Ilta-sanomien "etelä suomi" on ilmeisesti suur-helsingin alue. Muut on maalta.
Mun lähtemättömästi jäänyt mieleeni kun olimme joku vuosi sitten vahvasti Helsinkiläistyneen kaverini tyttären syntymää juhlistamassa pääkaupungin yössä ja jossain lukuisista baareista päädyimme saamaan pöytään parin syntyperäisen paikkakuntalaisen nuorehkon naisen kanssa.
Jostain sitten juttu liikkui siihen että olen viljelijä ja toinen tytöistä kysyi että missä päin tilani on. Kerroin sitten paikkakunnan ja samainen tyttö kysyi että onko sinne pitkä matka, johon vastasin jotain ympäripyöreästi että tuleehan sinne matkaa. (no eihän se mikään pitkä oikeasti ole kun tunnissa ajaa kehä 3:lle) Siihen tämä tyttö sitten totesi että onko paljon pidempi matka kuin Keravalle..
On se vaan jännä kuinka toiselle se Kerava on jo tosi landea ja meikäläiselle se on jo oikeastaan ihan samaa paikkaa koko helsingin seutu kehyskuntineen.
Olisi muuten ollut poikamiehelle melko takuuvarma saanti siinä pöydässä, tytöt olivat kuolanneet maajussille morsiamen ekaa tuotanto kautta telkasta ja jo pelkästään se että kuulivat minun olevan viljelijä... huh huh...