Ei näkynyt ylivoimaista kuormauskonetta peltopäivillä, mut tuli ajeltua 311, 415 ja 823 varjoilla.
Täytyy sanoa että kyllä varmaan tympäsesis ajella vanhan mallisella 800 sarjalaisella, on tuo uusi koppi jo sevverran viihtyisämpi. Ojalan isännänkin kiireen kaupalla laitettava vanhat romut kiertoon ja uutta tilalle. Hallintalaitteet ja terminaali on mukavan loogisia, siitä ei pääse mihinkään.
311 mallissa toisaalta viehätti ja toisaalta ärsytti toimintojen mekaanisuus. Ek ohjaus vaikutti varmatoimiselta kun keppi toimii suoraan lohkoon menevillä tangoilla. Käsijarrun kytkentä tympiän vanhanaikainen, toki esittelijä sanoi sen olevan joku sakemanni määräysten mukainen. Ja se ruori... Aika karutekoinen se ohjaamo näissä pikkusarjoissa, kovaa ja ohutta muovia ja muovin ja raudan liitoskohdassa silikonimälli pruutattuna. Ei ole liikaa paneuduttu epäolennaisuuksiin
missä nää oot ollu:
http://www.fendt.fi/uutiset_fendt-uutiset_1495.aspohessa mukana olleet koneet:
209V Vario TMS (kapea malli)
209 Vario TMS Cargo kuormaaja
312 Vario TMS + SR460
415 Vario TMS Cargo kuormaaja
718 Vario TMS Cargo kuormaaja
820 Vario TMS + Twister
828 Vario TMS + Köckerling Quadro
939 Vario TMS + Köckerling Vario
Itse en löytänyt 311, enkä 823 malleja, valmistetaanko sellaisia?