Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe paskakärry paskana  (Luettu 5438 kertaa)

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
paskakärry paskana

Vanhat JF merkkiset kuivalantakärryt hajosivat. Pohjakuljetinta liikuttava mekaniikka hajosi. Tarkemmin ottaen valurautainen kiertokanki, joka työntää eräänlaista räikkäsysteemiä katkesi toisesta päästä lenkistä. Saisikohan tuollaista kestämään hitsaamalla? Onko kokemusta? 

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: paskakärry paskana
luulisi että jos puikolla tekee niin kestäisi, kokemusta ei ole  :-[

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: paskakärry paskana
Kokeilemallahan tuo selviää. Kemppiliimaa vaan ja jos ei kestä niin sitten suunnitelma B

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: paskakärry paskana

Vanhat JF merkkiset kuivalantakärryt hajosivat. Pohjakuljetinta liikuttava mekaniikka hajosi. Tarkemmin ottaen valurautainen kiertokanki, joka työntää eräänlaista räikkäsysteemiä katkesi toisesta päästä lenkistä. Saisikohan tuollaista kestämään hitsaamalla? Onko kokemusta? 
Kyllä melekeen kaikenlaasen valun saa hitsattua lujasti, kunhan tekniikka on selevillä. Osta valupuikkoja, tee hyvät seevaukset, hitsaa niin jotta kappaleen lämpö nousoo maharollisimman vähä. Toisin sanoen pieni pätkä hitsausta, sen päälle annat vimmatusti vasaraa sille juuri hitsatulle kohoralle. Paasaaminen poistaa lämmön tuomia jännitteitä ja lujittaa lopputulosta. Annat vähä jäähtyä, ja taas sama uurestansa. Vaatii kärsivällisyyttä, valupuikot palaa niin komiasti jotta tekis mieli hitsata aina pidemmälle kun on hyvä. Siistin näköösen hitsauksen saa aikahan kyllä vaikka millä tyylillä, mutta murtuu yleensä heti sauman vierestä. Migilläkin se onnistuu, mutta vaatii vielä valupuikkojakin enemmän kärsivällisyyttä lämmönnousujen suhteen.

Toinen vaihtoehto on lämmittää koko kappale lähes oranssiksi ennen hitsausta, sitte saa päästää koko sauman kerralla. Eli tämä vaihtoehto ei oo yleensä käytännös maharollinen.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: paskakärry paskana
Malli mukkaa ja kyläsepälle viaraalulle! Seurraaavana aamuna sullon uus vastaava ja palajo paremmasta ainehesta joka kestää... ja kestäää......ja kestäääää!

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: paskakärry paskana
Jos se on tosiaankin valua se kanki, niin aika epätoivoinen yritys.
Toki ammattimiehet hitsaavat valuakin, mutta silti.
Jos se kanki on umpisilmukoilla, niin voithan sorvata/sorvauttaa saman malliset holkit ja hitsata niihin sopivan mittaisen kangen väliin.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: paskakärry paskana
Ja sitten tietysti se, että löytyy esimerkiksi minultakin kolme erilaista kärryä nurkalta jouten.......

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
Vs: paskakärry paskana
Jos se on tosiaankin valua se kanki, niin aika epätoivoinen yritys.
Toki ammattimiehet hitsaavat valuakin, mutta silti.
Jos se kanki on umpisilmukoilla, niin voithan sorvata/sorvauttaa saman malliset holkit ja hitsata niihin sopivan mittaisen kangen väliin.


Umpisilmukoilla on, joo. Osaa ei ollut maassa, eikä ehkä toisessakaan! Tuo sorvausvaihtoehto laitetaan harkintaan, mutta hitsausta koitetaan ekaksi. Itse en ala sohimaan puikolla!

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: paskakärry paskana

Vanhat JF merkkiset kuivalantakärryt hajosivat. Pohjakuljetinta liikuttava mekaniikka hajosi. Tarkemmin ottaen valurautainen kiertokanki, joka työntää eräänlaista räikkäsysteemiä katkesi toisesta päästä lenkistä. Saisikohan tuollaista kestämään hitsaamalla? Onko kokemusta? 

paas soittaa urakoijjaal ja kuusakoskelle ym romujobbareille ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: paskakärry paskana
Migillä oon vetänyt vähän kaikenlaista valua, joskus onnistuu joskus ei. Tyyli yleensä että koko homma kerralla että kuumenee kunnolla joka paikasta. Esim. viilapenkin leuka ja Sampo 600 teränvemputtimia on saanut onnistumaan. Viimeksi koitin lehmien juomakuppia, "kiehuu" tosi rumasti mutta on kuulemma pysyny kasas tähän päivään. Mahtaako olla eroa onko valurauta vai valuteräs? Itse en ainakaan noita osaa erottaa  ???

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: paskakärry paskana
Taitaa olla samainen kanki joka minunkin rehukärrystä hajosi. Sorvarin luo ja kiireesti. Riittävästi seinämää holkkeihin ja terästanko väliin, sitten kestää.

1q2w3e4r5t2

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: paskakärry paskana
ite oon hitsannu vuosia sitten ka hyvin on kestäny

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: paskakärry paskana
EKA_sorvaus nivalasta teki 2 kpl, toinen varaosana hyllysä  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: paskakärry paskana
Onko AV 35  :D Mulla on sellainen, loistava peli.

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: paskakärry paskana

Vanhat JF merkkiset kuivalantakärryt hajosivat. Pohjakuljetinta liikuttava mekaniikka hajosi. Tarkemmin ottaen valurautainen kiertokanki, joka työntää eräänlaista räikkäsysteemiä katkesi toisesta päästä lenkistä. Saisikohan tuollaista kestämään hitsaamalla? Onko kokemusta? 
Kyllä melekeen kaikenlaasen valun saa hitsattua lujasti, kunhan tekniikka on selevillä. Osta valupuikkoja, tee hyvät seevaukset, hitsaa niin jotta kappaleen lämpö nousoo maharollisimman vähä. Toisin sanoen pieni pätkä hitsausta, sen päälle annat vimmatusti vasaraa sille juuri hitsatulle kohoralle. Paasaaminen poistaa lämmön tuomia jännitteitä ja lujittaa lopputulosta. Annat vähä jäähtyä, ja taas sama uurestansa. Vaatii kärsivällisyyttä, valupuikot palaa niin komiasti jotta tekis mieli hitsata aina pidemmälle kun on hyvä. Siistin näköösen hitsauksen saa aikahan kyllä vaikka millä tyylillä, mutta murtuu yleensä heti sauman vierestä. Migilläkin se onnistuu, mutta vaatii vielä valupuikkojakin enemmän kärsivällisyyttä lämmönnousujen suhteen.

Toinen vaihtoehto on lämmittää koko kappale lähes oranssiksi ennen hitsausta, sitte saa päästää koko sauman kerralla. Eli tämä vaihtoehto ei oo yleensä käytännös maharollinen.





ESILÄMMITYS AINA jos meinaat valua hitsata !
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...