Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Usot SIE?  (Luettu 6724 kertaa)

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Usot SIE?

SOPPII TUOTA EPPÄELLÄ.

Kyllä se tuo taivasjutska
petosta taitaa olla
ei mun pääni käsitä
ei säteile nyt polla,
miks ikkuisesti harppuja
vain vain pitäs soitella
saaneeko edes hunajaa
jolla sääret voidella?

En helekkarissa minä taida
siihen suostua
mun puolesta saa ikonit
ja kirkot ruostua
se hetki takuuvarmasti
on silloin viimenen,
kun kerran vihoviimesen
mä aikanaan henkäsen.

Ei auta siinä enkelit
ei jelpi pyhät kuvat
immeisen onni suurin on
kun lämpimät on tuvat
ja sapuskaa jos joka päivä
nautiskella saa
mä veikkaan, eipä taivaassa
oo olo parempaa.

Ja minkä tautta helevettijä
pittäes kärsiä,
ja antaa pikkupirujen
kinttuja järsijä,
Soppiihan tuota eppäellä,
uskovat uskokoon,
ja köykäsillä evväellä
taevaaseen kulukekoon.
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Usot SIE?

SOPPII TUOTA EPPÄELLÄ.

Kyllä se tuo taivasjutska
petosta taitaa olla
ei mun pääni käsitä
ei säteile nyt polla,
miks ikkuisesti harppuja
vain vain pitäs soitella
saaneeko edes hunajaa
jolla sääret voidella?

En helekkarissa minä taida
siihen suostua
mun puolesta saa ikonit
ja kirkot ruostua
se hetki takuuvarmasti
on silloin viimenen,
kun kerran vihoviimesen
mä aikanaan henkäsen.

Ei auta siinä enkelit
ei jelpi pyhät kuvat
immeisen onni suurin on
kun lämpimät on tuvat
ja sapuskaa jos joka päivä
nautiskella saa
mä veikkaan, eipä taivaassa
oo olo parempaa.

Ja minkä tautta helevettijä
pittäes kärsiä,
ja antaa pikkupirujen
kinttuja järsijä,
Soppiihan tuota eppäellä,
uskovat uskokoon,
ja köykäsillä evväellä
taevaaseen kulukekoon.

 En uso ;D

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Usot SIE?
Uso pikkasen! Seon kun rahhaa panis pankkiin. Seon viimosena päevänä säpinätä. Ku uskoo  seon etuoekeus!
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

simmomuori

  • Vieras
Vs: Usot SIE?
Jos yrität mua jotenki horjuttaa niin turha toivo.Olen kokenut elämässäni sellaisia asioita,että ei varmaasti monikaan.Vaikka olisin kaikin puolin muuten köppänen,ja heikko lahjainen,niin uskoni ei horju.Tässä porukassa on sekä lääkäreitä että tiedemiehiä,joten kovin heppoisessa porukassa en ole.Kuuluuko kobra kirkkoon.Kunnon kepulaisen pitäisi kuulua ;)

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Usot SIE?
Ei kai minun asija oo horijuttaa, enempää kun vahavista kettää uskossaan. Sehän on omassa harkinnassa jos alkaa höperehtiin!

Kepu en oo, enkä lesti!
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Usot SIE?
Ei kai minun asija oo horijuttaa, enempää kun vahavista kettää uskossaan. Sehän on omassa harkinnassa jos alkaa höperehtiin!

Kepu en oo, enkä lesti!

onko kepussa kehumista ::)

simmomuori

  • Vieras
Vs: Usot SIE?


Kepu en oo, enkä lesti!
[/quote]
-----------Kyllä kepulaiselta vaikutat.Olen minäkin tyytyväinen Mariin ja Jyrkiin,mutta en siltikään äänestä kepua enkä kokoomusta.Eikä koko minun perhe.
Täällä on sivu pullollaan esimerkkejä kokoomuksen ja kepun kannattajista,ja heidän mielipiteitään,eikä ne ole mitään mieltä ylentävää luettavaa. >:(
 Olen sitä mieltä,että minua itseä saa pilkata,mutta ei sitä sakkia,johon minä kuulun.Koska he eivät ole syyllisiä siihen,millainen minä olen.

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Usot SIE?
Hahhaa! Persuthan on hanurista, niinkun pientalonpojat aekanaan. Kuin myös yhtenäesyys ja smp. ja mitä kaikkija populistisakkeja niitä on ollu. Heleppo seon nakella arvosteluita. Vaen niin ku simmomuori tietää omassa tallouvessa, myös hankalat ratkasut pittää tehä vaekka sattusi saatanasti. Sokeritaotiseltaki amputoijaan jäsenijä, että se tärkein säilysi. Se elämä.

Jos persuki joutusi vastuuseen, jopa puhheet muuttus. Näin on käyny kaikille oppositijossa olleille.

Tämä hallitus on kuitenkin säästänyt leikkauksilta. Se on sitä oikejaa politiikkaa. Kaikista kurjimmathan ne leikkauksista kärsii. Kun verotetaan kulutusta. Se maksaa veroja kellä on rahaa kuluttaa. Simmomuorinkin ulkomaan reissuille tuplavero ja Mersulle ylimääränen ylellisyysvero.
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Usot SIE?
Hahhaa! Persuthan on hanurista, niinkun pientalonpojat aekanaan. Kuin myös yhtenäesyys ja smp. ja mitä kaikkija populistisakkeja niitä on ollu. Heleppo seon nakella arvosteluita. Vaen niin ku simmomuori tietää omassa tallouvessa, myös hankalat ratkasut pittää tehä vaekka sattusi saatanasti. Sokeritaotiseltaki amputoijaan jäsenijä, että se tärkein säilysi. Se elämä.

Jos persuki joutusi vastuuseen, jopa puhheet muuttus. Näin on käyny kaikille oppositijossa olleille.

Tämä hallitus on kuitenkin säästänyt leikkauksilta. Se on sitä oikejaa politiikkaa. Kaikista kurjimmathan ne leikkauksista kärsii. Kun verotetaan kulutusta. Se maksaa veroja kellä on rahaa kuluttaa. Simmomuorinkin ulkomaan reissuille tuplavero ja Mersulle ylimääränen ylellisyysvero.

   Nyt se selvis. Kopra on entinen okyisäntä joka on jäänyt kehityksen jalkoihin. Nyt kadehtii kaikkia niitä joilla on kyky ja halu elää, eikä vaan kitua ;D

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Usot SIE?
Hahhaa! Persuthan on hanurista, niinkun pientalonpojat aekanaan. Kuin myös yhtenäesyys ja smp. ja mitä kaikkija populistisakkeja niitä on ollu. Heleppo seon nakella arvosteluita. Vaen niin ku simmomuori tietää omassa tallouvessa, myös hankalat ratkasut pittää tehä vaekka sattusi saatanasti. Sokeritaotiseltaki amputoijaan jäsenijä, että se tärkein säilysi. Se elämä.

Jos persuki joutusi vastuuseen, jopa puhheet muuttus. Näin on käyny kaikille oppositijossa olleille.

Tämä hallitus on kuitenkin säästänyt leikkauksilta. Se on sitä oikejaa politiikkaa. Kaikista kurjimmathan ne leikkauksista kärsii. Kun verotetaan kulutusta. Se maksaa veroja kellä on rahaa kuluttaa. Simmomuorinkin ulkomaan reissuille tuplavero ja Mersulle ylimääränen ylellisyysvero.

   Nyt se selvis. Kopra on entinen okyisäntä joka on jäänyt kehityksen jalkoihin. Nyt kadehtii kaikkia niitä joilla on kyky ja halu elää, eikä vaan kitua ;D

kertoisitko mitä huuhaata persut ovat puhuneet ??? ??? ???


ajeleeko naaapurin persut paremmalla autolla kuin mölisijä koopra ::)

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Usot SIE?
Tässä on semmonen poeka joka ei kajehi kettään. Ohan sitä aekanaan ollu olemistaki vaen mitä seon tavara?

Kun SIELU voe hyvin on kaekki hyvin. Mullahan mennee pirun komijasti! Ei oo näläkä, eikä vilu. Satteellaki on katto suojana ja vieläpä oma.

Mikäs tässon töllistellessä. Mielikuvitusmatkoja voi tehä joka päivä ja on meleko halapaa. Ei saastuta eikä näö hiilijäläkijä.

Ruokaki on aivan liian halapaa, lisäksi sitä näellä vuosin näöttää olevan meleko tiivis kone. Ei kuluta juuri mittää. Olla kuitenki pittää.  Ei oikein tiijä mihin tuota rahhoo työntäsi. Se toesilla mennee paremmin ku toesilla. Vaen elä Sepe sinäkää kehtaa kajehtija, jätetään semmonen simmomuorille.
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Usot SIE?
Eihän persepuluve puhu muuta kuin huuhaata! Ainakaa mä oo kuullu
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

simmomuori

  • Vieras
Vs: Usot SIE?


Tämä hallitus on kuitenkin säästänyt leikkauksilta. Se on sitä oikejaa politiikkaa. Kaikista kurjimmathan ne leikkauksista kärsii. Kun verotetaan kulutusta. Se maksaa veroja kellä on rahaa kuluttaa. Simmomuorinkin ulkomaan reissuille tuplavero ja Mersulle ylimääränen ylellisyysvero.
--Kyllä soppii, simmo matkustaa sittenkin ;D
------------Jos 21 v.vanaha mersu on liikaa kuluttava,niin siitä vaan. ;D
[/quote]
----------------kyllä demokratiaan kuuluu,että pienetkin puolueet ovat olemassa.Ei minulle tartte  sanoa,mitä hyvää hallitus on tehnyt.Tiedän sen itsekin.Mutta ei kaikessa tartte olla samaa mieltä.Jätit kertomatta,kuulutko kirkkoon.Vai onko sulla kuitenkin pieni takaportti olemassa.Ja kirkko on siinä ikäänkuin "varalla". Ihmettelen vain,mitä jumalaton tekee seurakunnalla?Sehän on uskovien yhteisö,tai ainakin pitäisi olla. :o

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Usot SIE?


Tämä hallitus on kuitenkin säästänyt leikkauksilta. Se on sitä oikejaa politiikkaa. Kaikista kurjimmathan ne leikkauksista kärsii. Kun verotetaan kulutusta. Se maksaa veroja kellä on rahaa kuluttaa. Simmomuorinkin ulkomaan reissuille tuplavero ja Mersulle ylimääränen ylellisyysvero.
--Kyllä soppii, simmo matkustaa sittenkin ;D
------------Jos 21 v.vanaha mersu on liikaa kuluttava,niin siitä vaan. ;D
----------------kyllä demokratiaan kuuluu,että pienetkin puolueet ovat olemassa.Ei minulle tartte  sanoa,mitä hyvää hallitus on tehnyt.Tiedän sen itsekin.Mutta ei kaikessa tartte olla samaa mieltä.Jätit kertomatta,kuulutko kirkkoon.Vai onko sulla kuitenkin pieni takaportti olemassa.Ja kirkko on siinä ikäänkuin "varalla". Ihmettelen vain,mitä jumalaton tekee seurakunnalla?Sehän on uskovien yhteisö,tai ainakin pitäisi olla. :o
[/quote]

  Kyllä kirkko on suomalaisille vaan kulttuuria.

(Kulttuuri tarkoittaa tavallisesti yhteisön  tai koko ihmiskunnan henkisten ja aineellisten saavutusten kokonaisuutta: tässä merkityksessä käytetään myös sanaa sivistys.[1]  Henkinen kulttuuri siirtyy ja säilyy tiedonvälityksen ja oppimisen avulla – henkisellä kulttuurilla on myös suora tai epäsuora rooli aineellisen kulttuurin syntymisen taustalla.)

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Usot SIE?
Sepe puhu viisaita sanoja. Noin juuri. Paljonhan kirkko on hyvää tehnyt. Tai ei kirkko vaan siellä hyvät ihmiset. Niitäkin on! On myös tehnyt pahaa. Kuinka monta lasta ja nuorta papit on pilanneet? Ei siitä sen enempää.

Kyllä minä kirkonveroa maksan ja nimi lienee kirkonkirjossa, en ole kysyny. Kirkkoon kuuluminen ei vie immeitä Jumalia yhtää lähemmä, jos ei kauemmaksikaan.
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/