Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Joko on nurmet lannoitettu?  (Luettu 5654 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Joko on nurmet lannoitettu?
Itse aloitin tänään klo 11.05 ja lopetin 19.29(3 kahvitaukoa). 88ha levitetty 301-340 kg/ha.Itse lastasin paitsi naapurin 22ha,jossa oli isäntä nostelemassa.Iänikuisen vanha Bögballe vaan toimii, vaikka ei mikään nykyaikainen suurtehodigilevitin olekaan,mutta homma tuli tehtyä.Nyt vaan sadetta päälle.Että tällästä tänään. 8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
Itse aloitin tänään klo 11.05 ja lopetin 19.29(3 kahvitaukoa). 88ha levitetty 301-340 kg/ha.Itse lastasin paitsi naapurin 22ha,jossa oli isäntä nostelemassa.Iänikuisen vanha Bögballe vaan toimii, vaikka ei mikään nykyaikainen suurtehodigilevitin olekaan,mutta homma tuli tehtyä.Nyt vaan sadetta päälle.Että tällästä tänään. 8)

Sulaisi ensin nuo lumet pois...

Mutta todella kova tahti sinulla. Ei taida olla pellot kauhean hajallaan?
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
Itse aloitin tänään klo 11.05 ja lopetin 19.29(3 kahvitaukoa). 88ha levitetty 301-340 kg/ha.Itse lastasin paitsi naapurin 22ha,jossa oli isäntä nostelemassa.Iänikuisen vanha Bögballe vaan toimii, vaikka ei mikään nykyaikainen suurtehodigilevitin olekaan,mutta homma tuli tehtyä.Nyt vaan sadetta päälle.Että tällästä tänään. 8)

kova suoritus pinta-alaan nähden...

3070 E

  • Vieras
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
Rukiille tänään ajettiin, nurmet saa jäädä sateiden toiselle puolelle.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
Laitumille pitäis levitellä apulantaa huomenissa ja jos samaan syssyyn sais urakoitsija laitettua dalbolla siementä pintaan ja raa*****a kuloheinää pois. Muuten näyttäis kevät olevan myöhäisemmässä kuin viime vuonna ja lannoitus näillä näkymin vähän myöhemmin muille nurmille. Toivottavasti ei ala nurmet kärsiä kuivuudesta kun yöpakkaset kuivattaa pintamaata aika tehokkaasti ::)

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
Täydennyskylvö/haraus suoritettu viime viikolla, huomenna tulee sonnat mullatuksi. Apupaskaa sitten joskus parin viikon päästä, kun nurmet lähteneet kasvuun...

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
Itse aloitin tänään klo 11.05 ja lopetin 19.29(3 kahvitaukoa). 88ha levitetty 301-340 kg/ha.Itse lastasin paitsi naapurin 22ha,jossa oli isäntä nostelemassa.Iänikuisen vanha Bögballe vaan toimii, vaikka ei mikään nykyaikainen suurtehodigilevitin olekaan,mutta homma tuli tehtyä.Nyt vaan sadetta päälle.Että tällästä tänään. 8)

Sulaisi ensin nuo lumet pois...

Mutta todella kova tahti sinulla. Ei taida olla pellot kauhean hajallaan?
Joo ei ole hirveen hajallaan...3 km säteellä pääasiassa.6km päässä kävin urakoimassa.Mut siellä oli pussit kannettu valmiiks peltojen päihin,mikä on hyvä asia. :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
Mitä apulanta tuumaa näistä muutaman asteen pakkasista, meneekö teho? Meillä alkaa tänään lietteenajo nurmille letkulevittimellä ja apulanta sitten joskus loppukuusta.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
Mitä apulanta tuumaa näistä muutaman asteen pakkasista, meneekö teho? Meillä alkaa tänään lietteenajo nurmille letkulevittimellä ja apulanta sitten joskus loppukuusta.

Norjalainen ystävämme Yara muistaakseni Farmitissa kommentoi, että pakkanen ei vaikuta lannoitteen tehoon millään tavoin.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
aamullaki oli 6miinusta >:(

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
Ei tääl mitään pakkasia oo...vettä tulee taivaalta ja sulattaa rakeet.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
torstaina 29.4. tuli nurmet lannoitettua. Nyt ovat saaneet toistakymmentämilliä vettä päällensä.  :o
Mystinen kesälaatumies

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
torstaina 29.4. tuli nurmet lannoitettua. Nyt ovat saaneet toistakymmentämilliä vettä päällensä.  :o


Näin myös meillä!

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
Näin ne tukierot selittyy, aamulla oli rehupaalin pinta kuurassa. Ei mitään kiirettä nurmien lannoitukseen.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Joko on nurmet lannoitettu?
Näin ne tukierot selittyy, aamulla oli rehupaalin pinta kuurassa. Ei mitään kiirettä nurmien lannoitukseen.
Jaa selitäs mullekkin ???
Meillä nääs paalit kuurassa kans ollu ny monena aamuna, mun ei tosin tartte apulantoja haaskata pelloille ;)