Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin  (Luettu 12376 kertaa)

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
On joo kallis mokoma iskari. Viime syksynä menin ostamaan noihin vanhempiin agroluksiin ja kysyin hinnan, niin meinas vetää sanattomaks, vaikkei ihan noin kallis kuitenkaan ollut, mutta jotain 250€:n luokkaa se oli... tuntui sekin aika huimalle hinnalle yhestä pumpusta.

korven ukko

  • Vieras
suomessa nautasektorin miljardituet nostavat kaikkien tarvikeiden hintaa.

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
On joo kallis mokoma iskari. Viime syksynä menin ostamaan noihin vanhempiin agroluksiin ja kysyin hinnan, niin meinas vetää sanattomaks, vaikkei ihan noin kallis kuitenkaan ollut, mutta jotain 250€:n luokkaa se oli... tuntui sekin aika huimalle hinnalle yhestä pumpusta.

Mä kans viime syksynä sitä kysyin oli kans toi hinta n250e, oli nyt vaan tullu näköjään uusi hinta kun vuosi vaihtui.

Äyrämöinen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
Meillä meni kuhn:eista iskari ja kun siinä on painava kumipyörä ,on iskarin oltava järeä.Ilman iskaria pyörä jää käännettäessä aina ylös.Kokeilin rekan iskaria jopa kahta mutta sen saaminen niin että toimii molempiin suuntiin saman lailla oli hankalaa.Halvin ja paras oli laittaa Avantin rehukourasta jäänyt mini hydesylinteri joka öljyä täyteen ja reikien välille säädettävä kuristin. Siinä on halpa säädettävä hidastin.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
mini hydesylinteri joka öljyä täyteen ja reikien välille säädettävä kuristin. Siinä on halpa säädettävä hidastin.

***Hyvä idea!
Kui mää ain olen paras?

PelleH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 992
Ainakin överumiin sopi muistaakseni B Asconan putki,ihan vakiokaasu,alkuperäinen olikin Bilteman
numerolla!

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Ainakin överumiin sopi muistaakseni B Asconan putki,ihan vakiokaasu,alkuperäinen olikin Bilteman
numerolla!

Joskus Agritekillä ollessani nostelin hyllyyn tuollaisia... Biltema siinä kyljessä tais lukea.
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.


Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31047  tuommosta jälkeä tulee ilman tukipyörää tosin nostolaitteella joutuu pelaamaan hiukan enemmänn kun  vetovastussäätöä ei pysty käyttämään...

Ja miksei pysty. Johtuuko se kääntöaurojen painosta. Mulla on kolme- ja neljäsiipiset sarka-aurat, eikä kummassakaan tukipyörää ollu koskaan. Kyllä mulla vaan vetovastussäätö on käytössä ja toimii niin kuin pitää. Työntövarsi on pyöreässä reiässä, eikä Fiskarsseissa muuta olekaan. Kverneissä on soikea reikä ja toimisi varmaan siinäkin. Ainakin sarka-aurat tulee perässä samalla mallilla, vaikka työntövartta ei olisi ensinkään. Tossa tietenkin täytyy varoa, ettei pakota työntövarrella fälttejä kumpaankaan suuntaan. Joskus muinoin oli liian pitkänä, niin maapuolet kuluivat kiiloiksi. Oppia ikä kaikki.  :)
Ainakin jonnikan vetovastussäätöä käytettäessä työsyvyys hyppää äkkiä 5-10cm syvempään ja eikä tosiaankaan oo jaksanut ees tutkia asiaa kun ei sitä juuri tarvitsekkaan...   

turbox

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Koni lukee alkuperäisessä ainakin mulla. Hevosmiesten kaupasta sitten kai niitä saa...

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
suomessa nautasektorin miljardituet nostavat kaikkien tarvikeiden hintaa.


joo kaikki on tukien syytä. jo -80-luvulla varaosat makso saksassa viidesosan suomen hinnoista..

Greenpwr

  • Vieras
suomessa nautasektorin miljardituet nostavat kaikkien tarvikeiden hintaa.


joo kaikki on tukien syytä. jo -80-luvulla varaosat makso saksassa viidesosan suomen hinnoista..

 Ja keskon talviehdolla kannattaa ostaa laasin paalaimeen ohjainkapula suomesta, eikä suinkaan dhoizhlandiasta...

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
JOO-O! Se iskunvaimennin on Konin tekemä, ja niitä ei saa mistään hollanista sais tilaamalla, mutta niitä tehään puolen vuoden välein ja hyllys niillä ei ollu yhtään, olis maksanu n180e mutta nyt ei auta kun tilata tualta Arkisesta marketista ja laittaa silmät kiinni ja antaa kortin vinkua.

Jos sanotaan rehellisesti niin pikkuusen kyllä vituttaa niiltä sitä tilata, ei tarvi ihmetellä millä S ryhmä kauppakeskus linnojansa rakentaa... :'( :'( :'(

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
JOO-O! Se iskunvaimennin on Konin tekemä, ja niitä ei saa mistään hollanista sais tilaamalla, mutta niitä tehään puolen vuoden välein ja hyllys niillä ei ollu yhtään, olis maksanu n180e mutta nyt ei auta kun tilata tualta Arkisesta marketista ja laittaa silmät kiinni ja antaa kortin vinkua.

Jos sanotaan rehellisesti niin pikkuusen kyllä vituttaa niiltä sitä tilata, ei tarvi ihmetellä millä S ryhmä kauppakeskus linnojansa rakentaa... :'( :'( :'(

Kai sen tarvittavan jäykkyyden nyt jostain saa selvitettyä mittojen tms. mukaan ja Biltemasta tai Motonetistä hommaat uuden iskarin. Joku sanoi, että B-Asconan iskari olis? Käsittääkseni takaiskari tuo sitten olis? Motonetis oli B-Asconan takakaasuvärkit kolmen kympin hujakoilla kipale, ihan varastotavarana... Kai noita yhden agrimarket-Konin hinnalla muutaman sopii pienistää?
tethering holes to their concave windings

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
No kyseessä on ns. teollisuus iskari, ja nesteiskari. ei oo mikää askonan iskari konin tekemä kylläkin. hollannis tehään, ei ollu siellä yhtään varastossa, ja seuraavat tehää 6kk päästä. toi iskari oli huomattavsti vahvempi kun askoonan iskari
 :'(

Verku

No kyseessä on ns. teollisuus iskari, ja nesteiskari. ei oo mikää askonan iskari konin tekemä kylläkin. hollannis tehään, ei ollu siellä yhtään varastossa, ja seuraavat tehää 6kk päästä. toi iskari oli huomattavsti vahvempi kun askoonan iskari
 :'(

Niin ja sitten kun agrista oli sulle se osa heti myydä, kun olivat sitä sulle pari vuotta ensin hyllyssä pitäneet niin onhan se agri ihan paska paikka, vai mitä häh..... ???

Onhan noilla hitaasti kiertävillä osilla hintaa mutta jos sen saa heti käteen niin onko se esim. rehunteon aikana ollenkaan kallista verrattuna siihen mitä maksaa jonkun ison korjuuketjun seisottaminen hyvällä ilmalla.....

Enkä meinaa että 500 olisi pikkuraha iskarista mutta kaikki on suhteellista. Mutta jos hinta on tuon 500 ja toimitus "sitten joskus" niin se on IHAN perseestä!

Viimeksi muokattu: 22.04.10 - klo:22:39 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus