Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe fendtin koukku  (Luettu 47844 kertaa)

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: fendtin koukku
Ei ole kyllä koukun suunnittelijalla mitään hajua koukun käytöstä kun mun järkeni mukaan koukkupainohan on monesti suurempi siinä vaiheessa kun aisa on vielä reilusti alhaalla (joskus melkein maassa) varsinkin jos on kärryssä teli kovin takana niin siinähän se suurin voima tarvitaan kun sen aisan nostaa alhaalta ylös jolloin paino taas siirtyy taaksepäin  ::) 

En tiedä puhuitko tässä vitsillä, tuntuu siltä, mutta todellisuudessa vetosilmukan korkeudella maasta ei ole käytännön vaikutusta silmukan kokemaan kuormaan.
niin no eipä se kyllä taida vielä tuolla matkalla muuttua  ::) 
onko kukaan haaveillu hydraulista jalkaa kärryyn, ois ehkä kätevä, mutta letkujen kans pitäis kumminkin sählätä että voittasko tuossa mitään. en nyt tarkota kärryn nostavaa jalkaa vaan öljyllä käytettävää ja lukittavaa

mitä ihmeellistä tuossa on? multivaan saanu lisävarusteena jo vuosikausia..

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: fendtin koukku
Onhan näitä eteen/taakse liikkuvia koukkuja ollu jo jonkun aikaa.Kyllähän niillä kärryn jalan saa mutkalle jos ei ole tarkkana.Minusta tuo vaakaliike ei ole ongelma.Aika hankala on koukkumalli joka katoaa tr:n alle alaslaskettaessa.
Kuten Oltsik mainitsi 3000kg on mitoituskuorma koukuille.Euroopassa on joissain maissa aika tiukat standardit koukuille ja perävaunuille,vaaditaan laskelmat yms.Saa nähdä koska tulee nuo säännöt meillekin.....
Minusta tuo 3tn aisapainona on semmoinen,että jatkuvassa ajossa sen iso ylittäminen ei ole mukavuudenkaan kannalta hyvä asia.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: fendtin koukku
Onhan näitä eteen/taakse liikkuvia koukkuja ollu jo jonkun aikaa.Kyllähän niillä kärryn jalan saa mutkalle jos ei ole tarkkana.Minusta tuo vaakaliike ei ole ongelma.Aika hankala on koukkumalli joka katoaa tr:n alle alaslaskettaessa.
Kuten Oltsik mainitsi 3000kg on mitoituskuorma koukuille.Euroopassa on joissain maissa aika tiukat standardit koukuille ja perävaunuille,vaaditaan laskelmat yms.Saa nähdä koska tulee nuo säännöt meillekin.....
Minusta tuo 3tn aisapainona on semmoinen,että jatkuvassa ajossa sen iso ylittäminen ei ole mukavuudenkaan kannalta hyvä asia.


Tuo on kyllä totta jos aisapainoa on yli 3000kg ja puhumattakaan jos menee viä paljon tämän ylitte ni eihän sellasella oo mukava eres ajella ja jos paljon ajoa ni ei hyvä :o

Kyllä nuo edellämainitut asiat tänne vielä tulee et kaikki menee tarkaksi, mut pykälä on varmasti sellanen et se koskee uusia ja laintulon jälkeen tehtyjä kärryjä ja traktorien katsastukset sun muut tulee varmasti... tuosta katsastuksesta on kyllä mainittava et ihan hyvä se on siltäkantilta et saadaan nuo jarruttomat ja ilman valoja olevat koneet poies!!! mut moni tunnollinen saa tästäkin kärsiä katsastusmaksujen takia  >:(

shaka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: fendtin koukku
Juu.. Ei jaksa 926 nostaa keslan hakkuria lukkoon millään. Onneks on tukijalat joilla voi avittaa. yhdessä enklannissa myynnissä olevassa fentissä näkyi olevan laitettu kummallekkin puolelle koukkua nostosylinterit pystysuoraan.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: fendtin koukku
paska se on uskokaa ja, ostakaa natikka  ;D

3070 E

  • Vieras
Vs: fendtin koukku
paska se on uskokaa ja, ostakaa natikka  ;D

Viälläks niit hydro 84 saa uutena?? Eli ensimmäistä portaatonta.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: fendtin koukku
paska se on uskokaa ja, ostakaa natikka  ;D

Viälläks niit hydro 84 saa uutena?? Eli ensimmäistä portaatonta.

Ei se ole portaaton vaan hydraulivetoinen.  :D
Kui mää ain olen paras?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: fendtin koukku
paska se on uskokaa ja, ostakaa natikka  ;D

Viälläks niit hydro 84 saa uutena?? Eli ensimmäistä portaatonta.

Ei se ole portaaton vaan hydraulivetoinen.  :D

Aivan ja jos 84:n perusteella luulee jotain nykyraputtomista tietävänsä niin pieleen menee.

3070 E

  • Vieras
Vs: fendtin koukku
paska se on uskokaa ja, ostakaa natikka  ;D

Viälläks niit hydro 84 saa uutena?? Eli ensimmäistä portaatonta.

Ei se ole portaaton vaan hydraulivetoinen.  :D

Aivan ja jos 84:n perusteella luulee jotain nykyraputtomista tietävänsä niin pieleen menee.

Tiedän kyllä, mutta periaate eli liikkuu vaihteita vaihtamatta sama??

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: fendtin koukku
paska se on uskokaa ja, ostakaa natikka  ;D

Viälläks niit hydro 84 saa uutena?? Eli ensimmäistä portaatonta.

Ei se ole portaaton vaan hydraulivetoinen.  :D

Aivan ja jos 84:n perusteella luulee jotain nykyraputtomista tietävänsä niin pieleen menee.

Tiedän kyllä, mutta periaate eli liikkuu vaihteita vaihtamatta sama??

Tuo on tietysti totta.Isoin periaatteellinen ero on että hydro84 on 100% hydraulivetoinen.Toteutettuna tuon ajan tekniikalla hyötysuhde=vetoteho,taloudellisuus yms asiat eri planettalta kuin nykyraputtomissa.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5981
Vs: fendtin koukku
paska se on uskokaa ja, ostakaa natikka  ;D

Viälläks niit hydro 84 saa uutena?? Eli ensimmäistä portaatonta.

Eikä ollut edes ensimmäinen hydraulivetoinen.

http://www.tractordata.com/td/004/td4673.html

Tuo 826 oli kaiketi natikan ensimmäinen hydro.

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: fendtin koukku


Tuo on tietysti totta.Isoin periaatteellinen ero on että hydro84 on 100% hydraulivetoinen.Toteutettuna tuon ajan tekniikalla hyötysuhde=vetoteho,taloudellisuus yms asiat eri planettalta kuin nykyraputtomissa.
[/quote]

Kaiketi samaa luokkaa kuin Fendt pakilla.....

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: fendtin koukku


Tuo on tietysti totta.Isoin periaatteellinen ero on että hydro84 on 100% hydraulivetoinen.Toteutettuna tuon ajan tekniikalla hyötysuhde=vetoteho,taloudellisuus yms asiat eri planettalta kuin nykyraputtomissa.

Kaiketi samaa luokkaa kuin Fendt pakilla.....
[/quote]

Fendt/Massikka portaaton menee pakilla ihan samal tavalla kuin etiäpäin.

Elikkä pakki ei ole sen hydraulisempi kuin etiäpäinmenokaan.


Kui mää ain olen paras?

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: fendtin koukku


Fendt/Massikka portaaton menee pakilla ihan samal tavalla kuin etiäpäin.

Elikkä pakki ei ole sen hydraulisempi kuin etiäpäinmenokaan.



[/quote]

Ja minä kun luulin, etä variossa ja massikassa pyöritetään vaihteistoa hydraulisesti ihan simona vasten luontaista pyörimissuuntaa pakin aikaansaamiseksi... :o

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: fendtin koukku


Tuo on tietysti totta.Isoin periaatteellinen ero on että hydro84 on 100% hydraulivetoinen.Toteutettuna tuon ajan tekniikalla hyötysuhde=vetoteho,taloudellisuus yms asiat eri planettalta kuin nykyraputtomissa.

Kaiketi samaa luokkaa kuin Fendt pakilla.....

Fendt/Massikka portaaton menee pakilla ihan samal tavalla kuin etiäpäin.

Elikkä pakki ei ole sen hydraulisempi kuin etiäpäinmenokaan.


Elä Timppa puhu paskoo