Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe liukuovirunkoa  (Luettu 17373 kertaa)

Radon

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: liukuovirunkoa
Kyllä ne ikh:n kannattimetkin kestää kunhan niitä riittävästi laittaa, varmaan tuollaiselle ovelle hyvä joku 50cm väli.

Mutta hitsaukset sitten kannattaa tehdä huolella tuollaisen kokoinen oven ei paljoa vedellä tarvitse hitsauksessa kun on ihan kierossa.

KJL

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Kyllä ne ikh:n kannattimetkin kestää kunhan niitä riittävästi laittaa, varmaan tuollaiselle ovelle hyvä joku 50cm väli.

Mutta hitsaukset sitten kannattaa tehdä huolella tuollaisen kokoinen oven ei paljoa vedellä tarvitse hitsauksessa kun on ihan kierossa.

Kannattaa pitää mielessä... Mikä on muuten paras konsti estää tommoset vetelyt? (mä kun en oo mikää luokkahitsari tai edes kyläseppä)
tethering holes to their concave windings

Radon

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Kunnon heppaukset ensimmäiseksi molemmin puolin runkoa kokoomisvaiheessa, ja ensiksi vaakasaumat kiinni ja sitten vasta sivusaumat mielummin vielä pätkissä vähän puolta vuorotellen. 0.8 lankalla pienellä virralla mahdollisimman pientä saumaa. Mutta hankalaa on tuollaisten ovien käsittely tekovaiheessa vaikka tekisi miten. Yläpalkki sitten riittävän vahvaa.

Viimeksi muokattu: 10.08.10 - klo:17:53 kirjoittanut Radon

Timon

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Hitsaa pystyrautoihin reilun 10 sentin pituiset nysät,jotka sopivat vaakarautojen sisälle(mahdollisimman justit,esim. U-profiilista).Helppo välttää vetelyt ja helpottaa hitsauksessa käsittelyä.Vaakaraudat pelliä laitettaessa itseporautuvilla tulevat samalla kiinnitetyksi...Suosittelen.

Strimari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • This is radio Nowhere!
Millin lankaa ja kunnolla virtaa, ei nyt olla tekemäs mitään virolaisia kopioita!
 ensin vaakat ja sitten sivut, ja vähän aina ristikkäisistä paikoista, ei järjestyksessä. Miten olis vaikka 5 millin plootusta nurkkiin kolmiopalat vahvikkeeks?
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

KJL

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Juu-u... helpoksi en projektia edes kuvitellutkaan. Alustavana ajatuksena oli juuri tuollainen epäjärjestyksessä hitsailu vetelemisen välttämiseksi eli ei liian pitkään samassa osoitteessa. Ei noista nurkkavahvikkeista ainakaan haittaa ole. Pelkkä oven koko jo aiheuttaa oman haasteensa jos ja kun sitä kokonaisena alkaa hitsailemaan...

Ainiin... rullastot, kiskot ja muut tarvikkeet tulee Liukulaitteelta...

Maalaispoika

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Nothing runs like a deere

Ihan hyvä valinta, mistä kekkasit? ;)
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ihan hyvä valinta, mistä kekkasit? ;)

No pikku vinkkien lisäksi teknisen laadun vertailua suhtees hintaan... siinä se. Eikä tietenkään tälläkään kertaa pidä väheksyä agronetin luoman verkoston vaikutusta asiaan...

Radon

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Millin lankaa ja kunnolla virtaa, ei nyt olla tekemäs mitään virolaisia kopioita!

Vissiin vähän tänne osoitettu, tosiaan en nyt meinannut että ne huonosti pitäisi kiinni vetää, vaan miten saa vetelyn pysymään vähäisenä.

Petri

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ensin vaakat ja sitten sivut, ja vähän aina ristikkäisistä paikoista, ei järjestyksessä. Miten olis vaikka 5 millin plootusta nurkkiin kolmiopalat vahvikkeeks?
Itse tein ylänurkkiin reilut "ristituet" samasta palkista kuin kehyksenkin, päättyy ylhäällä siihen rullaston kiinnityspaikan seutuville, niin ei yläpalkkia tarvii ylimitoittaa tuon vuoksi. Tietty voihan tehdä kunnon neuvostosysteemiin, riittävästi rautaa niin kestää...

Petri

KJL

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Itse tein ylänurkkiin reilut "ristituet" samasta palkista kuin kehyksenkin, päättyy ylhäällä siihen rullaston kiinnityspaikan seutuville, niin ei yläpalkkia tarvii ylimitoittaa tuon vuoksi. Tietty voihan tehdä kunnon neuvostosysteemiin, riittävästi rautaa niin kestää...

Petri

No tuo kävi ensimmäisenä mielessä... jo ennen tämän ketjun aloitustakin.

hiluhi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Murheellinen vilkuttaja
Tungen tähän väliin.

Teräs- vai nailonpyörästöt kevyisiin(70kg) harvoin käytettäviin oviin?

m.t

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
miksi ei pressu ovia olisi mukava kuulla perusteluja, kun itse olen laittamassa pressu ovia siiloihin.

sirkussonni

• Vieras
miksi ei pressu ovia olisi mukava kuulla perusteluja, kun itse olen laittamassa pressu ovia siiloihin.

Ensmäisen sadekauden jälkeen sulla ei oo ovia siilossas, mutta hakepuukasa on sääsuojassa :D

Harkitsin myös siiloon ressuovia, mutta kun siellä on käytännössä aukko kooltaan 13*7 metriä, josta puolet sais olla auki melkein aina, niin mihin sen laittais sillain kiinni et se olis vielä tämän loppukesänkin myrskyjen jälkeen suurinpiirtein omalla tontilla?  Mihin kiinnittää?

Viimeksi muokattu: 17.08.10 - klo:02:15 kirjoittanut sirkussonni

Roughage

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:

Tämmönen rääpäle ei jaksa vetää pressuovea tuulella kiinni lukkoihin asti.... :-\