Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..  (Luettu 6733 kertaa)

Julle

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Joskus ollutkin tästä aiheesta kyselyitä mutta ku ei löydä nyt äkkiseltää niitä nii ongelma on kun ei tule lämmintä nestettä lämppärille asti enään, paitti  ku pitää koneessa 2000 kiekkaa. Mitä tehdä asialle? kone 8550 valuvika..

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Vaihat kansipahvin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
eiku vaeheta uus varijo, siinä ei vilu kerkie tulla kun vekseli lankejaa
Elämä on parasta kometiijjaa

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
eiku vaeheta uus varijo, siinä ei vilu kerkie tulla kun vekseli lankejaa

joo varion kopis on kokoajan tuskanhiki ;D ;D ;D ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kansipahvin voi tarkastaa sillä että laittaa aivan täyteen syylerin ja käynnistää koneen ja antaa käydä esim 1500 kierrosta minuutissa ja koko ajan tarkkaillen syylerin aukolla niin kauan kunnes termostaatti aukee silloin pitäisi tulla isoin ilma kupla ryöppy mutta sitä tulee kyllä tasasesti lähes alusta asti jos kansipahvi tai kansi tai putkivika.
Seuraava tarkastus kohde on hytin katossa olevat letkut .Olen kuullut tapauksen jossa letkut oli laitettu jo uutena luuttuun kattotilassa ja vuosien päästä vasta alettiin ihmetellä kun letkut vanheni ja menivät lopullisesti luttuun ,tarkista samalla kennon läpimeno vedellä elikkä huuhtele se ,siellä voi olla ulkopuolella moskaa ja sisäpuolella kattilakiveä jos nesteitä ei ole vaihdettu tarpeeksi usein ja jos syyleri vetenä on käytetty raanavettä jossa on rautaa.
Jos on rautaa vesijohtovedessä käytä aina tislattua vettä eli vaikka akkuvettä.Katon irrotus onnistuu kahdelta paremmin kuin yhdeltä,mutta uudemissa malleissa katossa on luukku josta voi ainakin kennon puhdistaa mutta en ole varma näkyykö siitä letkut.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Vaihat kansipahvin.
Varsinkin, jos lämpömittari näyttää koneen olevan hyvinkin lämmin. Vedenhän pitäis kiertää sinne hytin kennostolle ihan hyvin tyhjäkäynnilläkin, jos sitä vaan on tarpeeksi...
tethering holes to their concave windings

X120

  • Vieras
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Niin. ainaki nelipyttysestä loppuu ekana lämmöntulo hyttään jos syystä tai toisesta nesteet vähenee. Esim jatkuvan roikassa pitämisen vuoksi.

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kansipaffi..

Julle

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
näinkii onneton vehje et kanspahvi menee 1000 kiekan käytössä?? Eli sama ku kuskaa sulattamoo koko paskan. Aiemmin ei tarvinnu kierroksia näin paljoo et vesi kierti mut nyt tarvii tosiaan enemmän. Liekkö vesipumpusta vois löytyä syytä? Tosin lämmöt ei kyllä koneessa nouse normaalia ylemmäs. Nestettä on kyllä tarpeeks mut ei tuu lämpöä oikee. Pitää koetella noita neste katselmuksia sun muita kuhan täs ny kerkee.

turbox

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
olisko nyt vaikka viisain kysyä valtran huollosta ennen ku kyselee täältä hevosmiesten tietotoimistosta..

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Ei vesipumppu tarvi ihmeitä kajahtaakseen. Syksyllä meni 8130:n vesipumppu niin, että alko vuotaa öljyä pakkasnesteen sekaan, mut ei toisinpäin. Pumppu kun on siinä ratasvetonen. Tulos oli se, että lämpömittari näytti koneen kiehuvan, mutta sormeen vesi tuntu lähinnäkin haalealta eikä hyttiinkään tullu lämpöjä. Vielä ei oo ilmenny mitää lisäoireita, nyt on uusi pumppu - varaosatakuuseen...

Eikä täs HMTT:s mitään vikaa ole...
tethering holes to their concave windings

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
voi olla vesipumppu jos vesi ei kierrä muuta kuin kierroksilla. tai liian vähän nestettä.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
näinkii onneton vehje et kanspahvi menee 1000 kiekan käytössä?? Eli sama ku kuskaa sulattamoo koko paskan.
NONI NONI.Sillälailla,se on sitä itteensä sano äiti ja vei tikulla ulos.Rautanauloiks vaan. 8)
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Julle

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
nestettä yllinkyllin mut ei tuu kovin kaksisesti kyllä lämpöä. Vesipumppu kyllä "itki" 06 kesällä ja aattelin et taitaa päästä kohta remppaa mut sit se vaa herkeskii vuotamasta. Kyl mie sanon et on aparaatti jos kans on paskana kerta..

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
nestettä yllinkyllin mut ei tuu kovin kaksisesti kyllä lämpöä. Vesipumppu kyllä "itki" 06 kesällä ja aattelin et taitaa päästä kohta remppaa mut sit se vaa herkeskii vuotamasta. Kyl mie sanon et on aparaatti jos kans on paskana kerta..

Termostaatti tsekattu? Jääpi yleensä auki-asentoon, kun rikkoutuu. Toisinkin voi käydä. Syssyllä oli 8130:n vesipumppujutun yhteydes toinen termostaatti jumis ja toinen ok. (kaks vierekkäin). Molemmat vaihtoon ja uutta pumppua odotelles alkuperäinen (ajoittain vetistelevä) pumppu ladon nurkasta takas kiinni.
tethering holes to their concave windings