Ei *****kaan vertaa... Porista pääse junalla tai EB:llä Tampereelle alle tunnissa ja nytkin pikkupomot käyttää taksia Hesan reissuihin... 
Taitaa ne karjajunat kulkea 1,5 tuntia tai melkein kaksi Pori-Tampere+20min/35 euroa taksi Tampere-Pirkkalaan. Intercitya ei oo Porista kulkenut vuosiin? Bussista ei kokemusta.
No, joo ei toi mua juuri koske, mutta ajatellen jotain vientiyrityksen viennistä vastaavaa; sanotaan 1,5 lentoa/viikko eli 9h viikko lisää matka-aikaa 47 viikkoa työaika=47*9h=423h=eli mitei 18 vrk vähemmän aikaa kotona vuositasolla (Edellyttäen että jatkolennot natsaa Pirkkalasta ja esim. muinoin paljon käyttämäni Pirkkala-Kööpenhamina reitti loppui reilu vuosi sitten ja SAS karsi vuoroja Pirkkalasta-Arlandaan. Finnairia en periaatteesta käytä kuin pakon edessä). Kaiholla muistelen aikaa, kun Skyways lensi Pori-Arlanda (Tallinnasta hyvät yhteydet Arlandaan); onneksi ei enää juuri busineksia Satakunnassa.
Jos tarkoitus on häätää loppukin vientiteollisuus tai ainakin niiden keski/ylin johto Satakunnasta niin tällähän siinä onnistutaan. Ja kun en tällä haavaa maksa verojakaan juuri lainkaan Suomeen (poislukien pieneheköjä pääomatuloja), niin tehkää mitä huvittaa. Ainakin saadaan PK-seudun asuntoihin lisää hintaa.
Näyttää tasan yksi kpl. Intercityja kulkevan:
"06:20 Pori 07:50 Tampere InterCity2 166 Helsinki
Ei vaihtoja Kesto: 1:30 "
Air Balticin palvelu on muuten tuhat kertaa Finskiä ja sata kertaa SAS:a parempaa; tosin jopa Finskillä saa busineksessa palvelua ja SAS:lla jopa economy flexissä, mutta tätä "rakennemuutosta"odotellessa kotimaan lennoilla, kun ei oo luokkia, niin pitää tyytyä näihin karjalentoihin. Toivottavasti Air Baltic saa Finncomin ja tuo hyvän palvelun jopa kotimaan lennoille. Niin ja paremman näköiset (ja halvemmat) baltialaiset lentoemännät myös.
Markkinatalous kehiin ja Finskin sormet irti Finncomista ja halvemmat baltialaiset lentäjät ja lentoemot kehiin; samoin halvempi maahenkilöstö, jolloin lentoja voidaan lentää voitollisesti pienemmällä tulovirralla.