Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eläinrääkkäystä  (Luettu 5616 kertaa)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Eläinrääkkäystä
Isäntä oli kastroimassa sikaa kahdella tiiliskivellä yhteen lyöden, (sian)pallit väliin tietysti. Sattuipa siihen ulkopuolinen paikalle, joka kysyi: Sattuuko tuo?  Isäntä siihen vastasi: Ei, jos ei jätä sormia väliin.... :D

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Eläinrääkkäystä
Joo-o ainakin sillon kun itse olin vielä hentoinen, nuori opiskelijaneitokainen ja tuli maatalousoppilaitoksessa sikalaviikko, niin ei siinä kyl puuduteltu kun porsailta palleja viilleltiin poies...Erittäin vastenmielistä hommaa :o onneksi nykyään esim. vasikoiden nupoutuksetkin järkevät teettää eläinlääkärillä, jolloin kivutonta.
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Eläinrääkkäystä
Joo-o ainakin sillon kun itse olin vielä hentoinen, nuori opiskelijaneitokainen ja tuli maatalousoppilaitoksessa sikalaviikko, niin ei siinä kyl puuduteltu kun porsailta palleja viilleltiin poies...Erittäin vastenmielistä hommaa :o onneksi nykyään esim. vasikoiden nupoutuksetkin järkevät teettää eläinlääkärillä, jolloin kivutonta.
Miten niin kivutonta . Tuottajat on ihan hyviä nupouttaan .

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Eläinrääkkäystä
Joo-o ainakin sillon kun itse olin vielä hentoinen, nuori opiskelijaneitokainen ja tuli maatalousoppilaitoksessa sikalaviikko, niin ei siinä kyl puuduteltu kun porsailta palleja viilleltiin poies...Erittäin vastenmielistä hommaa :o onneksi nykyään esim. vasikoiden nupoutuksetkin järkevät teettää eläinlääkärillä, jolloin kivutonta.
Miten niin kivutonta . Tuottajat on ihan hyviä nupouttaan .

Vitut on! Kyllä normaali eläintensä hyvinvoinnista kiinostunut tuottaja teettää nupoutuksen niin, että tarpeetonta kärsimystä ei eläimille aiheudu! Ja tosiasia on, että tasan nuputus kivunlievityksellä TULEE pakolliseksi kuitenkin. Jää sitten ne nuputusraudat ONNEKSI NAVETOIDEN AMMONIAKKI-ILMASTOON RUOSTUMAAN  ;D NIMIM:navettaviikoilta kauhukuvat "AMMATTITAITOISESTA" nuputukseta vieläkin verkkokalvoilla. PISTE.
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Eläinrääkkäystä
ja kerro terveisiä pisteen jälkeen sille pikkukunnan eläinlääkärille joka toteaa että kyllä sinä voit nykyvälinein nupoa itekkiin kun on kiire hoitaa 15000 hehtaarin alueen tähdellisemmätkin hoitotyöt karjoissa ja sitten niille kaupunkilemmikeillekin pitäis joskus ehtiä tehdä jotain.... !                tämä on arkipäivää monessa kunnassa;   yksi lekuri ja noin 1200 potilasta hoidettavana ja välimatkat vain jotain 600-750 kilsan luokkaa, elikkä nopeusrajoitus lamportsiinilta pois!

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Eläinrääkkäystä
ja kerro terveisiä pisteen jälkeen sille pikkukunnan eläinlääkärille joka toteaa että kyllä sinä voit nykyvälinein nupoa itekkiin kun on kiire hoitaa 15000 hehtaarin alueen tähdellisemmätkin hoitotyöt karjoissa ja sitten niille kaupunkilemmikeillekin pitäis joskus ehtiä tehdä jotain.... !                tämä on arkipäivää monessa kunnassa;   yksi lekuri ja noin 1200 potilasta hoidettavana ja välimatkat vain jotain 600-750 kilsan luokkaa, elikkä nopeusrajoitus lamportsiinilta pois!
Kyllä ne kuule hoitaa!! Kun tärkeää on eläinten hyvinvointi SEKÄ tuottajalle ETTÄ eläinlääkärille! Ei onkelmaa. Kokemusta on!
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Eläinrääkkäystä
ai, ite kuullu kuinka lekuri kertoo että hänellä olis seuraava sellasen keikka-aika noin kolmen viikon päästä joten aika isoja sarvenalkuja poltellaan kun sen voisi hoitaa jo heti syntymän jälkeen kohtuuajassa!      kun lekurin työpäivä on vain noin 17 tuntinen!

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Eläinrääkkäystä
Se on sitten voivoi, ääripäitä aina on  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

simmomuori

  • Vieras
Vs: Eläinrääkkäystä
Joo-o ainakin sillon kun itse olin vielä hentoinen, nuori opiskelijaneitokainen ja tuli maatalousoppilaitoksessa sikalaviikko, niin ei siinä kyl puuduteltu kun porsailta palleja viilleltiin poies...Erittäin vastenmielistä hommaa :o onneksi nykyään esim. vasikoiden nupoutuksetkin järkevät teettää eläinlääkärillä, jolloin kivutonta.

simmomuori

  • Vieras
Vs: Eläinrääkkäystä
[...Erittäin vastenmielistä hommaa :o onneksi nykyään esim. vasikoiden nupoutuksetkin järkevät teettää eläinlääkärillä, jolloin kivutonta.
[/quote]--minä olen nupouttanut vasikoita iät ja ajat,eikä nuo siitä paljokaan välitä,vähän päätä puistellaan,aina ei sitäkään.Korvaläpysköiden laitto sattuu enemmän,ainaski päällepäin näyttää siltä.Molempia toimenpiteitä voi verrata lävistysten laittoon,joita jotkut laittattaa ihan huvikseen.

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Eläinrääkkäystä
Noh, enivei kyllä tämä maailma siihen menossa, että nuo kivunlievitykset tulee pakollisiksi. Että sopii pikkuhiljaa totutella siihen ihan kaikkien  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Eläinrääkkäystä
[...Erittäin vastenmielistä hommaa :o onneksi nykyään esim. vasikoiden nupoutuksetkin järkevät teettää eläinlääkärillä, jolloin kivutonta.
--minä olen nupouttanut vasikoita iät ja ajat,eikä nuo siitä paljokaan välitä,vähän päätä puistellaan,aina ei sitäkään.Korvaläpysköiden laitto sattuu enemmän,ainaski päällepäin näyttää siltä.Molempia toimenpiteitä voi verrata lävistysten laittoon,joita jotkut laittattaa ihan huvikseen.
[/quote]

Eipä se satu ollenkaan kun päähän reikiä poltetaan. Kun käyt hammaslääkärillä niin haluatko puudutuksen vai et  :D

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Eläinrääkkäystä
Joo-o ainakin sillon kun itse olin vielä hentoinen, nuori opiskelijaneitokainen ja tuli maatalousoppilaitoksessa sikalaviikko, niin ei siinä kyl puuduteltu kun porsailta palleja viilleltiin poies...Erittäin vastenmielistä hommaa :o onneksi nykyään esim. vasikoiden nupoutuksetkin järkevät teettää eläinlääkärillä, jolloin kivutonta.

oppilaitoksessa huomasit olevasi väärällä alalla ja palasit takaisin kaupunkiin neuvoja
jakamaan ::) ::)

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Eläinrääkkäystä
Joo-o ainakin sillon kun itse olin vielä hentoinen, nuori opiskelijaneitokainen ja tuli maatalousoppilaitoksessa sikalaviikko, niin ei siinä kyl puuduteltu kun porsailta palleja viilleltiin poies...Erittäin vastenmielistä hommaa :o onneksi nykyään esim. vasikoiden nupoutuksetkin järkevät teettää eläinlääkärillä, jolloin kivutonta.

oppilaitoksessa huomasit olevasi väärällä alalla ja palasit takaisin kaupunkiin neuvoja
jakamaan ::) ::)

Eiku huomasin edelleen olevani oikeella alalla. Eikös kuitenkin tätä eläinten hyvinvoinnin tärkeyttä ole näissäkin sika-tapauksissa joka tuulista todistelttu? Että jos eläin ei voi hyvin, se ei tuota, joten eikö siihen parempaan hyvinvointiin pitäisi koko ajan pyrkiä  ??? ps.jaan kaupungissa/kaupungista neuvoja vaan loma-aikana  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.