Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ruoan arvostelijoita  (Luettu 8971 kertaa)

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Ruoan arvostelijoita
Toki pikku leipomoistakin saa hyviä karjalanppirakoita,  tai ainakin ennen sai yhdestä,  missä olin töissä  :D

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Ruoan arvostelijoita
Kyllä tää netti on ihmeellinen  ;).  Kun meidän isäntä ihmetteli,  että mieten naapurin emäntä (jolta se pummasi tupakkaa) voi tietää mun piirakan leipomisaikeistani.  Sääli vaan,  että piirakoista tuli niin hyviä,  että ne oli jo syöty siinä vaiheessa,  muuten olisin lähettänyt terveisiä  :D.

Niin ja näistä perinneherkuista,  kukas on päässyt maistamaan juottvasikan paistia ja vasikan sylttyä,  tein just jälkimmäistä  :).  Isäntä ei tosin rutjuksista tykkää on enempi jauheliha linjoilla teinityttöjen tapaan  ;D 8) ;),  mutta mulle kelpaa  :D.

Kattivaara

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Ruoan arvostelijoita
Minultakin on muutama vanhempi ihminen (80 v) kysynyt, miksei mistään saa enää vasikanlihaa. Mikään nykyliha ei kuulemma ole yhtä maukasta ja mureaa. Olisi ihanteellista vähän huonohampaisemmallekin.

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Ruoan arvostelijoita
Minultakin on muutama vanhempi ihminen (80 v) kysynyt, miksei mistään saa enää vasikanlihaa. Mikään nykyliha ei kuulemma ole yhtä maukasta ja mureaa. Olisi ihanteellista vähän huonohampaisemmallekin.

Vasikanliha on kyllä pehmyttä,  mutta ei mielestäni mureaa.   Toki sopii huonohapaisille ja etenkin tekareille,  kun ei ole niitä hampaan välejä,  mihin se hapura pitkäsyinen liha jää muhimaan.  Vasua ei saa kuin kotiteurastuksena nykyään ja minä en kaupaamaan ala,  koska mussa ei ole kauppamiehen vikaa,  syödään siis itse  :D.