Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe N 142 vai T 152  (Luettu 12915 kertaa)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: N 142 vai T 152
Kone tulisin maatalouden tavallisiin töihin,paalaus yhdistelmä koneella(myös urakointi),paalien ajoa,lumihommiaja muita kiinteistö töitä. Suurimmat tehoa vaativat työt taitaa olla toi paalaus ja sit lietekärryn veto 12 kuutioa joka tosin olisi tarkoitus ulkoistaa...

Hyvin liikkuu ainakin fergun 5480, missä on sama moottori kuin 142.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

3070 E

  • Vieras
Vs: N 142 vai T 152
Kyllä noikin hyytymään saa kun koneesta "raa`at" säädöt hakee, isompi se olla pitäs!!  :P Jospa vaan jostain hakisit vanhan kunnon 8550:n 7,4 litrasella koneella niin ei tehon puolesta tuu ongelmia.

3070 E

  • Vieras
Vs: N 142 vai T 152
Kone tulisin maatalouden tavallisiin töihin,paalaus yhdistelmä koneella(myös urakointi),paalien ajoa,lumihommiaja muita kiinteistö töitä. Suurimmat tehoa vaativat työt taitaa olla toi paalaus ja sit lietekärryn veto 12 kuutioa joka tosin olisi tarkoitus ulkoistaa...

Hyvin liikkuu ainakin fergun 5480, missä on sama moottori kuin 142.

Mutta kyseessä on urakkaakin, ei oo aikaa ottaa et lämmöt laskee ja tiukkaa paalia tulee saada vauhdilla.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: N 142 vai T 152
Kone tulisin maatalouden tavallisiin töihin,paalaus yhdistelmä koneella(myös urakointi),paalien ajoa,lumihommiaja muita kiinteistö töitä. Suurimmat tehoa vaativat työt taitaa olla toi paalaus ja sit lietekärryn veto 12 kuutioa joka tosin olisi tarkoitus ulkoistaa...

Hyvin liikkuu ainakin fergun 5480, missä on sama moottori kuin 142.

Mutta kyseessä on urakkaakin, ei oo aikaa ottaa et lämmöt laskee ja tiukkaa paalia tulee saada vauhdilla.

No eipä tuo ole vielä hyytynyt 255 uniwrapin edessä, 540 eco perällä. Eilen kokeilin ajaa viherlannoitus nurmea. Kone ei näyttänyt hyytymisen merkkejä, vaikka kammio oli mielenkiintoinen tyhjennettävä talikolla. Epämääräistä vihreää soosia suhteelisen tiukassa.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

rainmaker

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
Vs: N 142 vai T 152
N141 advancesta on kokemusta.

Monipuolinen jokapaikan kone, jonka voi heittää yllättävän rajuunkin työhön. Mukava ajaa ja etenkin etukuormaajahommissa hyvä. N sarja on ensimmäinen valtran malli, joka on etukuormaajahommiin oikeasti pätevä. C menettelee myös, mutta se hytti ;D

Summa summarum: T raskaampiin vetotöihin. N jokapaikan pyörittelyyn.

Pelkäsin vähän, että N:n kulutus olis kova, kun on korkeaviritteinen neloskone, mut ei paha. 6800 syö paljon enemmän samassa työssä..

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: N 142 vai T 152
Kumman laittaisitta?
Mihinkä ne pitäis laittaa? Kuusakoskelle?  :P

Sinne kait ne suurelta osin päätyvätkin. Sillä erolla että valametit päätyy 20 vuotta myöhemmin ku monet muut.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: N 142 vai T 152
n jos vähäkin kuormausta ja kiiteistötöitä itellä vaihtu 6850 n 121 "ensimmäinen länsimaalainen valmetti" ;D

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: N 142 vai T 152
Jos vähänkin etukuormainhommia, unohda se nelonen.

Muutaman kerran täyttänyt naapurin apevaunua ännäläisellä ja kyllä helvetti täytyy sanoa, jotta kalsarinvaihto todella lähellä. On ihme kiikku.

Samoin rehunteossa, jos traktorit menossa ja joutuu paalaimen laittamaan tuon linnavuoren nelosen jälkeen, niin tietää että polttoaineen kulutus liki tuplaantuu.

Mutta itsehän sinä itsellesi ostat heposen, niin ostat tietysti itsellesi sopivan.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: N 142 vai T 152
Jos vähänkin etukuormainhommia, unohda se nelonen.

Muutaman kerran täyttänyt naapurin apevaunua ännäläisellä ja kyllä helvetti täytyy sanoa, jotta kalsarinvaihto todella lähellä. On ihme kiikku.

Samoin rehunteossa, jos traktorit menossa ja joutuu paalaimen laittamaan tuon linnavuoren nelosen jälkeen, niin tietää että polttoaineen kulutus liki tuplaantuu.

Mutta itsehän sinä itsellesi ostat heposen, niin ostat tietysti itsellesi sopivan.
ehottomasti n noihin kuormaushommiin.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: N 142 vai T 152
Ehdottomasti ulkolainen traktori ,näin toimivat myös kuluttajat enenevässä määrin eli ei kotimaisia elintarvikkeita heidänkään ostoslistalla.Kaikki kotimainen on PASKAA!
Nyt pitää tukea koneostoilla keskieuroopan maatalousklusteria niin taataan esim Arlan vahventuva asema Suomen maitotuotemarkkinoilla ja sitä kautta tuottajahinnan voimakas lasku .Näin edistämme oman maatalouselinkeinon alasajoa aivan kätevästi ja pääsemme eroon näistä likaisista ja huonosti tuottavasta työstä ja koko elinkeinosta.Näin on näreet !
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

3070 E

  • Vieras
Vs: N 142 vai T 152
Jos vähänkin etukuormainhommia, unohda se nelonen.

Muutaman kerran täyttänyt naapurin apevaunua ännäläisellä ja kyllä helvetti täytyy sanoa, jotta kalsarinvaihto todella lähellä. On ihme kiikku.

Samoin rehunteossa, jos traktorit menossa ja joutuu paalaimen laittamaan tuon linnavuoren nelosen jälkeen, niin tietää että polttoaineen kulutus liki tuplaantuu.

Mutta itsehän sinä itsellesi ostat heposen, niin ostat tietysti itsellesi sopivan.
ehottomasti n noihin kuormaushommiin.

Vannepainot on keksitty!!  :o

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: N 142 vai T 152
En kyllä käsitä miten n-sarjalaista voidaan moittia polttoainesyöpöksi.  ???

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26200
  • vastustan
Vs: N 142 vai T 152
En kyllä käsitä miten n-sarjalaista voidaan moittia polttoainesyöpöksi.  ???
rakkaudesta se hevonenki potkii :D :D :D :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Lumiukko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: N 142 vai T 152
n jos vähäkin kuormausta ja kiiteistötöitä itellä vaihtu 6850 n 121 "ensimmäinen länsimaalainen valmetti" ;D

Millaista eroa on ollut huomattavissa 6850:n ja n121:n välillä? Onko tehoissa paljonin eroa? Entä kopin ergonomia (melu ym.)? Ja mites kääntyvyys, onko n kömpelömpi?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: N 142 vai T 152
N huomattavasti ketterämpi ja hiljainen .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !