Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kylvökonetta ulkomailta?  (Luettu 4517 kertaa)

kylväjä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 59
Kylvökonetta ulkomailta?
Onkohan raatilaisilla kokemusta kylvökoneen tuonista ulkomailta, lähinnä viro tai ruotsi? Suomessa ainakin käytettyjen ns suorakylvö vehkeitten hinnat pilvissä, tosin taitaa ulkomaan herpäkkeet olla sitten paljon ajettuja. Niin mieli piteitä!

MPK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Vs: Kylvökonetta ulkomailta?
Kylvökoneita on Eurooppa pullollaan mutta jos tarviit kylvölannoitinta niin sitten valikoimaa on vähempi. Itte oon tuonu yhden 6,6m leviän Tiven kylvökoneen Englannista, se ainakin oli aivan toimiva kampe.

realisti

  • Vieras
Vs: Kylvökonetta ulkomailta?
virosta löytyy monenlaista suorakylvökonetta, osa jopa vähän ajettuja. Esim.jontikkaa löytyy monenmoista, samoin lemkeniä. Kylvölannoitinosastolla tarjonta on paljon hiljaisenpaa, jos rapidia mielii niin nelimetrisiä on viro väärällään.

muumipeikko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: Kylvökonetta ulkomailta?
virosta löytyy monenlaista suorakylvökonetta, osa jopa vähän ajettuja. Esim.jontikkaa löytyy monenmoista, samoin lemkeniä. Kylvölannoitinosastolla tarjonta on paljon hiljaisenpaa, jos rapidia mielii niin nelimetrisiä on viro väärällään.
>>Laitappa niitä linkkejä niistä liikkeistä ;)

kylväjä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 59
Vs: Kylvökonetta ulkomailta?
Mascuksessa näytti viron poulella pari rapitti olevankin ja hinta taso ihan jotain muuta kun suomessa. Luultavasti nämä on paljon ajettuja mutta eikös rapidin voiman siirto ole aika pommin varma, vantaathan on sitten taas kulutus osia. Mikähän mahtais olla semmoinen ajo määrä vanhalla koneella et se kannataisi vielä riesakseen ottaa?

realisti

  • Vieras
Vs: Kylvökonetta ulkomailta?
http://www.talutehnika.ee/index.php?op=3&toode=321&kat=265

no tuossa vaikka olisi sellainen siisti rapidi jolla on kyllä paljon kylvetty, mutta kunnossa pidetty ja huollettu. Minun mielestä tässä olisi hyvä hinta-laatusuhde.

Ja tietty www.agroturg.ee

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: Kylvökonetta ulkomailta?
http://www.tatoli.ee/index.php?alam=41

Tuolla kans jotain roinaa.

kylväjä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 59
Vs: Kylvökonetta ulkomailta?
Ei muuta kun valkkailet sieltä paraasta päästä muutaman kappaleen tuot suomeen. Kyllä kai ne pienellä viksaamisella saa helposti myytyä tämmöisille kieli taidottomille ketkä ei itse tohdi lähteä konetta hakemaan.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Kylvökonetta ulkomailta?
Ei muuta kun valkkailet sieltä paraasta päästä muutaman kappaleen tuot suomeen. Kyllä kai ne pienellä viksaamisella saa helposti myytyä tämmöisille kieli taidottomille ketkä ei itse tohdi lähteä konetta hakemaan.

 Mattihan pisti lihoiksi kymppivuoden ajetun räpätin, käyttömäärä olisko jotain 1500ha, vannas+kiekko agrilla alle satasen/kpl sis alv, eiku ruuvaamaan.
 
 Vahingossa tiedustelin viimekeväänä stokkerin laanista lemkeniä, vieläpä tuo tuolla majaa pitää, että varaston kierto semmosta aasmarket tasoa....

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Kylvökonetta ulkomailta?
Ei muuta kun valkkailet sieltä paraasta päästä muutaman kappaleen tuot suomeen. Kyllä kai ne pienellä viksaamisella saa helposti myytyä tämmöisille kieli taidottomille ketkä ei itse tohdi lähteä konetta hakemaan.
Muutaman tuat niin saat yhden ehjän :)
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

realisti

  • Vieras
Vs: Kylvökonetta ulkomailta?
Ei muuta kun valkkailet sieltä paraasta päästä muutaman kappaleen tuot suomeen. Kyllä kai ne pienellä viksaamisella saa helposti myytyä tämmöisille kieli taidottomille ketkä ei itse tohdi lähteä konetta hakemaan.

 Mattihan pisti lihoiksi kymppivuoden ajetun räpätin, käyttömäärä olisko jotain 1500ha, vannas+kiekko agrilla alle satasen/kpl sis alv, eiku ruuvaamaan.
 
 Vahingossa tiedustelin viimekeväänä stokkerin laanista lemkeniä, vieläpä tuo tuolla majaa pitää, että varaston kierto semmosta aasmarket tasoa....



tuo stokkerin lemken on kyllä kohtuullisen halpa, vaikka on siinä kyllä laittoakin. Palvelu-asennetta muiden liikkeiden miehillä paljon enemmän.