Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uudet perunat.  (Luettu 6609 kertaa)

sorkkis

  • Vieras
Vs: Uudet perunat.
Karua juttua... veli veljeä vastaan  ???

Olenko minä poikkeus kun en aio ostaa ruotsalaisia perunoita. Periaatteesta, en tahdo kaupan repivät ylimääräistä katetta tällaisilla tuotteilla joiden ainoa tarkoitus on sotia kotimaista tuotantoa vastaan.

Jos olet edes yhtään perillä edesmenneen Veetin, Sepedeuksen ja etelän ökyperunafarmari Eemelin maailmankatsomuksesta niin olet sitä mieltä että Ruotsalaisen perunan ostaminen on vähintäänkin jalo ja kansantalouttamme ajatellen oikeutettu teko.
Onkos se nyt ihan niinkään . Muutaman kahelin vuoksi ruvetaan pottuilemaan niille tuottajille jotka oikeesti viljelee , urakoi tai käy töissä . On niitäkin viljanviljeliöitä jotka ei maidontuottajaa kadehdi .

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Uudet perunat.
Karua juttua... veli veljeä vastaan  ???

Olenko minä poikkeus kun en aio ostaa ruotsalaisia perunoita. Periaatteesta, en tahdo kaupan repivät ylimääräistä katetta tällaisilla tuotteilla joiden ainoa tarkoitus on sotia kotimaista tuotantoa vastaan.

Jos olet edes yhtään perillä edesmenneen Veetin, Sepedeuksen ja etelän ökyperunafarmari Eemelin maailmankatsomuksesta niin olet sitä mieltä että Ruotsalaisen perunan ostaminen on vähintäänkin jalo ja kansantalouttamme ajatellen oikeutettu teko.

Joo, olen minä noitakin juttuja lukenut. Mutta en minä nyt heidän juttujensa vuoksi rupea kostoksi ruotsalaisia elintarvikkeita ostamaan. Turha tällaista koston kierrettä olisi omalta kohdaltaan aloittaa. Enkä minä laadun takia osta kotimaisia perunoita, kyseessä on periaate. Mutta jokainen saa tietysti omalta kohdaltaan valita miten huvittaa, en minä yritä jeesustella tällä asialla mitenkään.

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Uudet perunat.
Karua juttua... veli veljeä vastaan  ???

Olenko minä poikkeus kun en aio ostaa ruotsalaisia perunoita. Periaatteesta, en tahdo kaupan repivät ylimääräistä katetta tällaisilla tuotteilla joiden ainoa tarkoitus on sotia kotimaista tuotantoa vastaan.

Jos olet edes yhtään perillä edesmenneen Veetin, Sepedeuksen ja etelän ökyperunafarmari Eemelin maailmankatsomuksesta niin olet sitä mieltä että Ruotsalaisen perunan ostaminen on vähintäänkin jalo ja kansantalouttamme ajatellen oikeutettu teko.

Joo, olen minä noitakin juttuja lukenut. Mutta en minä nyt heidän juttujensa vuoksi rupea kostoksi ruotsalaisia elintarvikkeita ostamaan. Turha tällaista koston kierrettä olisi omalta kohdaltaan aloittaa. Enkä minä laadun takia osta kotimaisia perunoita, kyseessä on periaate. Mutta jokainen saa tietysti omalta kohdaltaan valita miten huvittaa, en minä yritä jeesustella tällä asialla mitenkään.

Puppugeneraattori

  • Vieras
Vs: Uudet perunat.
KKK -kolme kovaa koota.  Kateus, kaunaisuus ja katkeruus on suomalaisen viljelijän tehokkain käytttövoima, ne pitää meidät liikkeellä ja niiden tunteiden vallassa on kunkin helppo lähteä aamuisin töihin (ja joidenkin agroon...) tarmokkkaana uurastamaan.

~Tuulia ~

  • Vieras
Vs: Uudet perunat.
KKK -kolme kovaa koota.  Kateus, kaunaisuus ja katkeruus on suomalaisen viljelijän tehokkain käytttövoima, ne pitää meidät liikkeellä ja niiden tunteiden vallassa on kunkin helppo lähteä aamuisin töihin (ja joidenkin agroon...) tarmokkkaana uurastamaan.
    :D :D :D

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Uudet perunat.
Älä tunne hyvä ystävä syyllisyyttä yhden perunapussin vuoksi. Veetit, Eemelit ja Sepedeuksethan ovat todistelleet että naapurimaista tuotu ruoka on mitä suurinta lähiruokaa.....

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Uudet perunat.
Älä tunne hyvä ystävä syyllisyyttä yhden perunapussin vuoksi. Veetit, Eemelit ja Sepedeuksethan ovat todistelleet että naapurimaista tuotu ruoka on mitä suurinta lähiruokaa.....

  Totuushan on, että kepulaanen ei pääse taivaaseen syötyään hurriperunaa ;D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Uudet perunat.
Nyt kannattaa ostaa kreikkalaisia uusia pottuja, autatte köyhää konkurssimaata... ja israelilaisia hedelmiä, rauhaa aseillansa rakentava kansa. ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Uudet perunat.
Nyt kannattaa ostaa kreikkalaisia uusia pottuja, autatte köyhää konkurssimaata... ja israelilaisia hedelmiä, rauhaa aseillansa rakentava kansa. ;D

Juu  :'( Kuka noihin koskee niin ansaitsee sekä syövät että aidsin.

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Uudet perunat.
Nyt kannattaa ostaa kreikkalaisia uusia pottuja, autatte köyhää konkurssimaata... ja israelilaisia hedelmiä, rauhaa aseillansa rakentava kansa. ;D

Juu  :'( Kuka noihin koskee niin ansaitsee sekä syövät että aidsin.
Eli potut pottuina :D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Uudet perunat.
olikos se rauhan puolustaminen muuten sama kuin se että hampaisiin asti asestetut jäpät nousi puattiin ja siellä olikii lusikkahaarukkamysteerillä varustautuneet terroristit valmiina joten henki poikkeen heiltä!

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Uudet perunat.
Arlan perunaa, voi voi  ;D Eiks just keväällä Ruåttista tullut kaikki paha ja nyt ollaan koppakaupalla ruåttiperunaa ostamas, mihin unohtui joutsenlippu  ???
Kannatteepi lukia ajatuksen kans läpi tuo Satakilosen avvaus. Met emmä toki halua olla lihottamasa kotomaisten ahaneitten Agro-Webisä ruikuttavien pottuparoonien lompakoita...  ;)

Taisit olla eka, joka hoksasi, tosin tavoitteesta puuttuu vielä n.15 %. ;D
Kotimaesta maetoo ja ruottalaista pottua, niin eiköhän se tavoite toteudu...  ;)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Uudet perunat.
Älä tunne hyvä ystävä syyllisyyttä yhden perunapussin vuoksi. Veetit, Eemelit ja Sepedeuksethan ovat todistelleet että naapurimaista tuotu ruoka on mitä suurinta lähiruokaa.....

Juu, ei suurta syyllisyyden tunnetta tunnu. Ihmetyttää vaan miksi eemeleiden arlakuoro ei ole toivottamassa ruotsalaista uutta perunaa tervetulleeksi lähiruuaksi.  ;D

Ja tänään muuten ostin kesän ensimmäisen pussin varhaisperunaa torikauppiaalta, joka viljelee ja myy torilla itse viljelemänsä perunat. Ja eilen mullattiin omat "Timpat", joten pian saa omasta pellosta. ;)


Siinäpä riittääkin ihmettelemistä...

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Uudet perunat.
Älä tunne hyvä ystävä syyllisyyttä yhden perunapussin vuoksi. Veetit, Eemelit ja Sepedeuksethan ovat todistelleet että naapurimaista tuotu ruoka on mitä suurinta lähiruokaa.....

Juu, ei suurta syyllisyyden tunnetta tunnu. Ihmetyttää vaan miksi eemeleiden arlakuoro ei ole toivottamassa ruotsalaista uutta perunaa tervetulleeksi lähiruuaksi.  ;D

Ja tänään muuten ostin kesän ensimmäisen pussin varhaisperunaa torikauppiaalta, joka viljelee ja myy torilla itse viljelemänsä perunat. Ja eilen mullattiin omat "Timpat", joten pian saa omasta pellosta. ;)


Siinäpä riittääkin ihmettelemistä...

Luomupellehän se täällä taas huslerlaa.

pavo heskanen

  • Vieras
Vs: Uudet perunat.
...Täytyykin polonkonttiin lastata  skoonenpottuu kohta puolin kun lähtökuume tietyllä aikavälillä...hellittää...
pöllinparkkuukisatkkii olliis..ja kauhea määrä appisedän kalastusvälineitä vaatii kunnostamista...ei muuta kuin kairalle...ja kotikalijaa tonkallinen...