Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vehviläinen tulee kalliiksi  (Luettu 5282 kertaa)

Ukkovarvas

  • Vieras
Vehviläinen tulee kalliiksi
http://www.iltalehti.fi/digi/2010070111969665_du.shtml

...ei riittänyt Vehviläiselle KESK sen Savonlinnasta lähtevän raiteen rakentaminen, jota on käytetty tähän mennessä kaksi kertaa,   nyt pitää tehdä toinenkin hölmöntölväys, kaapeleita vedellään  joka korpikuusen juurelle...ja suomalainen veronmaksaja maksaa

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
Juu. Eikä vetänyt pelkästään yhtä raidetta vaan niitä menee KAKSI vierekkäin  ;D

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
Juu. Eikä vetänyt pelkästään yhtä raidetta vaan niitä menee KAKSI vierekkäin  ;D

  Siinä on kyllä tullut virhe, mutta kun siinä oli jo ne kaksi, niin Vehviläinen ei ymmärtänyt purattaa sitä toista pois.

  No tämä paketti teiden ja ratojen kunnostukseen oli kyllä virhe. Sillä tuskin pidetään metsäteollisuutta pystyssä.
Olin keväällä yksityistiepäivillä ja selvis missä mennään. Meikäläinen on metsien vuoksi osakkaana 5 tiekunnassa. Kahdessa on nyt kunnostusprojekti vireillä. Toista tietä ei ole oikeasti koskaan hoidettu, kuin sen verran että just pääsee kulkemaan. Nyt kuitukankaat pohjalle ja mursketta päälle. Tuli mielstäni kallis juttu. Kun ottaa huomioon, että tiekunnan talous on ollut aina kuralla. Vastustin hanketta, koska mulle olis riittänyt tien hoitoon 10cm mursketta. Kustannus nykyiseen 20%.
  Toisella tiellä vedetään sit asfalttia kunnan ja valtion laskuun. Meikäläisen metsänkäytöön asfaltti on tarpeeton. Vetäähän ne ,kun yhteiskunta maksaa.
  Tätä kunnostusrahaa tulee kolmesta suunnasta, kunnilta, liikennevirastolta, metsäkeskuksesta. ;D

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
http://www.iltalehti.fi/digi/2010070111969665_du.shtml

...ei riittänyt Vehviläiselle KESK sen Savonlinnasta lähtevän raiteen rakentaminen, jota on käytetty tähän mennessä kaksi kertaa,   nyt pitää tehdä toinenkin hölmöntölväys, kaapeleita vedellään  joka korpikuusen juurelle...ja suomalainen veronmaksaja maksaa
Eikös nuo kaapelit ole Suvi (en ole tukenut golfkenttääni) Lindenin hallinnon alaa.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
Juu. Eikä vetänyt pelkästään yhtä raidetta vaan niitä menee KAKSI vierekkäin  ;D

  Siinä on kyllä tullut virhe, mutta kun siinä oli jo ne kaksi, niin Vehviläinen ei ymmärtänyt purattaa sitä toista pois.

  No tämä paketti teiden ja ratojen kunnostukseen oli kyllä virhe. Sillä tuskin pidetään metsäteollisuutta pystyssä.
Olin keväällä yksityistiepäivillä ja selvis missä mennään. Meikäläinen on metsien vuoksi osakkaana 5 tiekunnassa. Kahdessa on nyt kunnostusprojekti vireillä. Toista tietä ei ole oikeasti koskaan hoidettu, kuin sen verran että just pääsee kulkemaan. Nyt kuitukankaat pohjalle ja mursketta päälle. Tuli mielstäni kallis juttu. Kun ottaa huomioon, että tiekunnan talous on ollut aina kuralla. Vastustin hanketta, koska mulle olis riittänyt tien hoitoon 10cm mursketta. Kustannus nykyiseen 20%.
  Toisella tiellä vedetään sit asfalttia kunnan ja valtion laskuun. Meikäläisen metsänkäytöön asfaltti on tarpeeton. Vetäähän ne ,kun yhteiskunta maksaa.
  Tätä kunnostusrahaa tulee kolmesta suunnasta, kunnilta, liikennevirastolta, metsäkeskuksesta. ;D



Kunnostus avustusta tulee 80% yhteenä TOTEUTUNEISTA KUSTANNUKSISTA. No kyllä se asfaltti on 5 vuoden päästä metsäautotiellä reijillä ja montuilla.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Naturalis

  • Vieras
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
No kyllä taas kokkari pisti paremmaksi:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070111970291_uu.shtml

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
No kyllä taas kokkari pisti paremmaksi:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070111970291_uu.shtml

 No jos kokkari on seinäjoelta /oulusta/porista niin näinhän siinä käy ;D

Ukkovarvas

  • Vieras
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
Kallista on:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010070111972587_ul.shtml

"Kallis suunnitelma

Al Jazeera kuitenkin muistuttaa, ettei Suomen päätös ole aivan ongelmaton. Laajakaistaverkon vetäminen syrjäisissä kolkissa asuville ihmisille maksaa veronmaksajille pitkän pennin.

- Yhden ihmisen takia se voi maksaa jopa satoja tuhansia euroja, päivittelee TeliaSoneran viestintäjohtaja Ahti Martikainen Al Jazeeralle."

Ukkovarvas

  • Vieras
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
No kyllä taas kokkari pisti paremmaksi:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070111970291_uu.shtml

Risikko tietää, että nimenomaan Pohohohojammaalla on alkoholiongelmia.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
No kyllä taas kokkari pisti paremmaksi:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070111970291_uu.shtml

Risikko tietää, että nimenomaan Pohohohojammaalla on alkoholiongelmia.

  Pikkusen ihmetyttää kyllä tää yhteiskunnan kehittyminen. Piistä ei kyllä tule pulaa ,siis valokaapelia riittää kyllä. Mutta kuka maksaa ja mikä on oikeudenmukaisuus. Yks tyyppi rakentaa hirsilinnaa tuonne meidän metsäautotien päähän.5km lähimpään vakituiseen asuntoon. Sähköt joutuu vetämään omalla kustannuksellaan. Tien hoitoon saa jopa 80% yhteiskunnan tukea, kun tie muuttuu vakituisen asunnon tieksi ja sitä pitää kunnostaa, että ambulanssi ja paloauto pääsee aina. Laajakaistan kustantaa yhteiskunta. ;D

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5281
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
  Pikkusen ihmetyttää kyllä tää yhteiskunnan kehittyminen. Piistä ei kyllä tule pulaa ,siis valokaapelia riittää kyllä. Mutta kuka maksaa ja mikä on oikeudenmukaisuus. Yks tyyppi rakentaa hirsilinnaa tuonne meidän metsäautotien päähän.5km lähimpään vakituiseen asuntoon. Sähköt joutuu vetämään omalla kustannuksellaan. Tien hoitoon saa jopa 80% yhteiskunnan tukea, kun tie muuttuu vakituisen asunnon tieksi ja sitä pitää kunnostaa, että ambulanssi ja paloauto pääsee aina. Laajakaistan kustantaa yhteiskunta. ;D
Perusrakennusoikeuden ja siitä seuraavan holtittoman hajarakentamisen turmiollisuudesta olen Sepen kanssa samaa mieltä. Ihmettelen kuitenkin, miltä luukulta tuo Sepen 80% tulee. Valtiohan ei enää rahoita yksityisteitä (ylläpitoa, tai ainakaan pelkkiä asunnoille johtavia), joten lienee kuntakohtainen juttu, miten yksityisteitä rahoitetaan, kunnan budjetista. Entisen kotikuntani (E-Savossa) yksityistieavustuksen kriteeri oli vähintään 3 ympärivuotista asuntoa ja vähintään 1 km talviaukipidettävää tietä. Täällä länsirajalla taas suunnilleen jokainen tienpätkä saa aurausavustusta, joka on kyllä aika älytöntä (mutta asutuksen rakennekaan ei ole niin poikkisahatulla haulikolla ammuttu kuin E-Savossa). Veikkaan - tai ainakin pitäisi olla - että tässä kunta maksaa? Vai onko tien varrella muitakin asumuksia?

Petri

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
 Pikkusen ihmetyttää kyllä tää yhteiskunnan kehittyminen. Piistä ei kyllä tule pulaa ,siis valokaapelia riittää kyllä. Mutta kuka maksaa ja mikä on oikeudenmukaisuus. Yks tyyppi rakentaa hirsilinnaa tuonne meidän metsäautotien päähän.5km lähimpään vakituiseen asuntoon. Sähköt joutuu vetämään omalla kustannuksellaan. Tien hoitoon saa jopa 80% yhteiskunnan tukea, kun tie muuttuu vakituisen asunnon tieksi ja sitä pitää kunnostaa, että ambulanssi ja paloauto pääsee aina. Laajakaistan kustantaa yhteiskunta. ;D
Perusrakennusoikeuden ja siitä seuraavan holtittoman hajarakentamisen turmiollisuudesta olen Sepen kanssa samaa mieltä. Ihmettelen kuitenkin, miltä luukulta tuo Sepen 80% tulee. Valtiohan ei enää rahoita yksityisteitä (ylläpitoa, tai ainakaan pelkkiä asunnoille johtavia), joten lienee kuntakohtainen juttu, miten yksityisteitä rahoitetaan, kunnan budjetista. Entisen kotikuntani (E-Savossa) yksityistieavustuksen kriteeri oli vähintään 3 ympärivuotista asuntoa ja vähintään 1 km talviaukipidettävää tietä. Täällä länsirajalla taas suunnilleen jokainen tienpätkä saa aurausavustusta, joka on kyllä aika älytöntä (mutta asutuksen rakennekaan ei ole niin poikkisahatulla haulikolla ammuttu kuin E-Savossa). Veikkaan - tai ainakin pitäisi olla - että tässä kunta maksaa? Vai onko tien varrella muitakin asumuksia?

Petri

   Siitä perustienpidosta olet oikeilla jäljillä. Mutta kun tietä pitää kunnostaa niin avustukset nousee jopa 80%. Tämä hirsilinna tulee sellaisen tien päähän, ettei sieltä talvella pahimmilla keleillä ole neliveto Mitsubishi tullut pois. Täytyis pitää pienet louhintatalkoot. Valtio ja kunta maksaa, koska ovat rakennusluvat myöntäneet. Yhteiskunta ei ole avustanut kyseisen tien aurausta, mutta kun kaveri siirtää osoitteen sinen niin eurot rupee tippumaan tienhoitokunnan tilille. Ehkä tässä sosialisoitumisessa ollaan menty liian pitkälle haja-asutusalueella. Aina pitää pelata, aina pitää päästä maalikyliin ja yhteiskunta maksaa ;D

Viimeksi muokattu: 01.07.10 - klo:20:24 kirjoittanut Sepedeus

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65980
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
mutta mistäs lähtien on meno ollut tälläistä?                       ite muistan erään kyläläisen jo tuolta 1990-luvulta joka rakensi korpeen mökin ja sinne piti kunnan järkätä 'palvelut' mutta nyt on jo autio mökki....                             

                kuka perkele käskee siirtää kaiken nettiin ja pitäähän minunkin rahoittaa jotain helvetin hämeentien motaria vaikka en tule ikinä ajamaan siinä!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
mutta mistäs lähtien on meno ollut tälläistä?                       ite muistan erään kyläläisen jo tuolta 1990-luvulta joka rakensi korpeen mökin ja sinne piti kunnan järkätä 'palvelut' mutta nyt on jo autio mökki....                             

                kuka perkele käskee siirtää kaiken nettiin ja pitäähän minunkin rahoittaa jotain helvetin hämeentien motaria vaikka en tule ikinä ajamaan siinä!

 Se on nyt tään hallituksen perustienpidon rahanjakopolitiikkaa. ;D

Ukkovarvas

  • Vieras
Vs: Vehviläinen tulee kalliiksi
mutta mistäs lähtien on meno ollut tälläistä?                       ite muistan erään kyläläisen jo tuolta 1990-luvulta joka rakensi korpeen mökin ja sinne piti kunnan järkätä 'palvelut' mutta nyt on jo autio mökki....                             

                kuka perkele käskee siirtää kaiken nettiin ja pitäähän minunkin rahoittaa jotain helvetin hämeentien motaria vaikka en tule ikinä ajamaan siinä!

Kekkosslovakian aikaan punamultahallitusten tiemäärärahat jaettiin tasaisesti ympäri maata,liikennemääriä ei huomioitu  millään tavalla ....siksi etelän tiesto oli huonoa verrattuna kepulandian baanoihin.