Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sykloni  (Luettu 4152 kertaa)

Bonde

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 462
  • Höstnisu
Sykloni
Laitoin tässä ennen puinteja syklonin kuivurin esipuhdistajan roskia varten ja nyt kun on tullut hieman käyttökokemuksia, niin tuntuisi tuo peijooni vievän jonnin verran pois esipuhdistajan tehoa.

Pitäsiköhän syklooni olla suurempi kuin se nyt on?
Whiskey for my men and beer for the horses...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Sykloni
Pitäisi olla suurempi. Tehoa ei saisi syklonin takia mennä hukkaan.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Sykloni
Periaatteessa ja käytönnössä syklonin pitäisi parantaa esiputsarin tehoa. Liian pieni sykloni voi tosiaan tehdä vastapainetta putkeen, jolloin imurin teho laskee. Tanskalaiset suosittivat, että syklonin lähellä (2m)ei saisi olla mutkaa. Se päti ainakin lietso ongelmien kanssa. Syklonin muoto voi myös vaikuttaa asiaan, käsittääkseni pitkän mallinen sykloni on viljahommissa hyvä. Joskus syklonin kanssa pelaaminen on henkimaailman hommia. Esim yläreijän päälle jos laittaa laudanpätkän tai hengittävän kankaan se alkaa toimia...
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

lahtivaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Sykloni
Mahtaisko kukaan tietää jtn. sivustoa aiheesta, jossa olisi jotain speksejä syklonista ja sen toiminnasta.Ei oo osunu vielä kohdalle vaikka oon koittanu kovasti buuklettaa...:)
Ei hätää hässiessä, kun on leipää taskussa...

Bonde

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 462
  • Höstnisu
Vs: Sykloni
Eli meinaat,että jos yläreikää hieman kuristaa, voi tilanne jopa hyvällä tuurilla parantua?
Tuossa syklonissa yläreiästä lähtee ilmastointiputki siten, että sadeveis ei pääse sisään.

PS.
        Olen hieman näin jälkikäteen myös näreissäni myyjälle, joka syklonin minulle myi, eli kuten niin tavallista heillä ei ole tarvittavaa tietotaitoa myymistään tavaroista. Kysyin kyllä onko ko. sykloni sopiva kyseiseen kuivuri/esipuhdistajamalliin.
Whiskey for my men and beer for the horses...

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Sykloni
Eli meinaat,että jos yläreikää hieman kuristaa, voi tilanne jopa hyvällä tuurilla parantua?
Tuossa syklonissa yläreiästä lähtee ilmastointiputki siten, että sadeveis ei pääse sisään.

PS.
        Olen hieman näin jälkikäteen myös näreissäni myyjälle, joka syklonin minulle myi, eli kuten niin tavallista heillä ei ole tarvittavaa tietotaitoa myymistään tavaroista. Kysyin kyllä onko ko. sykloni sopiva kyseiseen kuivuri/esipuhdistajamalliin.
Voi parantua, voi olla että ei. Henkimaailman hommia toisinaan.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Sykloni
Kyllähän tuollainen aiheuttaa vastapainetta varmaan aina ja se esipuhdistajan tehoista pois. Isompi aiheuttaa vähemmän kuin pieni, samoin matala vähemmän kuin korkea.

Jos ilmavirran saisi syklonissa käännettyä edes vähän alaspäin niin teho paranisi. Mutta... sitten se olisi enää sykloni, sanan varsinaisessa merkityksessä..