Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valtran karehteminen  (Luettu 11001 kertaa)

juhapee

valtran karehteminen
täälä sitä useen haukutaan,mutta ittellä on 07/t170 koko ajan vaan nevalla kärryn veros,hyvin riittäny voima,ja kestävyydes ei ongemia,ei liioin sähköpuolella ongelimia,lastutettu 220hv,n tehoon,ei nouse lämmöt helteeelläkää jos verkot keulas puhtaana.täälä foorumis on näitä konemiehiä.haluan mielelläni pistää tuohon kärryn eteen jotain muutaki konetta,jos löytyy perusteluja kestävyydelle.samaa kärryä on vedetty viiatin 100-110-90 turbolla,muita merkkiä ei oo arvannu koittaa

IsoK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: valtran karehteminen
Vertauskohde on hyvä, melkein puolta pienempi italiaano......

cappi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 313
Vs: valtran karehteminen
täälä sitä useen haukutaan,mutta ittellä on 07/t170 koko ajan vaan nevalla kärryn veros,hyvin riittäny voima,ja kestävyydes ei ongemia,ei liioin sähköpuolella ongelimia,lastutettu 220hv,n tehoon,ei nouse lämmöt helteeelläkää jos verkot keulas puhtaana.täälä foorumis on näitä konemiehiä.haluan mielelläni pistää tuohon kärryn eteen jotain muutaki konetta,jos löytyy perusteluja kestävyydelle.samaa kärryä on vedetty viiatin 100-110-90 turbolla,muita merkkiä ei oo arvannu koittaa

Onse hyvä kun talvetkin on nevalla kärryn vedossa  :o

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: valtran karehteminen
Sehän tuo ois kun noin peruskone ei toimis kärryn edes.

Paljonko on tunteja kertyny. 5000h murheet viimesitään alkaa
Nii se on...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: valtran karehteminen
Tuo maaginen 5000 h rajapyykki jolloin kaikki hajoaa käsiin ! Näinhän meitä on opetettu konemyyjien toimesta  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

roadman

  • Vieras
Vs: valtran karehteminen
Kaverilla suolla oli viime kesän perus nh 6080 ilman mitään teknisiä murheita.  Vertasi omaa ajo suoritusta vastaava ikäiseen 202,een molemmat vakioita ja keväällä kaupasta haettu. Samaa vauhtia meni kuulemma molemmat ja 202 vaan synnytti pikku valtraan osia kun laatikko paukkui kesken parhaan sesongin. Tosi on että ajo tyyli vaikuttaa ja toisilla se kestää ja toisilla ei millään oli merkki sitten mikä tahansa.
Jotkut vaan on sellaisia että niillä kestää vain metrinen ratakiskon pätkä. Lyhyemmän ne hävittää ja pitemmän saa vääräksi.   

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: valtran karehteminen
Kaverilla suolla oli viime kesän perus nh 6080 ilman mitään teknisiä murheita.  Vertasi omaa ajo suoritusta vastaava ikäiseen 202,een molemmat vakioita ja keväällä kaupasta haettu. Samaa vauhtia meni kuulemma molemmat ja 202 vaan synnytti pikku valtraan osia kun laatikko paukkui kesken parhaan sesongin. Tosi on että ajo tyyli vaikuttaa ja toisilla se kestää ja toisilla ei millään oli merkki sitten mikä tahansa.
Jotkut vaan on sellaisia että niillä kestää vain metrinen ratakiskon pätkä. Lyhyemmän ne hävittää ja pitemmän saa vääräksi.   

tuo pätee myös työkoneisiin traktorin perässä...

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: valtran karehteminen
Tuo maaginen 5000 h rajapyykki jolloin kaikki hajoaa käsiin ! Näinhän meitä on opetettu konemyyjien toimesta  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 Aikalailla itsellä pitänyt paikkaansa.
Nii se on...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: valtran karehteminen
Täällä paikallinen urakoitsija sai askin levälleen 2500 tunnissa eikä ole ollut nevalla päiväkään kyseessä NH 150 .Samalla kaverilla NH 120 sama juttu alle 2500 tunnin aski auki ja hiluja sisään.
Valtra viestissä oli 8000 sarjalainen sillä oli ajettu huimat 33 tuhatta tuntia.Tais olla 14 tuhannen kohalla pakan vaito askiin .

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: valtran karehteminen
Täällä paikallinen urakoitsija sai askin levälleen 2500 tunnissa eikä ole ollut nevalla päiväkään kyseessä NH 150 .Samalla kaverilla NH 120 sama juttu alle 2500 tunnin aski auki ja hiluja sisään.
Valtra viestissä oli 8000 sarjalainen sillä oli ajettu huimat 33 tuhatta tuntia.Tais olla 14 tuhannen kohalla pakan vaito askiin .



löytyy tollasia ääripäitä joka merkiltä. nyykkäreistä saa laatikon hajalle väärällä käytöllä ja virittämällä. eihän nyykkäreistäkään perinteiset keppilootat oo hajonnu vaan nappivaihteilla olevia..

Viimeksi muokattu: 06.05.10 - klo:19:54 kirjoittanut mlahti

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: valtran karehteminen
"löytyy tollasia ääripäitä joka merkiltä. nyykkäreistä saa laatikon hajalle väärällä käytöllä ja virittämällä. eihän nyykkäreistäkään perinteiset keppilootat oo hajonnu vaan nappivaihteilla olevia.."

Väärä käyttö, vaihteilla jarruttaminen, vai minkälaista tarkoitat, tietysti monia vaihtoehtoja!

Keppilaatikotkin varmaan katkaisuhoitoa jossainpäin saaneet mutta ilmeisesti kohtalaisen kestäviä kuitenkin. Winnerin peruja kun ovat, karvalakki malleissa mekaanisen suunnanvaihtajan käyttö koneen ollessa hieman liikkeessä nopeasti kuluttaa synkrot.
Toisaalta parempi hyötysuhde voi alentaa virittelyn tarvetta, ainakin tuntuu ärhäkämmältä.

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: valtran karehteminen
Niin ja kaikki ei tajua että ku sitä tehoa lisätään riittävästi niin vaihteiston pakkoihin pitää lisätä painetta,muuten raskaassa vedossa levyt luistaa vaihtaessa.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: valtran karehteminen
Niin ja kaikki ei tajua että ku sitä tehoa lisätään riittävästi niin vaihteiston pakkoihin pitää lisätä painetta,muuten raskaassa vedossa levyt luistaa vaihtaessa.

Ja lopulta ihan vaihtamattakin. Paineen lisäystä parempi konsti tietty lisää kontaktipinta-alaa = lisää levyjä, mikäli vaan mahdollista, ei huuda sitten tiivisteet hoosiannaa.

NH:ssa kyllä taitaa RC ja PC olla vahvempia kuin DC, shuttle command, classic ja mitä niitä nyt lieneekään. Mekaanisesti siis, sähköongelmiahan noihin keppilootiin tuskin tulee...

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: valtran karehteminen
Millä tavalla valtra voi karehtia? Esim. hymy voi karehtia huulilla,mutta kuinka valtra? :D

3070 E

  • Vieras
Vs: valtran karehteminen
Jos kyseessä onkin karhehtiminen > kaarheelle ja paaliin vaan!!  ;D