Kyseinen tapaus sattui kun nuori mies oli siirtämässä petonisia painorenkaita pois siilosta toiseen täyteen, jäljellä oli vielä neljä painoa jotka olivat vähän kenollaan. Hän ei ilmeisesti saanut niitä nosturin koukkun ja ilmeisesti päätti käydä laittamassa koukun kiinni käsin. rehun pinta oli noin 130-150 cm salvosiilon reunan alapuolella. meni tikkaita pitkin siiloon ( loivassa kulmassa) ja kumartui laittamaan koukkua ja veti henkeensä hapetonta ilmaa, pökertyi. Äiti tuli jatkamaan hommia navetalta päästyään jotta nuori mies pääsee juhannuksen viettoon. Näki pojalla pyörtyneenä ja äidin vaistot heräsi tunne voitti järjen ilmeisesti ja meni poikaa pelastamaan. itse olin lähtenyt hakemaan toiseksi viimeistä kuormaa lähi pellolta reilun viisi minuttia aikaisemmin, sain hätäisen soiton äidiltä 18.12 ja olin juosten paikalla 18.15 soittamassa hätäkeskukseen. he olivat silloin vielä hengissä mutta tajuttomia, aioin itsekin mennä auttamaan heitä mutta huomasin äkkiä että itselläkin mailma meinaa mustua. jouduin vierestä seuraamaan heidän viime hetkiä avuttomana ja odottamaan pelastajien tuloa noin 15 minuttia, jotka olivat elämäni pisimmät. aika oli niin pitkä hapettomassa tilassa että elämä hiipui pois heistä. Pelastusmiesten toiminta oli mielestäni aika amatöörimäistä, tuntui kuin kukaan ei tietäisi mitä pitäisi tehdä, johtaminen puuttui ja ensin tultiin ihmettelemään mitä täällä on tapahtunut vaikka hätäkeskukseen oli ilmoitettu hapettomasta tilasta, eli odoteltiin happinaamari miestä tovi, elvyttäessä kyseltiin kellä happipullo ja kaikki katseli toisiaan ennenkuin yksi lähti hakemaan. Jälkeen päin arvioiden ilma oli kuuma ja täysin seisova joten siilo oli täysi jostakin kaasusta joten pieni kumartuminen oli kohtalokasta. olisin saattanut sortua samaan virheeseen itsekin. säilöntäaine oli Silage F22