Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kääntöaura ja sen kallis tukipyörän iskunvaimennin  (Luettu 13617 kertaa)

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
Agrolux MRWT VM 2005 Tukipyörän iskunvaimennin entinen. Soitin Arkimarkettiin ja kysyin mitä uusi maksaa 543e NETTO! ei jukolise mistä ne näitä hintoja vetää!!!???

Mistä sais tohon halvemmalla samanlaisen neste iskunvaimentimen.
kiitos tiedoista etukäteen.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Hiippaile Turun vapaavarastoalueelta Ruissalon tien varrelta sopiva osa...

 :D
Kui mää ain olen paras?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Agrolux MRWT VM 2005 Tukipyörän iskunvaimennin entinen. Soitin Arkimarkettiin ja kysyin mitä uusi maksaa 543e NETTO! ei jukolise mistä ne näitä hintoja vetää!!!???

Mistä sais tohon halvemmalla samanlaisen neste iskunvaimentimen.
kiitos tiedoista etukäteen.

BILTEMA  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Minulla on 20 vuotta vanhat kvernelandit, joissa ei näytä olevan edes mitään erikoisempaa vaimeninta kuin kierrejousi. Lukematomia kertoja on aurat käännetty, mutta ei merkiäkään hajomisesta. Että onkohan noissa auroissa laatueroja. Ja tuskin tuo jousi sentään satoja euroja maksaa.

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Agrolukseissa käyttääntyy paljon sivistyneemmin se pyörä kääntäessä,kverneissa paukahtaa nii saatanasti. Ennen oli agroluksit,tänä keväänä pitäs kverneillä kyntää.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Ei oo ees koko pyörää enää kun meni varsi poikki ja hyvin nuo on toimineet jo varmaan kuusi syksyä ilmankin  :D

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Ääni Biltemalle.  Jonkun vanhan Volvon iskari kävi alkuperäisen paikalle.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Agrolukseissa käyttääntyy paljon sivistyneemmin se pyörä kääntäessä,kverneissa paukahtaa nii saatanasti. Ennen oli agroluksit,tänä keväänä pitäs kverneillä kyntää.

Just näin, ennen oli meilläkin Kwernerit, niissä rautapyörä jysähti vaan päin jotain ihme nyloninpalaa, joka oli ihan akselin juuressa. Muistaakseni kaksi kertaa katkes koko pska, toisella kerralla tottakai edellisen hitsauksen vierestä. Silloin katselin kateellisena kun naapuri kynteli Överumeilla, ja ajattelin, että " joku päivä viälä minäkin.." Nyt  Agroluxi kääntää sivistyneesti, mutta jos  Kartsa löytää edullisemman vaihtoehdon, niin pitää kirjoittaa se päivyrin laitaan..
Muuten, miten ihmeessä Zetorimies saa kyntöä aikaiseksi ilman tukipyörää? Vai tuleeko sulla pakkeri perässä? Siis vähän niinkuin alustamassa, harrastehitsarin paras ystävä..

Viimeksi muokattu: 21.04.10 - klo:07:34 kirjoittanut Strimari

Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
heh..   joskus teki simmosen että tukipyörä ei kääntynyt auroja käännettäessä. Silloin kynnettiin tukipyörä ilmassa toinen suunta. Ku pääsi kotio niin vältit keveni tukipyörän verran. Kyseessä oli 3x16" aurat..
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6144
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.


Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.


Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31047  tuommosta jälkeä tulee ilman tukipyörää tosin nostolaitteella joutuu pelaamaan hiukan enemmänn kun  vetovastussäätöä ei pysty käyttämään...

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Periaatteessa pitäs onnistua kyntö ilman tukipyörää ku laittaa työntövarren "kiinteään" reikään. Vai eihän siinä oo mittää järkeä.


Just noin se onnistuu eikä ollenkaan niin vaikeata mitä kuvittelisi. Tosin en kenellekään suosittele.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31047  tuommosta jälkeä tulee ilman tukipyörää tosin nostolaitteella joutuu pelaamaan hiukan enemmänn kun  vetovastussäätöä ei pysty käyttämään...

Ja miksei pysty. Johtuuko se kääntöaurojen painosta. Mulla on kolme- ja neljäsiipiset sarka-aurat, eikä kummassakaan tukipyörää ollu koskaan. Kyllä mulla vaan vetovastussäätö on käytössä ja toimii niin kuin pitää. Työntövarsi on pyöreässä reiässä, eikä Fiskarsseissa muuta olekaan. Kverneissä on soikea reikä ja toimisi varmaan siinäkin. Ainakin sarka-aurat tulee perässä samalla mallilla, vaikka työntövartta ei olisi ensinkään. Tossa tietenkin täytyy varoa, ettei pakota työntövarrella fälttejä kumpaankaan suuntaan. Joskus muinoin oli liian pitkänä, niin maapuolet kuluivat kiiloiksi. Oppia ikä kaikki.  :)

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
eiköhän jostain autotarvikeliikeestä löydy mitoilla samanlainen..