Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miksi lentolinjoja pitäisi tukea  (Luettu 3352 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Miksi lentolinjoja pitäisi tukea

Miksi helvetisä pitääs rikkaaren firmojen toimareelle kustantaa veronmaksajien rahool pilkkahintaassia lentuja samaal ruikutetaan maatalouren tukiaasista saataran kokoomuslaiset >:(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Naturalis

  • Vieras
Vs: Miksi lentolinjoja pitäisi tukea
Ei *****kaan vertaa... Porista pääse junalla tai EB:llä Tampereelle alle tunnissa ja nytkin pikkupomot käyttää taksia Hesan reissuihin... ;D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Miksi lentolinjoja pitäisi tukea
Siksi että kerosiini on vielä halpaa lennellä pitkin pitäjiä.


Siksi että pääsee Isojoen konehallin tj:kin lentäen ja ressaamatta neuvottelemaan "laadukkaista ja halvoista" työkaluista kaukoitään. Tämäkin on vain maajussin etua ajatellen. ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Miksi lentolinjoja pitäisi tukea
Ei *****kaan vertaa... Porista pääse junalla tai EB:llä Tampereelle alle tunnissa ja nytkin pikkupomot käyttää taksia Hesan reissuihin... ;D

Taitaa ne karjajunat kulkea 1,5 tuntia tai melkein kaksi Pori-Tampere+20min/35 euroa taksi Tampere-Pirkkalaan. Intercitya ei oo Porista kulkenut vuosiin? Bussista ei kokemusta.

No, joo ei toi mua juuri koske, mutta ajatellen jotain vientiyrityksen viennistä vastaavaa; sanotaan 1,5 lentoa/viikko eli 9h viikko lisää matka-aikaa 47 viikkoa työaika=47*9h=423h=eli mitei 18 vrk vähemmän aikaa kotona vuositasolla (Edellyttäen että jatkolennot natsaa Pirkkalasta ja esim. muinoin paljon käyttämäni Pirkkala-Kööpenhamina reitti loppui reilu vuosi sitten ja SAS karsi vuoroja Pirkkalasta-Arlandaan. Finnairia en periaatteesta käytä kuin pakon edessä). Kaiholla muistelen aikaa, kun Skyways lensi Pori-Arlanda  (Tallinnasta hyvät yhteydet Arlandaan); onneksi ei enää juuri busineksia Satakunnassa.


Jos tarkoitus on häätää loppukin vientiteollisuus tai ainakin niiden keski/ylin johto Satakunnasta niin tällähän siinä onnistutaan. Ja kun en tällä haavaa maksa verojakaan juuri lainkaan Suomeen (poislukien pieneheköjä pääomatuloja), niin tehkää mitä huvittaa. Ainakin saadaan PK-seudun asuntoihin lisää hintaa.


Näyttää tasan yksi kpl. Intercityja kulkevan:

"06:20 Pori 07:50 Tampere InterCity2 166 Helsinki  
Ei vaihtoja   Kesto: 1:30 "

Air Balticin palvelu on muuten tuhat  kertaa Finskiä ja sata kertaa  SAS:a parempaa; tosin jopa Finskillä saa busineksessa palvelua ja SAS:lla jopa economy flexissä, mutta tätä "rakennemuutosta"odotellessa kotimaan lennoilla, kun ei oo luokkia, niin pitää tyytyä näihin karjalentoihin. Toivottavasti Air Baltic saa Finncomin ja tuo hyvän palvelun jopa kotimaan lennoille.  Niin ja paremman näköiset (ja halvemmat) baltialaiset lentoemännät myös.

Markkinatalous kehiin ja Finskin sormet irti Finncomista ja halvemmat baltialaiset lentäjät ja lentoemot kehiin; samoin halvempi maahenkilöstö, jolloin lentoja voidaan lentää voitollisesti pienemmällä tulovirralla.

Viimeksi muokattu: 03.08.10 - klo:23:15 kirjoittanut jamako

Grow the feed, not the weeds!

Aulis Anttila

  • Vieras
Vs: Miksi lentolinjoja pitäisi tukea
Miksi helvetisä pitääs rikkaaren firmojen toimareelle kustantaa veronmaksajien rahool pilkkahintaassia lentuja

No ku ne on kepulaisia  ;D ;D ;D

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Miksi lentolinjoja pitäisi tukea
Tämä ois Porin suhteen hyvä uutinen toteutuessaan:

"Air Baltic -lentoyhtiön kaupallinen johtaja Tero Taskila kertoo MTV:n uutisten haastattelussa yhtiön harkitsevan 2-3 uuden reitin avaamista Suomeen vuoden kuluessa.

Lisäksi yhtiö on MTV3:n mukaan tilannut 13 uutta konetta, joista osaa tullaan käyttämään Suomen liikenteen kehittämiseen.

Taskilan mukaan Air Baltic suunnittelee avaavansa reitit Jyväskylään, Kajaaniin, Joensuuhun ja Poriin.

Näin porilaisille avautuu mahdollisuus lentää Helsinkiin Air Balticilla Riian kautta, kun Finncomm lopettaa lennot Poriin.

Air Baltic lentää tällä hetkellä Suomessa kymmeneen kohteeseen. Yhtiöllä on MTV3:n mukaan myös aikomus ottaa osuus myös Suomen sisäisistä lennoista, koska Air Baltic on pyrkinyt ostamaan Finncommin. Finnairilla on MTV3:n mukaan kuitenkin etuosto-oikeus Finncommiin. "

Riigasta on Air Balticilla aika hyvät yhteydet eteenpäin.

Jos katsoo Euroopan lentoverkkoa, jossa yhä valtioenemmistöiset yhtiöt dominoivat lentoliikennettä, niin kateellisena katsoo yksityisten pyörittämää USA:n lentoliikennettä. EU:n pitäisi kieltää valtioenemmistöiset lentoyhtiöt kokonaan.


Kokonaan huomiotta on jäänyt Finskin ja Finncommin tulonjakosopimus, jossa Finncommin on pitänyt maksaa aika kohtuuton summa "code sharesta".

Missä Finnair, siellä ongelma (itsellä boikotissa jo kymmenen vuotta)!
Grow the feed, not the weeds!

Aulis Anttila

  • Vieras
Jenkkilä...
Jos katsoo Euroopan lentoverkkoa, jossa yhä valtioenemmistöiset yhtiöt dominoivat lentoliikennettä, niin kateellisena katsoo yksityisten pyörittämää USA:n lentoliikennettä.

Jenkkilässä ei ole yhtään ainoaa merkittävää yksityistä lentoyhtiötä !!!

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Jenkkilä...
Jos katsoo Euroopan lentoverkkoa, jossa yhä valtioenemmistöiset yhtiöt dominoivat lentoliikennettä, niin kateellisena katsoo yksityisten pyörittämää USA:n lentoliikennettä.

Jenkkilässä ei ole yhtään ainoaa merkittävää yksityistä lentoyhtiötä !!!

Ainakin kaksi suurinta Southwest ja American airlines ovat NYSE:ssa listattuja ja kummassakaan ei ainakaan 20 suurimman omistajan joukossa ole julkisia yhteisöjä.

Ovat kyllä tainneet saada synkimmän laman aikaan julkista tukea?
Grow the feed, not the weeds!

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Miksi lentolinjoja pitäisi tukea
nykykapitalismin uusi muoto. sitä ollaan niin markkinataloudessa mutta sitte kuitenkin itketään veronmaksajia apuun. aulis varmaan kutsuisi kepulaisuudeksi ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Miksi lentolinjoja pitäisi tukea

Miksi helvetisä pitääs rikkaaren firmojen toimareelle kustantaa veronmaksajien rahool pilkkahintaassia lentuja samaal ruikutetaan maatalouren tukiaasista saataran kokoomuslaiset >:(

Sama kai se on että tukeeko valtio lentolinjoja suoraan vai vähentävätkö bisnesasiakkaat matkansa verotuksessa. Taskusta toiseen. Ei bisnesmiehillä tällä asialla ole mitään merkitystä JOS bisnes vaan sujuu.

Aulis Anttila

  • Vieras
Kutsuminen...
nykykapitalismin uusi muoto. sitä ollaan niin markkinataloudessa mutta sitte kuitenkin itketään veronmaksajia apuun. aulis varmaan kutsuisi kepulaisuudeksi ;D

Sitähän se on... maksatetaan omat kulut ja menot meillä kunnon ihmisillä - veronmaksajilla - juu  ;D ;D ;D

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Miksi lentolinjoja pitäisi tukea
Niin ja jos on kiire; eikä varaa omaan jettiin apu löytyy täältä:

http://www.jetflite.fi/fi/

Itse asiassa isommalla porukalla tullut oman kokemuksen mukaan halvemmaksi kuin business-luokan lennot.
Grow the feed, not the weeds!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Miksi lentolinjoja pitäisi tukea
nykykapitalismin uusi muoto. sitä ollaan niin markkinataloudessa mutta sitte kuitenkin itketään veronmaksajia apuun. aulis varmaan kutsuisi kepulaisuudeksi ;D

  Niinpä, ei oo demarit ja muu oppositio ollut kovin aktiivinen asian suhteen. Aktiivisin taitaa olla kepukanisteri ;D

Aulis Anttila

  • Vieras
Viisaat... ja tyhmät...
nykykapitalismin uusi muoto. sitä ollaan niin markkinataloudessa mutta sitte kuitenkin itketään veronmaksajia apuun. aulis varmaan kutsuisi kepulaisuudeksi ;D
Niinpä, ei oo demarit ja muu oppositio ollut kovin aktiivinen asian suhteen. Aktiivisin taitaa olla kepukanisteri ;D

Viisas vaikenee... kepulainen mölisee  ;D ;D ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Miksi lentolinjoja pitäisi tukea
Niin, kai tässä pitäisi keskustella siitäkin, että pitääkö valtion ihan kaikkea tukea ????