Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käytätkö reilun kaupan tuotteita?  (Luettu 3323 kertaa)

simmo

• Vieras
Ostin muutaman paketin ja jos se on juotavaa,käytän sitä jatkossa.Banaania ostan joskus  lapsen lapselle ja silloin ostan reilun kaupan banaania.Itse en banaania syö.
Onko muita reilun kaupan tuotteita,kuin nämä?

simmo

• Vieras
Vs: Käytätkö reilun kaupan tuotteita?
Ostin muutaman paketin kahvia,piti kirjoittaman,mutta sana kahvi jäi pois.

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

simmo

• Vieras
http://www.youtube.com/watch?v=WOF5Rgoa2FE
----------Olen sen verran maistanut reilun kaupan banaania, ettei se pahalta maistu.Ei muksut söis,jos maistuisi.Kahvia en ole vielä maistanut.

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
En käytä reilun kaupan tuotteita. En ole vakuuttunut, että kauppa on erityisen reilua. Eikä se reilua ole tämän kotimaankaan elintarvikealkutuotantokauppa, joten miksi pitäisi vieraiden maiden reilua kauppaa tukea. Ja varsinkin jos se ei olekaan reilua... ?  :-[

Alkaa kuullostaa hassulta toi sana reilu. Vähän niinku Reila - se mainitaan kait merisäässä?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

simmo

• Vieras
En käytä reilun kaupan tuotteita. En ole vakuuttunut, että kauppa on erityisen reilua. Eikä se reilua ole tämän kotimaankaan elintarvikealkutuotantokauppa, joten miksi pitäisi vieraiden maiden reilua kauppaa tukea. Ja varsinkin jos se ei olekaan reilua... ?  :-[

Alkaa kuullostaa hassulta toi sana reilu. Vähän niinku Reila - se mainitaan kait merisäässä?
---Minä ajattelin,että sana reilu tarkoittaa sitä,että ne jotka poimivat kahvinpapuja saavat siitä paremman palkan.Ylikansalliset kahvintuottajayhtiöt poimittaa nälkä palkalla.Mistähän tästä saisi tietoa?

JoHaRa

• Vieras
En

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa

---Minä ajattelin,että sana reilu tarkoittaa sitä,että ne jotka poimivat kahvinpapuja saavat siitä paremman palkan.Ylikansalliset kahvintuottajayhtiöt poimittaa nälkä palkalla.Mistähän tästä saisi tietoa?

Sepä siinä on, kun puolueetonta tietoa asiasta ei saa oikein mistään, ja käsi pesee, toisen käden. Esimerkiksi nestle keruuttaa kaakaopavut kakaroilla, vaikka on allekirjoittanut sopimuksen muiden suklaayhtiöiden tavoin, että näin ei saisi menetellä. Paikallinen paputarhuri hommaa lapsukaiset töihin, paikallishallinto ummistaa silmänsä, ja pavut ostava tukkuri valehtelee eteenpäin suklaayhtiölle, että ,joo ei näitä ole kakarat keränny. Tästä syystä en osta reilunkaupan tuotteitakaan.

YlikylänJotenSaletistiHot

• Vieras
Mä käytän  epäreilun kaupan, eli Agrimarketin ja Yaran tuotteita.
Pitäis vissiin laittaa ne  boikottiin.

Tuulia

• Vieras
Mä käytän  epäreilun kaupan, eli Agrimarketin ja Yaran tuotteita.
Pitäis vissiin laittaa ne  boikottiin.
  Minä käytän tarjouksia ja alennuksia...oikeata reilua kauppaa   :D

emo-heikki

• Vieras
En käytä, reilu kauppa vain vääristää maataloustuotantoa maailmanlaajuisesti ????

Shrek

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Yksi kaveri antoi ABC kahvilassa käydessään aina palautetta tästä reilun kaupan kahvista. Joka kerta. "Että ihmisellä pitää olla oikeus valita. Ei voi olla pakko juoda reilun kaupan kahvia. "

Viimein ABC ilmoitti luopuvansa reilunkaupan kahvista...  ;D :D

Vakavemmin ottaen kuluttajalehden jutun mukaan reilunkaupan kahvista jää kaupalle reilumpi siivu kuin tavallisesta kahvista.
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
niin, ei taida olla toi reilu ihan kaikille kun jostain muistan kuulleeni että hinta on edelleen tuottajalle sama mutta se osuuskuntahommeli vie sen osansa välistä!    tutkimustieto tahtoo olla vain yhden väristä kun tolla linjalla on kyse.

Sepedeus

• Vieras
Ostin muutaman paketin ja jos se on juotavaa,käytän sitä jatkossa.Banaania ostan joskus  lapsen lapselle ja silloin ostan reilun kaupan banaania.Itse en banaania syö.
Onko muita reilun kaupan tuotteita,kuin nämä?

No nää baanaanit on aivan sama mitä syö. Siis mitä suomessa saa. Esim. Madeiralla paikalliset on aivan toista luokkaa. Azoreilla myös paikallinen ananas on taivaallista verrattuna mitä tulee esim. ameriikasta ;D

Meillä banaania käytetään tyrnin kanssa. Tyrnimehua, banaania, mansikoita ja tehosekoittimella sekaisin,,, hyvää ;D

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Noo, lähin esimerkki tulee mieleen, jos ostaa vaikkapa pakastepussin kotimaisia mustikoita tai puolukoita....  näitä thaimaalaisilla poimitettuja.

-Ovatko ne ns. reilun kaupan tuotteita?? ::)
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.