Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe lamborghini  (Luettu 4331 kertaa)

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
lamborghini
ei auto vaan traktori sellanen italiaano,jossa sähköllä toimiva kaasupoljin.tuossa poljinsysteemissä on jäänyt sähköinen vaijeri jumiin ja kaasussa on vain kaksi asentoa joko sammuksissa tai täysillä.tuo ei ole joka työhommassa hyvä,elikkä onko kellään hajuakkaan mikä vois olla ???

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: lamborghini
ei auto vaan traktori sellanen italiaano,jossa sähköllä toimiva kaasupoljin.tuossa poljinsysteemissä on jäänyt sähköinen vaijeri jumiin ja kaasussa on vain kaksi asentoa joko sammuksissa tai täysillä.tuo ei ole joka työhommassa hyvä,elikkä onko kellään hajuakkaan mikä vois olla ???

minkälainen on sähkönen vaijeri?

melko varmasti sulla on kaasupolkimen potentiometri rikki..

sirkussonni

  • Vieras
Vs: lamborghini
Esimerkiksi fergussa kyseinen kampe pitää tuollaisiia tapauksissa kalibroida. Joka siinä tapahtuu siten, että poljin ylhäällä painetaan tasauspyörästön lukon nappia yli kolme sekuntia, jolloin mittaristossa syttyy rattaan kuva. Sen jälkeen lämä pohjaan, ja taas tasauspyörästön nappia se yli kolme sekuntia, jolloin rattaan kuva poistuu. Sitten on valmis.
Eli kulumisesta johtuvat muutokset saadaan korjattua tiettyyn rajaan saakka, jos se ei näin onnistu, niin sitten pitäisi potikka vaihtaa.

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: lamborghini
kaasupolkimen potentiometri mitattu,muuttuva vastus.käsikaasu ja jalkapolin irtiollessa testattu,kone heti täysille ja sammuu avaimesta

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: lamborghini
kaasupolkimen potentiometri mitattu,muuttuva vastus.käsikaasu ja jalkapolin irtiollessa testattu,kone heti täysille ja sammuu avaimesta

Tuleeko potentiometrille käyttöjännite, esim. 8 tai 10V? Onko potikan "päiden" välillä kiinteä vastus? Potikka ei välttämättä ole kunnossa jos vain kahden navan välillä näkyy muuttuva vastus, vaan sen "keskinavan" ja kolmannen navan välillä pitäisi lisäksi näkyä toisin päin muuttuva vastus. Muuten se potikka on rikki.

Potikan voi testata parhaiten paikallaan ollessa (jos saat mittapiuhat "ryöstettyä" rinnalle jotenkin). Tällöin mitataan jännitettä maapiuhan ja keskipiuhan välillä. Jännitteen pitäisi muuttua tasaisesti esim. 0-10V (jos syöttöjännite on tuon 10V).

Onko kaasun säätöservomoottori mekaanisesti kunnossa? Liikkuuko virrattomana käsin? Vika voi olla myös servossa.

Mika

Verku

Vs: lamborghini
kaasupolkimen potentiometri mitattu,muuttuva vastus.käsikaasu ja jalkapolin irtiollessa testattu,kone heti täysille ja sammuu avaimesta
kaasupolkimen potentiometri mitattu,muuttuva vastus.käsikaasu ja jalkapolin irtiollessa testattu,kone heti täysille ja sammuu avaimesta

Tuleeko potentiometrille käyttöjännite, esim. 8 tai 10V? Onko potikan "päiden" välillä kiinteä vastus? Potikka ei välttämättä ole kunnossa jos vain kahden navan välillä näkyy muuttuva vastus, vaan sen "keskinavan" ja kolmannen navan välillä pitäisi lisäksi näkyä toisin päin muuttuva vastus. Muuten se potikka on rikki.

Potikan voi testata parhaiten paikallaan ollessa (jos saat mittapiuhat "ryöstettyä" rinnalle jotenkin). Tällöin mitataan jännitettä maapiuhan ja keskipiuhan välillä. Jännitteen pitäisi muuttua tasaisesti esim. 0-10V (jos syöttöjännite on tuon 10V).

Onko kaasun säätöservomoottori mekaanisesti kunnossa? Liikkuuko virrattomana käsin? Vika voi olla myös servossa.

Mika



Ehdit ensin kirjottaan, samaa meinasin kysellä mutta jätetäänpä toisto pois...
Kypsä tapaus

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: lamborghini
säätöservo on kunnossa kun se on testattu eri servolla.potentiometrin tutkiminen jatkuu,mutta kun siitä ottaa johon irti ja käsikaasussa johot paikalla silti kierokset tappiin.jos noihin tulee vika iin eikös se pitäis mennä tyhjänkäynnille.servon toimintaan ei mitään vaikutusta onko virrat päällä tai ei ja liikkuu käsin,testattu irrallaan,mutta silti sammuu avaimesta?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: lamborghini
Se on voinut kalibroitua tollaiseksi että heti on täydet kaasut.

Jokkut nojaa vahingossa esim. nelivedon nappulaan yli 5 sek ja sillon kaasupoljin kalibroituu millaseks tahansa.

Mulla kävi 6480:n kanssa joskus sillai. Ihmettelin kun kone otti heti täydet kaasut kun hiukka koski kaasupolkimeen.  ;D  Oli tullut nojailtua nelivedon kytkimeen.

No onneks oli kalibrointiohjeet.
Kui mää ain olen paras?

NHK

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: lamborghini
hyvin mielenkiintoista... :o
Nurmesta maitolasiin!

sirkussonni

  • Vieras
Vs: lamborghini
Se on voinut kalibroitua tollaiseksi että heti on täydet kaasut.

Jokkut nojaa vahingossa esim. nelivedon nappulaan yli 5 sek ja sillon kaasupoljin kalibroituu millaseks tahansa.

Mulla kävi 6480:n kanssa joskus sillai. Ihmettelin kun kone otti heti täydet kaasut kun hiukka koski kaasupolkimeen.  ;D  Oli tullut nojailtua nelivedon kytkimeen.

No onneks oli kalibrointiohjeet.


Vai tasauspyörästön lukon nappiin??? Näin ainakin -04 6470:ssä!
Kalibroituu sellaiseen asentoon, jossa kaasu sattuu sillä hetkellä olemaan! Eli tahattomasti kalibroitu tyhjäkäynti täysille!!??

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: lamborghini
poksin softa nurin,uus ohjelma sisään  nyt toimii ;D

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: lamborghini
sehä elämä voettaa sitte...
Elämä on parasta kometiijjaa

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: lamborghini
Se on voinut kalibroitua tollaiseksi että heti on täydet kaasut.

Jokkut nojaa vahingossa esim. nelivedon nappulaan yli 5 sek ja sillon kaasupoljin kalibroituu millaseks tahansa.

Mulla kävi 6480:n kanssa joskus sillai. Ihmettelin kun kone otti heti täydet kaasut kun hiukka koski kaasupolkimeen.  ;D  Oli tullut nojailtua nelivedon kytkimeen.

No onneks oli kalibrointiohjeet.
;D ;D ;D ;D