopuu Ferkusta kun 10 000 tuntia tulee täyteen kun ei ole pelkoa hajoamisesta.