Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peltoeväät  (Luettu 6212 kertaa)

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Peltoeväät
Ruoasta ei tällä palstalla olekkaan kovasti keskusteltu. Millä raatilaiset elävät näin sesonkiaikana? Ollaanko eväiden voimalla reissussa, vai elätkö kenties essonbaarin nakkilihapiirakalla, tai puolisosi tarjoilee sinulle päivittäin kaksi viiden ruokalajin ateriaa tai sitten olet jo viikkoa aikaisemmin hakenut lähikaupasta metrin mikropitsoja jääkaappiin..

Itse en puimurissa istuessani kovasti ruokaa kaipaa, mutta kerran päivässä pitää syödä. Tänään yksin kotona ollessani tein pikaisesti tomaatilla ja mozzarellalla täytetyn munakkaan jossa lisukkeena oli aurajuusto-pekonia. Oli erittäin loistavaa apetta huuhdottuna alas kahdella lasilla punaviiniä ja litralla vettä. Pientä luksusta pölyn ja kopin kuumuuden vastapainoksi..

Eväitä pyrin välttämään, yritän käydä kotona syömässä aina kun se on mahdollista. Kauempana olevien peltojen vierellä asuu muutama sukulainen joiden vieraanvaraisuutta käytän hyväkseni ollessani ruoka-aikana paikalla. Muutoin sinne pitäisi ottaa eväät, kun kymmentä kilometriä ei viitsi ruuan vuoksi ajaa kotiin.

Viimeksi muokattu: 19.08.10 - klo:23:06 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Peltoeväät
Sen verta liki kotia on kaikki lohkot, että kotona käyn syömässä, emäntä siellä itselleen ja pienemmille lapsille kuitenkin ruoan laittaa. Päiväruoan yhteydessä samalla päiväkierros navetalla. Iltapäiväkahvit sitte yleensä maastossa, lapset kuljettavat mieluusti (tai sitten ei). Päivällinen meillä ajoittuu lasten kotiintuloaikaan ennen ilta-askareita, joten silloin syödään taas. Joskus täytyy porrastaa et saa kärryn täyteen tai muuten vaan lohkon ajettua loppuun et tulee luonteva katko. Silloin syön kun ehdin.

Emäntä kun oli lasten kanssa mökillä, niin eineksillä kuittasin poikamiehen iltapalan :)

Niin no oon mä sen oloinenkin, että olen ruoka-aikana kotona ollu! :)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
On tullu joo, ruoka-aikaan kotona oltua täälläkin :D Jo senkin puoleen ,kun nuo vähäset tierakkeet on pirtin lähi, että jos ei nyt mikään Uuno Turhapuro vallan ruokahalultaan ole, niin eväittäkin pellolle selviää. Päivällä tukevaa karjalaista kotiruokaa, ja illallla jälkiruuaksi kaasurillillä pihviä, tai kyrsää.

Sepedeus

• Vieras
On tullu joo, ruoka-aikaan kotona oltua täälläkin :D Jo senkin puoleen ,kun nuo vähäset tierakkeet on pirtin lähi, että jos ei nyt mikään Uuno Turhapuro vallan ruokahalultaan ole, niin eväittäkin pellolle selviää. Päivällä tukevaa karjalaista kotiruokaa, ja illallla jälkiruuaksi kaasurillillä pihviä, tai kyrsää.

Ennen pärjäs hyvin sixpäkillä päivän. Nyt tarttee ottaa mäyräkoira ,kun on niin helteinen kesä. Keppanassa on kaikki sopivassa suhteessa, neste ja energia.  ;D

Sepedeus

• Vieras
Vs: Voimakolmikon peltoeväät...
...ovatten kuulemma kokonainen tanskankinkku per lärvä. Ja pussillinen natriumglutamaattia...     ;)

Älä sinä vähättele natriumglutamaattia. Se on kepulaisten salainen ase jolla pidetään kansa tyytyväisenä. Sitä osuustoimintateollisuus laittaa joka paikkaan. Natriumglultamaatti kuuluu aivojen välittäjäaineisiin  kuten serotoniini (cipramil) ;D

Antidesantti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Voimakolmikon peltoeväät...
...ovatten kuulemma kokonainen tanskankinkku per lärvä. Ja pussillinen natriumglutamaattia...     ;)

Älä sinä vähättele natriumglutamaattia. Se on kepulaisten salainen ase jolla pidetään kansa tyytyväisenä. Sitä osuustoimintateollisuus laittaa joka paikkaan. Natriumglultamaatti kuuluu aivojen välittäjäaineisiin  kuten serotoniini (cipramil) ;D
No eehän mie vähättelekkään. Hyvä, että teille maistuupi...     ;)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Kävipä kerran niin, että Courtneylle iski hellämielisyydenpuuska ja poikkeuksellisesti vein evästä pellolla kyntävälle Jamesille. Omin pikku kätösin askartelin ravitsevia kinkku-juustosämpylöitä, jossa oli välissä myös tomaattia...Noh, karmaiseva totuus paljastui seuraavana syksynä kun olin samaisella pellolla purkamassa aitaa ja havaitsin pellonreunassa iloisesti kasvavan ja satoa tuottavan tomaatin  ??? Eli rakkaudella tekemästäni eväsleivästä oli tomaatit viskottu kynnökselle ja siemenet itivät sitten seuraavana kesänä...todella törkeää  >:(  ...mutta mitä tästä opimme, petoksella on lyhyet jäljet  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

rene-rane

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kyllä, Koolla on väliä !
niin mettä hommista kuin pottu hommistakin kerkiää aina mökkiisn syömään jossa tarjoillaa millon mitäkin johon en itse voi vaikuttaa ;D

SomeBody77

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Kävipä kerran niin, että Courtneylle iski hellämielisyydenpuuska ja poikkeuksellisesti vein evästä pellolla kyntävälle Jamesille. Omin pikku kätösin askartelin ravitsevia kinkku-juustosämpylöitä, jossa oli välissä myös tomaattia...Noh, karmaiseva totuus paljastui seuraavana syksynä kun olin samaisella pellolla purkamassa aitaa ja havaitsin pellonreunassa iloisesti kasvavan ja satoa tuottavan tomaatin  ??? Eli rakkaudella tekemästäni eväsleivästä oli tomaatit viskottu kynnökselle ja siemenet itivät sitten seuraavana kesänä...todella törkeää  >:(  ...mutta mitä tästä opimme, petoksella on lyhyet jäljet  ;D
Jokku hölmöt pistää tavallisia kurkkuja leivän väliin, tomaattia tai suolakurkkua sen olla pitää.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Toi kysymys peltoeväistä oli tosi hyvä.

Itse olen tottunut alhaiseen verensokeriin ja tänäänkin ollut liikkeellä yli 12 tuntia syömättä. Tosin juotavaa on hyvä olla aina matkassa.

koponen

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
  Ennen pärjäs hyvin sixpäkillä päivän. Nyt tarttee ottaa mäyräkoira ,kun on niin helteinen kesä. Keppanassa on kaikki sopivassa suhteessa, neste ja energia.

Kertoo 3:ha kaura halmeen viljelijä

;D ;D ;D
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

3070 E

• Vieras
  Ennen pärjäs hyvin sixpäkillä päivän. Nyt tarttee ottaa mäyräkoira ,kun on niin helteinen kesä. Keppanassa on kaikki sopivassa suhteessa, neste ja energia.

Kertoo 3:ha kaura halmeen viljelijä

;D ;D ;D

Kyntöilyn lomassa tuli otettua keittoa... kanakeittoa ja jotain leivän tynkää siinä sivussa ja parin litran pullon... limsapullon.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Itse olen tottunut alhaiseen verensokeriin ja tänäänkin ollut liikkeellä yli 12 tuntia syömättä. Tosin juotavaa on hyvä olla aina matkassa.

Luomujussilla onkin aina hyvät henkiset eväät matkassa.  ;D
Kui mää ain olen paras?

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

Luomujussilla onkin aina hyvät henkiset eväät matkassa.  ;D

No näissä Tundran ankarissa olosuhteissa on opittava pärjäämään.....tosin voi olla että ne runsaat henkiset eväät auttavat matkassa.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
voi kun äiti EI ole kattomassa lapsen perään!!

niinpä tänään hain puotilta kunnon köntin hunajasavumerilohta ja siihen keittelin perunat ja soosin ja siihne lisukkeeksi sipulitja herkkusienipaistos ja kunnon voilla ruisleipää joten kyllä jaksoi taas tänne asti!                        en yleensä pihtaa syönnistä, työnteolla ei niin väliä!     elopaino vajaa 81 ja pituus 187 eli kai sitä kelpaa kuleksia!