Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yara tekee tulosta  (Luettu 6363 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Yara tekee tulosta

Taas isäntien mersu rahoilla,yara kiittää skn:ää ja muit isäntiä avokätisistä lahjoituksista ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Verku

Vs: Yara tekee tulosta

Taas isäntien mersu rahoilla,yara kiittää skn:ää ja muit isäntiä avokätisistä lahjoituksista ;D

Tappiollako se toiminta tulisi olla? Maatalous ja liiketalous on joillekin eri, joillekin sama asia.

 ;D
Kypsä tapaus

jcb

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Yara tekee tulosta
Laskuoppia salpietarin kohdalta . Raaka-aineen hinta noussut vuodessa n.13%, salpietarin myynti hinta n.30% ja Yaran tulos noin kolminkertaistunut . Ainut lähes muuttumaton tekijä on se joukko isännistä (n.90%) ,jotka suostuvat Yaran kusetukseen vuodesta toiseen .

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Yara tekee tulosta

Taas isäntien mersu rahoilla,yara kiittää skn:ää ja muit isäntiä avokätisistä lahjoituksista ;D
Tosiasia vaan on et ei laatuvilja kasva pyhällä hengellä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: Yara tekee tulosta
"...kasva pyhällä hengellä."

Niin eikä Agrimarketit ja Prismat.Eikä jd-konekeskukset.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Yara tekee tulosta
"...kasva pyhällä hengellä."

Niin eikä Agrimarketit ja Prismat.Eikä jd-konekeskukset.
Isän, Pojan, Pyhängen ja Agrin nimeen. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Yara tekee tulosta
Yara ja kumppanit väittää ettei pellolla mikään kasva ilman apupaskaa ja myrkkyjä.

Viherlannoitusnurmesta niitin hyvän luomu savikan ja pilliheinän pois. Juolavehnäkin oli myöntänyt pilliheinälle ja savikalle tappion paremmin kuin roundupilla.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Yara tekee tulosta
Mulla on ollu virkana noiden 4H-nuorten apulantasäkkikeräyksessä kuljettajana toimiminen ja oon pannu merkille että jos talossa ei apulantasäkit oo muuttunu jo lämpöenergiaksi niin sitten ne on Yaran. Ilmeisesti meillä ei sitten oo "Yaran savu" kun minä yleensä saan ryssälannan halvemmalla

Eikä siihen keräykseen muuten ryssänsäkit kelpaakkaan vaan pitää olla jaran, agrimarketin, keskon tai muutaman muun leima kyljessä vaikka ne on kyllä kaikki sitä samaa saatanan kangasta...

3070 E

  • Vieras
Vs: Yara tekee tulosta
Mulla on ollu virkana noiden 4H-nuorten apulantasäkkikeräyksessä kuljettajana toimiminen ja oon pannu merkille että jos talossa ei apulantasäkit oo muuttunu jo lämpöenergiaksi niin sitten ne on Yaran. Ilmeisesti meillä ei sitten oo "Yaran savu" kun minä yleensä saan ryssälannan halvemmalla

Eikä siihen keräykseen muuten ryssänsäkit kelpaakkaan vaan pitää olla jaran, agrimarketin, keskon tai muutaman muun leima kyljessä vaikka ne on kyllä kaikki sitä samaa saatanan kangasta...

Itekkin joskus keräsin siihen asti kun se meni että olisi tarvinnut liittyä 4H:hon.

Verku

Vs: Yara tekee tulosta
Mulla on ollu virkana noiden 4H-nuorten apulantasäkkikeräyksessä kuljettajana toimiminen ja oon pannu merkille että jos talossa ei apulantasäkit oo muuttunu jo lämpöenergiaksi niin sitten ne on Yaran. Ilmeisesti meillä ei sitten oo "Yaran savu" kun minä yleensä saan ryssälannan halvemmalla

Eikä siihen keräykseen muuten ryssänsäkit kelpaakkaan vaan pitää olla jaran, agrimarketin, keskon tai muutaman muun leima kyljessä vaikka ne on kyllä kaikki sitä samaa saatanan kangasta...

Itekkin joskus keräsin siihen asti kun se meni että olisi tarvinnut liittyä 4H:hon.

Onneks tuli suursäkit. :P Jumaliste kun sitä rullaa väänti kasaan niin vitutti, tuntui että se päällisäkki oli aina kokoa pienempi kuin ne muut. :D Mites se oli? 49+1?
Kypsä tapaus

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Yara tekee tulosta
Mulla on ollu virkana noiden 4H-nuorten apulantasäkkikeräyksessä kuljettajana toimiminen ja oon pannu merkille että jos talossa ei apulantasäkit oo muuttunu jo lämpöenergiaksi niin sitten ne on Yaran. Ilmeisesti meillä ei sitten oo "Yaran savu" kun minä yleensä saan ryssälannan halvemmalla

Eikä siihen keräykseen muuten ryssänsäkit kelpaakkaan vaan pitää olla jaran, agrimarketin, keskon tai muutaman muun leima kyljessä vaikka ne on kyllä kaikki sitä samaa saatanan kangasta...

Itekkin joskus keräsin siihen asti kun se meni että olisi tarvinnut liittyä 4H:hon.

Onneks tuli suursäkit. :P Jumaliste kun sitä rullaa väänti kasaan niin vitutti, tuntui että se päällisäkki oli aina kokoa pienempi kuin ne muut. :D Mites se oli? 49+1?
Minä tein vaihtokaupat. 35 suursäkkiä ja otin piensäkkejä tilalle keräyksestä. Ovat hyviä hukkakauranpoimintaan ja keväällä kun jää ylimääräistä apulantaa koneeseen. Ihmettelen vain kuka niitä piensäkkejä enää käyttää. Yhdellä tilalla olen joskus ohiajaessa nähnyt monta lavallista, arvio n. 20-30 hehtaarin tarpeeseen. Itse yhden vuoden kylvin 50 kg:n piensäkeillä ja sitten laitoin täyttövaunun.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Yara tekee tulosta
voi , kun meitä pienten koneiden käyttäjiäkin löytyy viälä!       ite joulun käyttään osan paskoista pikkusäkeissä kun tohon tumeen ei suuursäkki mahdu ja mitä tekee maassa olevalla paskalla tyhjän säkin kanssa!          kokasin sulullista laskuputkee mutta on pussi sen verta heikkoa tekoa että siinä se on kasan alla ja säkki tyhjä ja kun vielä tarttee kuormainkonetta jossain muussakin niin.....

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Yara tekee tulosta

Minä tein vaihtokaupat. 35 suursäkkiä ja otin piensäkkejä tilalle keräyksestä. Ovat hyviä hukkakauranpoimintaan ja keväällä kun jää ylimääräistä apulantaa koneeseen. Ihmettelen vain kuka niitä piensäkkejä enää käyttää. Yhdellä tilalla olen joskus ohiajaessa nähnyt monta lavallista, arvio n. 20-30 hehtaarin tarpeeseen. Itse yhden vuoden kylvin 50 kg:n piensäkeillä ja sitten laitoin täyttövaunun.


Siitä on varmaan aikaa...?
Kymmenen lavallista, jotain 12 tonnia kai, tulee lempattua pikku (a`40 kg) säkeissä joka kevät. Heinikkojen lannoitus suursäkeistä kun levitin kuitenkin nielaisee sen kokonaan. Kylvökoneeseen kun ei mene kuin se 400 kg kerralla. Suursäkkiä kokeiltu kyllä, mutta ei siitä mitään tule. Kätevämpi noilla pikkusäkeillä. Ja tuleepahan voimisteltua istumistyön lomassa konetta täytellessä.

Et ole täyttöruuvista koskaan kuullut? Miten sinä ne viljat laitat koneeseen? Oikeastaan viimeisen kerran käytin piensäkkejä juuri syysviljojen kevätlannoitukseen kun oli pienempi levitin. Nykyiseen mahtuu suursäkki. Minä sain niistä piensäkeistä tarpeekseni kun ensin nostelin ne peräkärryyn ja sieltä kylvökoneeseen. Seuraava ostos oli etukuormaaja, suursäkkinostin  ja täyttöruuvi.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Verku

Vs: Yara tekee tulosta

Minä tein vaihtokaupat. 35 suursäkkiä ja otin piensäkkejä tilalle keräyksestä. Ovat hyviä hukkakauranpoimintaan ja keväällä kun jää ylimääräistä apulantaa koneeseen. Ihmettelen vain kuka niitä piensäkkejä enää käyttää. Yhdellä tilalla olen joskus ohiajaessa nähnyt monta lavallista, arvio n. 20-30 hehtaarin tarpeeseen. Itse yhden vuoden kylvin 50 kg:n piensäkeillä ja sitten laitoin täyttövaunun.


Siitä on varmaan aikaa...?
Kymmenen lavallista, jotain 12 tonnia kai, tulee lempattua pikku (a`40 kg) säkeissä joka kevät. Heinikkojen lannoitus suursäkeistä kun levitin kuitenkin nielaisee sen kokonaan. Kylvökoneeseen kun ei mene kuin se 400 kg kerralla. Suursäkkiä kokeiltu kyllä, mutta ei siitä mitään tule. Kätevämpi noilla pikkusäkeillä. Ja tuleepahan voimisteltua istumistyön lomassa konetta täytellessä.

Et ole täyttöruuvista koskaan kuullut? Miten sinä ne viljat laitat koneeseen? Oikeastaan viimeisen kerran käytin piensäkkejä juuri syysviljojen kevätlannoitukseen kun oli pienempi levitin. Nykyiseen mahtuu suursäkki. Minä sain niistä piensäkeistä tarpeekseni kun ensin nostelin ne peräkärryyn ja sieltä kylvökoneeseen. Seuraava ostos oli etukuormaaja, suursäkkinostin  ja täyttöruuvi.

Lapiolla kärryltä. Alussa vähän hankalaa korkean laidan yli. Mutta kun saa sen verran vailennettua että saa yhden korokelaita lohkon pois niin jo helppaa. Viljan siemenhän on kevyttä tavaraa. 5 minuuttia ja kone on täynnä.
Olen kuullut. Ja nähnytkin. Mitä tuota turhaan tällaiselle pikkutilalle kaikkia vehkeitä. Suurtilat erikseen kaikkine vehkeineen kun on varaa.


HYVÄ!  :) :) :) Etenkin jos kuluva kokonaisaika ei ole kohtuuton niin mitä hyötyä panostaa

Ei maatilan tarkoitus ole omistaa vaan tuottaa ja tehdä tulosta, yleensä ottaen tämä vaan unohtuu monesti ja monelta.

Viimeksi muokattu: 23.07.10 - klo:21:52 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Yara tekee tulosta
Seuraava ostos oli etukuormaaja, suursäkkinostin  ja täyttöruuvi.

***Mulla ei ole mitään noista.  ???
Kui mää ain olen paras?