Itellä 7030, joka on lastentautien jälkeen pelannu kun ajatus - vaikkakin alussa oli ongelmia enemmän kun tarpeeks. Joku mietti jotta miten lämmöt pysyy kurissa, kun tuunataan konetta. 6080:ssä taitaa tehot puhaltaa korkeemmalle samalla koneella kun tuo 7030, ainakin noin vakiona. Omasta 7030:stä otettu samanmallisen 7060:n potkut pellolle, eikä kesähelteillä lämmönnousun kanssa tarvinnu pelata. Moottoriin suositeltavat Ambran öljyt kannattaakii sitten jättää omaan arvoonsa. Liian notkeita litkuja kovaan ajoon. Donaxin vastaavat öljyt noin 250 halvempia/tynnyri ja takuulla pelaa. ja 15w-40:t moottoriin, eikä todellakaan niitä suositeltuja 5w- litkuja.
Sen verran on kyllä sanottava NH:n haitaks, että se pakin nopeuden rajottaminen on ihan persiistä...
Itellä olis 140 TM vähän harkinnan alla laittaa vaihtoon, mutta en oo vielä sopivaa konetta löytäny.
Itellä vähän samantyylisiä kokemuksia näistä vanhemmista ko merkin edustajista, tm sarjassa aluksi vikoja senverta paljon että ajattelin etten enää kuunapäivänä kallistu kyseiseen merkkiin päin, takuu aikana ei viat tahtonu korjaantua, kai siinä meni hermot sekä iteltä että jälkimarkkinointi joukoilta..
No nyttemmin takuun loputtua on tullu konetta korjailtua omin ja hyvän huoltomiehen voimin ja se on pysynyt leikissä mukana ihan kiitettävästi.
Tietynlainen kynnys vain on merkkiäkin vaihtaa, mutta en kyllä ihan heti maksaisi muutamaa-kymmentä tuhatta euroa siitä riemusta että alkaisin suorittamaan tehtaan loppukokoonpano hommia omakustanteisesti, eli pakko se on koittaa täältä netistäkin jotain tiedonjyväsiä SUODATTAA.
Onko sähkö ohjatusta ulkopuolisesta hydrauliikasta mitään kokemuksia? Miten reagoi lämmön vaihteluihin, eli toimiiko kaikissa olosuhteissa moitteettomasti ja pysyykö öljyt sisällä?
Riittääkö ohjaamon ilmastoinnin teho kaikkein kuumimmillakin helteillä jos konetta kuormitetaan oikein kunnolla?
Ja tämä uusi moottori tietysti mietityttää, näistä nyky moottoreista on kyllä kuulunut ja näkynyt hiukan huonoja kujeita, tosin ei tästä merkistä..