Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktoreiden todelliset tunnit  (Luettu 12581 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9778
Vs: Traktoreiden todelliset tunnit
Hollannit kanssa verkkasia keräämään tunteja.

12H tekee niin 9-10h mittariin.

Paitsi jos käynnistelee paljon ja sammuttelee.
Yleensä tunti vaihtuu aina kun käynnistää.

Jos Hollanti on fiat sukua ja vaijerilla, niin ei todellakaan oo verkkainen. Kone kiertää lähemmäs 3000 r ja ainahan siinä pitää se lättä olla lattiassa  ::) Taitaa siinäkin tulla se tunti jossain 1800r /min kohdilla ja siihen sitten ne yli kierrokset lisää , niin taitaa  tunnissa tulla puolitoista mittariin  ;)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Varion todelliset tunnit
Fendtiin tulee laiskasti tunteja, niin sairaan tehookas ja notkee et hetkessä tyät loppuu  :o

Jollain toisella merkillä tulis paaljon enempi ja ajotuntuma sais nekin tuntumaan tuplalta  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Traktoreiden todelliset tunnit
Zetoriin ei tuu mittariin ollenkaan tunteja vaikka kuinka tekis töitä niin tehokas eli melkeimpä vois sanoo että tehokkaampi kuin fendti  ;D

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Traktoreiden todelliset tunnit
Mielenkiintoinen aihe. Tuntuu vain siltä, että useimmissa kommenteissa on selittelyn maku. Syitä suureen ajotuntimäärään haetaan muualta kuin penkin ja ratin välistä. Jos jollain on vielä aktiivipalveluksessa yli 30 000 tuntia ajettu kone, eihän se voi olla huono, ei tekniikkansa puolesta eikä ajo-ominaisuuksiltaankaan. Tuollaisilla koneilla on tehty ja tehdään tiliä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26129
  • vastustan
Vs: Traktoreiden todelliset tunnit
Mielenkiintoinen aihe. Tuntuu vain siltä, että useimmissa kommenteissa on selittelyn maku. Syitä suureen ajotuntimäärään haetaan muualta kuin penkin ja ratin välistä. Jos jollain on vielä aktiivipalveluksessa yli 30 000 tuntia ajettu kone, eihän se voi olla huono, ei tekniikkansa puolesta eikä ajo-ominaisuuksiltaankaan. Tuollaisilla koneilla on tehty ja tehdään tiliä.
eihän yksinkertanen kovaan työhön tehty kone voi ölla hyvä, pitää löytyä digiruutua, näyttöä, nappuloita pitkät rivit, can-väylää, sähkötikkua.... ;) ;) ;) ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Traktoreiden todelliset tunnit
Mielenkiintoinen aihe. Tuntuu vain siltä, että useimmissa kommenteissa on selittelyn maku. Syitä suureen ajotuntimäärään haetaan muualta kuin penkin ja ratin välistä. Jos jollain on vielä aktiivipalveluksessa yli 30 000 tuntia ajettu kone, eihän se voi olla huono, ei tekniikkansa puolesta eikä ajo-ominaisuuksiltaankaan. Tuollaisilla koneilla on tehty ja tehdään tiliä.
eihän yksinkertanen kovaan työhön tehty kone voi ölla hyvä, pitää löytyä digiruutua, näyttöä, nappuloita pitkät rivit, can-väylää, sähkötikkua.... ;) ;) ;) ;)



On tuo 100-90 niin yksinkertainen, vikoja riittää. Sivurajoittimien kiinnityksen taka-akseliin otetaan vinkkejä vastaan? Useammat kierteet jo lähteny käveleen, jonkinlainen pantasysteemi pitäs kehittää akselin ympäri.

hancci

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Traktoreiden todelliset tunnit
vaijerijontikoissa 6900 ja 3050 tunteja saa ajaa ihan tosissaan että saa 300h mittariin vuodessa. uudemmissa koneissa tulee aina liki 1000h että heilahtaa. Paálauksessa huomasi eron selkeimmin. 6900 veti yhdistelmää ennen noin 200h vuodessa kun viime vuonna 6630:aan tuli tunteja paalauksessa 430h. Kuitenkin ajoa on saman verran.

Jontikoissa ollut sähkömittarit vuodesta -80, 40-sarjan tullessa markkinoille.
Käy tunnin tunnissa moottorin käydessä, jos vaan piuhat on yhdistää. :)

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Traktoreiden todelliset tunnit



On tuo 100-90 niin yksinkertainen, vikoja riittää. Sivurajoittimien kiinnityksen taka-akseliin otetaan vinkkejä vastaan? Useammat kierteet jo lähteny käveleen, jonkinlainen pantasysteemi pitäs kehittää akselin ympäri.
[/quote]

Parilla 16 mm  pannalla/puoli taka-akselin ympäri kiinni niin varmasti pysyy. Kun vielä rakentelet rajoittimen kiinnitykseen esim hydrauliletkusta
kumipuslan leikkaamaan kovimmat iskut, kestää normaalikäyttöä pitkään. Varmista vielä, että rajoittimen kiinnitys tulee linjaan vetovarsien tappien kanssa, muuten ei kestä millään.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Traktoreiden todelliset tunnit



On tuo 100-90 niin yksinkertainen, vikoja riittää. Sivurajoittimien kiinnityksen taka-akseliin otetaan vinkkejä vastaan? Useammat kierteet jo lähteny käveleen, jonkinlainen pantasysteemi pitäs kehittää akselin ympäri.

Parilla 16 mm  pannalla/puoli taka-akselin ympäri kiinni niin varmasti pysyy. Kun vielä rakentelet rajoittimen kiinnitykseen esim hydrauliletkusta
kumipuslan leikkaamaan kovimmat iskut, kestää normaalikäyttöä pitkään. Varmista vielä, että rajoittimen kiinnitys tulee linjaan vetovarsien tappien kanssa, muuten ei kestä millään.
[/quote]


Nuo pannat vaan rupeaa seilaan akselia myöten, jollain pitäs lukita ne pannat akseliin. Jonkunlaisa panta systeemejä tullu kokeiltua, huonolla menestyksellä.

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Traktoreiden todelliset tunnit



On tuo 100-90 niin yksinkertainen, vikoja riittää. Sivurajoittimien kiinnityksen taka-akseliin otetaan vinkkejä vastaan? Useammat kierteet jo lähteny käveleen, jonkinlainen pantasysteemi pitäs kehittää akselin ympäri.

Parilla 16 mm  pannalla/puoli taka-akselin ympäri kiinni niin varmasti pysyy. Kun vielä rakentelet rajoittimen kiinnitykseen esim hydrauliletkusta
kumipuslan leikkaamaan kovimmat iskut, kestää normaalikäyttöä pitkään. Varmista vielä, että rajoittimen kiinnitys tulee linjaan vetovarsien tappien kanssa, muuten ei kestä millään.


Nuo pannat vaan rupeaa seilaan akselia myöten, jollain pitäs lukita ne pannat akseliin. Jonkunlaisa panta systeemejä tullu kokeiltua, huonolla menestyksellä.
[/quote]

Mulla on takatuuppariin ihan kierretangosta taivutellut pannat. Ihan hyvin ovat pysyneet. Ensalkuun on hyvä silloin tällöin hiukan kiristellä.