Asiallisia vastauksia ei siis ole.Ihmettelen suuresti koska täällä konepuolella on erittäin nerokkaita henkilöitä joka asiaan kommentoimaan.
esim Timppa KJL loordi Fordson ym.Kysyn onko teillä itsellä edes traktoria?
Pääasia ilmeisesti pilata koko koneosio tyhjänpäiväisellä herjalla niinkuin o0n tuolla vapaan sana puolella jo herrat kunnostautuneetkin kiitettävästi
Kyllä noita traktoreita muutama on {165,690,8130(kuvassa),5465}. Ei muuten vaan ny just tullu mieleen mitää ihmeitä/maailmaa mullistavaa. Mut niinku mä sanoin, Keskon hinnoittelusta huolimatta tulee käytettyä tärkeis paikois alkuperäisosia ja vanhemmis koneis purkuosiakin IKH:lta tosta muutaman kilometrin päästä. Hinnoittelu on perseestä, muttei ihan aina. Tärkeimmät suodattimet vaihtotiheyteen nähden ainaki tää paikallises ihan kohtuuhintasia. Katotaan ny, ku aikaa kuluu, jos mieli muuttuukin tuos suhtees. Mut toi laakeriasia just opettaa kuinka luovuudella saa säästettyä selviä satasia laadusta tinkimättä (paitsi jos ostaa halvimman mahdollisen kiinalaislaakerin). Joissain osis on tosiaanki sikahinnat (esim. öljypumpun väliratas, halkaisija n 6cm, 400€), mutta senkin oon oppinu hyväksymään, että harvinaisemmat osat maksaa aina enemmän. Näin on myös muiden merkkien kohdalla. Oli sinänsä arvokas kokemus viljelijälle olla maahantuojan varastolla töis muutama vuosi...
Keskon hinnoitteluun ei tuoreempien koneiden suhteen varmaan oo kovin äkkiä mitään tehtävissä. Jaappanilaaset on laskenu oman hommansa niin, että automalli pitää uudistaa kolmen vuoden välein, koska tarvikeosien valmistajalta menee noin kolme vuotta jonkun varaosan kopiointiin ja markkinoille saamiseen. Sen kolmen vuoden jälkeen merkkiosan hintaa jo voidaankin laskea. Traktoripuolella tuo kermankuorintahinnoitteluaika voi olla pidempi.