Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin vaihto  (Luettu 16884 kertaa)

mullijussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: Traktorin vaihto
Kävin tuossa ajelee N sarjankoneella ja ihan hyvän tuntoinenhan tuo oli.Ainakin hiljainen.Ei tätä konetta sen takia olla vaihtamassa et ois isompi kuin naapurilla :) Sillä lähin naapuri on 5 km päässä ja sillä on sen verran isot koneet et turha alkaa kilpailee ja ei tarvistakaan :) Ei tästä N sarjalaisesta pihakone olis tulossa...tunteja tulis vuodessa 1000-1300 h tosin  ei kaikki läheskään paalauksesta vaan muutakin urakointia tehdään.Tosin ne työt ovat koneelle aika kevyviä ja niissä kohteissa olis kyl neloskone omiaan...ei ole nimittäin aina sitä tilaa joka paikassa.
Mut pitää nyt katsella ja kokeilla eri koneita...

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Traktorin vaihto
Mulla oli ännä 141 advance ja voin kertoa etten isommin pitänyt siitä eikä kuskitkaan ajaneet sillä, pö:n kulutus kovemmilla kierroksilla kova tankki ei riittänyt päivän ajoihin joutui viemään ainetta kesken päivän työmaalle pikavaihteet repiviä kierroksilla ja raskaammassa vedossa ei saanut säädettyä sanoi huoltomies. olis tarvinnut keulapainoja kun ei ollut sitä etukuormaajaa ajo oli nyökyttävää rasittavaa suorastaan, moottori oli kiitettävän vääntävä neloseksi kierroksilla, hydrauliikka nopea jos toimi.  Saattoihan se olla joku maanantain kappalekkin mutta en tykännyt ajan mieluummin kutosella vääntää alhaalta eikä tarvitse huudattaa ja polttoainetta kuluu samassa työssä huomattavasti vähemmän

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Traktorin vaihto
Kyllähän se ännä on valtroista paras etukuormainkonneeksi. Ja jos max. tehoa ei tarvii kovin ussein, niin nelonen riittää. Toki nuita lyhytkeulasia saisi olla saatavana myös kuutoskonneela.
Tuosta kuormaimen koosta voi olla montaa mieltä. Ratkasevaa on nopeus. Jos rattorin hydrauliikka tuottaa esim. 70l/min. alakaa 1600kg nostava kuormain olla liian hijas. Siksi myyjät ei mielellään myy "liian" isoa kuormainta, koska asiakas alakasi valittaa kuormaimen hittauvvesta ::) Noppeutta tarvii jatkuvasti. Max. nostotehoa pari kertaa vuojesa...
Advancen hydrauliikalla kyllä noppeus riittänee hieman isommallai kuormaajala.

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Traktorin vaihto
polttoainetta kuluu samassa työssä huomattavasti vähemmän

Eri lehtien testien mukaan saman teholuokan traktorien kulutuksissa on vain marginaalisia eroja. Täällä taas yleisö pitää suurta ääntä eroista eri traktorien välillä. Olisi kiva tietää perustuuko tämä "tieto" kuinka suurella osalla keskustelijoista johonkin tarkempaan mittariin kuin traktorin polttoainemittarin näyttämään ja mutuun ajetuista tunneista.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Traktorin vaihto
Ajotyylistä paljon kiinni ,esim usein isännät kyntää nappi laudassa eli hirveillä kierroksilla vaikka ainakin nämä ecopower mallit jaksaa mennä hyvin pienillä kierroksilla.Samoin maantiellä ei ihan sitä huippukierroksia vaan 200-300 alle niin naftan meno putoo huomattavasti.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

maito paroni

  • Vieras
Vs: Traktorin vaihto
Tekisi mieli sanoa että n-valtran hevoset ovat poneja.hyvä esimerkki oli kun paalin ajossa oli kokeilla n142advance ja hevosia piti olla niin perkeelesti.niin ja 50 laatikolla.tyhjällä lavetilla ei jaksanu kulkea kuin 48 ja kun kyytiin laittoi 18 paalia nopeus jäi 36 hujakoille.toinen traktori oli fiat 110-90 ja se veti 18 paalinkuormaa täysillä.että eipä se mikään voimakone ole.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27817
  • vastustan
Vs: Traktorin vaihto
Tekisi mieli sanoa että n-valtran hevoset ovat poneja.hyvä esimerkki oli kun paalin ajossa oli kokeilla n142advance ja hevosia piti olla niin perkeelesti.niin ja 50 laatikolla.tyhjällä lavetilla ei jaksanu kulkea kuin 48 ja kun kyytiin laittoi 18 paalia nopeus jäi 36 hujakoille.toinen traktori oli fiat 110-90 ja se veti 18 paalinkuormaa täysillä.että eipä se mikään voimakone ole.
lujaakos nuo 110-90 fiiut menee täysiä ::) ::) ::) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Traktorin vaihto
Tekisi mieli sanoa että n-valtran hevoset ovat poneja.hyvä esimerkki oli kun paalin ajossa oli kokeilla n142advance ja hevosia piti olla niin perkeelesti.niin ja 50 laatikolla.tyhjällä lavetilla ei jaksanu kulkea kuin 48 ja kun kyytiin laittoi 18 paalia nopeus jäi 36 hujakoille.toinen traktori oli fiat 110-90 ja se veti 18 paalinkuormaa täysillä.että eipä se mikään voimakone ole.
lujaakos nuo 110-90 fiiut menee täysiä ::) ::) ::) ::)
Ohan ne nelijänkympin lootala muistaakseni 88vuojesta alakain... Ja jos on turbotettu, ei ihimekkää, jos 142 jää toiseksi. Tehohäviöt voimansiirrosa lienee aika minimaaliset ku keppikone.  :D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktorin vaihto
polttoainetta kuluu samassa työssä huomattavasti vähemmän

Eri lehtien testien mukaan saman teholuokan traktorien kulutuksissa on vain marginaalisia eroja. Täällä taas yleisö pitää suurta ääntä eroista eri traktorien välillä. Olisi kiva tietää perustuuko tämä "tieto" kuinka suurella osalla keskustelijoista johonkin tarkempaan mittariin kuin traktorin polttoainemittarin näyttämään ja mutuun ajetuista tunneista.

Lasketko ajotietokoneen ilmoittaman lukeman tuohon mutu-kategoriaan? Ainakin GTA kertoi tänään keskikulutukseksi 8,8 litraa tunnissa lietteenajossa. Tosin vain 10 kuution pytyllä, muttei isompaakaan oo eikä hankita, kun urakoitsija kuitenkin ajaa suurimman osan... Ajotapamuutoksella vois saada tuosta vielä kulutusta putoamaan alemmaksikin, jos jaksais.

Viimeksi muokattu: 03.05.10 - klo:23:18 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Traktorin vaihto
Jonnemiehen tervehdys!



Neljä vaihteistoa mennyt ja viides vilkuttaa jo keltaista valoa...

 :D
Kui mää ain olen paras?

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Traktorin vaihto
Jonnemiehen tervehdys!



Neljä vaihteistoa mennyt ja viides vilkuttaa jo keltaista valoa...

 :D

Minusta 5 sormee on jo pystyssä ja 6 vilkuttaa.....

Se siitä laskupäästä ;D
Nii se on...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Traktorin vaihto
Jonnemiehen tervehdys!



Neljä vaihteistoa mennyt ja viides vilkuttaa jo keltaista valoa...

 :D

Kyntäjä huomasi jujun.  ;D

Minusta 5 sormee on jo pystyssä ja 6 vilkuttaa.....

Se siitä laskupäästä ;D
Kui mää ain olen paras?

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2448
Vs: Traktorin vaihto
Eri lehtien testien mukaan saman teholuokan traktorien kulutuksissa on vain marginaalisia eroja. Täällä taas yleisö pitää suurta ääntä eroista eri traktorien välillä.

Koneviestin testissäkin koelenkin kulutukset oli aika lähellä, mutta massikka rykäisi lenkin selvästi nopeimmin.

Kulutuksia oli sitten laskettu/tunti, eli mitä hitaammin homma sujui, sitä parempi lukema vaikka polttoainetta olisi kulunut enemmän.

mullijussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: Traktorin vaihto
Taitais sittenkin olla halvin vaihoehto laittaa etukuormain tuohon teekkariin...on vaan carraron etuakselilla et kestääkös? Ja mitä kuormainta suosittelette?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Traktorin vaihto
Kestäähän ne heikossakin maineessa olevat carrarot kun niiden kuntoa vaan tarkkailee ja jos välyksiä tai vuotoja ilmenee niin hoitaa ne heti kuntoon. Zf:ää ja Sigejäkin on ajettu romuksi kun "ne on niin kestäviä ettei tarvia huoltaa" Valtran carraroissa on heikkopaikka olka-akselin laakerointien rakenne, mut yleensä kestää kunhan ei aja niin väljäksi että laakeripesät lähtevät irti.

Raati on moitiskellut quikkaa viimeaikoina kalliiksi tehoihinsa ja ominaisuuksiinsa nähden. Hieman sellainen kuva on itsellekin jäänyt että nykysin kuikan kuormaimilla tehdään bisnestä, siis valmistava tehdas tekee.

Isme, MP-lift, Stoll, luulishan noita muitakin vaihtoehtoja olevan.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's