Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kesätyöläisen palkka?  (Luettu 6608 kertaa)

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Kesätyöläisen palkka?
Paljonko olisi sopiva palkka noin 15-16 vuotiaalle kesätyöläiselle? Mitä töitä voi tuon ikäisellä teettää? Onko mitään kiellettyjä töitä?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kesätyöläisen palkka?
Olisko joku mesettäminen sopivaa hommaa noin nuorelle?
Kui mää ain olen paras?

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Kesätyöläisen palkka?
Paljonko olisi sopiva palkka noin 15-16 vuotiaalle kesätyöläiselle? Mitä töitä voi tuon ikäisellä teettää? Onko mitään kiellettyjä töitä?

Varmaan jostain maaseututyönantajan liitosta tai vastaavasta löytyy taulukoita. Itse olemme maksaneet vitosen tunti kitkijöille koneen päällä
http://personal.inet.fi/yritys/elomestari/ruomija/esittely.htm
ja porukkaa on vielä löytynyt. Tietty pitää tsemppauttaa, olla usein itse mukana ja jatkuvasti järjestää fiilis, että olen jossain näköetäisyydellä.  Ja joskus käskeä uimaan ennen viimeisen työtunnin päättymistä plus muuta luksusta. Nuorten väliset erot ovat valtavia, työnjohtoon pitää keskittyä aika lailla ja varautua jos minkäkinlaiseen...

Petri

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Mystinen kesälaatumies

Smeagol

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: Kesätyöläisen palkka?
Paljonko olisi sopiva palkka noin 15-16 vuotiaalle kesätyöläiselle? Mitä töitä voi tuon ikäisellä teettää? Onko mitään kiellettyjä töitä?

Varmaan jostain maaseututyönantajan liitosta tai vastaavasta löytyy taulukoita. Itse olemme maksaneet vitosen tunti kitkijöille koneen päällä
http://personal.inet.fi/yritys/elomestari/ruomija/esittely.htm
ja porukkaa on vielä löytynyt. Tietty pitää tsemppauttaa, olla usein itse mukana ja jatkuvasti järjestää fiilis, että olen jossain näköetäisyydellä.  Ja joskus käskeä uimaan ennen viimeisen työtunnin päättymistä plus muuta luksusta. Nuorten väliset erot ovat valtavia, työnjohtoon pitää keskittyä aika lailla ja varautua jos minkäkinlaiseen...

Petri

meillä on ollut vuosia "teinejä" töissä ja eroja on,tällä hetkellä meillä on tosi hyvä duunari noin viiden euron tuntipalkalla.. joo,luksusta pitää välillä olla ;) vaikka nuori vaatii aluksi ohjausta,mutta ne oppii!!!

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Kesätyöläisen palkka?
vaikka nuori vaatii aluksi ohjausta,mutta ne oppii!!!

Toi on se vaikein pala; koskaan ei opi ennustamaan, mikä menee jakeluun ja mikä sitten ei. Nimenomaan siinä, kun tulee jotain odottamatonta, josta ei ole maininnut mitään etukäteen. Jotkut/joskus menee paremmin kuin että olisin itse paikalla, joskus on vehkeet levällään ja porukka karannut mitään sanomatta kännykänkin ulottumattomiin...

liikkis

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 90
Vs: Kesätyöläisen palkka?
Kesätyöläinen on palkkansa ansainnut.

-liikkis-