Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jorma Jaakkolalle II  (Luettu 11860 kertaa)

Sepedeus

• Vieras
Voi hyvänen aika sentään
Maanviljeliä toteskin et viljapuolella ollaan alvissa saamapuolella eli harvoja jotka alvipalautuksista hyötyvät .
Ei helevetti, miten kukaan voi edes ajatella saavansa alv-palautuksesta mitään hyötyä?
Mikä ihmeen etu siinä voi olla jos maksaa sen alv;n kauppiaalle noin vuoden etukäteen ja saa sen saman oman rahan palautuksena tililleen?

Minä ainakin ostaisin kaikki tuotantopanokset mieluummin ilman alv;tä kuin odottaisin vuoden omaa (ihan omaa, jo tuloverotettuakin) rahaa takaisin.

Sorkkiksen höpinöitä ei kannata ottaa vakavasti  ;D
Jätä alvit poistamatta , sillä siitä selviit vai selviitkö . Kauppias tilittää alvit kuukausittain , voit itse halutessasi siirtyä samaan menettelyyn .Kuukausi alvissa voit alveja hakea takaisin nopeammin jolloin ei kauppiaan tilittämät alvit ehdi homehtua .

Sama Suomeksi . Kuukausittain tilitettävässä alvissa voi hakea tappiolliset kuukaudet takaisin nopeammin kuin vuosi alvissa .

Helppoo kuin mikä .Tilitoimisto hoitaa asiat ammattitaidolla .
Taitaa maksaa enemmän kuin siitä saatava korkohyöty? Kuka jaksaa joka kuukausi jotain alv-selvitystä tehdä kun kuitenkin kyse ei ole suurista summista. Viljat myy alkuvuodesta ja apupaskat sekä pottoöljyt ostaa loppuvuodesta niin siinä se tasoittuu.
Olet naurettava tomppeli . Yrittäjänä ei muuta mahdollisuutta ole kuin kuukausittainen alvin tilitys .
Ei viljanviljeliöille ole alvi mikään rasite vaan tulo

Kyllähän se niin on että yrittäjälle tuli myös mahdollisuus vuosi-ilmoittamiseen. Ja palkat 3kk välein.
Meilläkin osuuskunta siirtyi vuosi-ilmoituksen. ;D

sorkkis

• Vieras
Vs: Jorma Jaakkolalle II
Juu , pienissä onnistuu mutta kun ruvetaan yrittämisestä puhumaan ei onnistu .

Huojennus on hyvä juttu sivutoimiselle yrittäjälle , pienet harrastustoiminnat tuo veroja Valtionkasaan pikkulisänä .

Ulkolaiset firmat ei veronmaksua miten välttämättömänä pidäkkään .

Veeti

• Vieras
Vs: Voi rähmä sentään .
Maanviljeliä toteskin et viljapuolella ollaan alvissa saamapuolella eli harvoja jotka alvipalautuksista hyötyvät .
Ei helevetti, miten kukaan voi edes ajatella saavansa alv-palautuksesta mitään hyötyä?
Mikä ihmeen etu siinä voi olla jos maksaa sen alv;n kauppiaalle noin vuoden etukäteen ja saa sen saman oman rahan palautuksena tililleen?

Minä ainakin ostaisin kaikki tuotantopanokset mieluummin ilman alv;tä kuin odottaisin vuoden omaa (ihan omaa, jo tuloverotettuakin) rahaa takaisin.

Sorkkiksen höpinöitä ei kannata ottaa vakavasti  ;D
Jätä alvit poistamatta , sillä siitä selviit vai selviitkö . Kauppias tilittää alvit kuukausittain , voit itse halutessasi siirtyä samaan menettelyyn .Kuukausi alvissa voit alveja hakea takaisin nopeammin jolloin ei kauppiaan tilittämät alvit ehdi homehtua .

Sama Suomeksi . Kuukausittain tilitettävässä alvissa voi hakea tappiolliset kuukaudet takaisin nopeammin kuin vuosi alvissa .

Taitaa maksaa enemmän kuin siitä saatava korkohyöty? Kuka jaksaa joka kuukausi jotain alv-selvitystä tehdä kun kuitenkin kyse ei ole suurista summista. Viljat myy alkuvuodesta ja apupaskat sekä pottoöljyt ostaa loppuvuodesta niin siinä se tasoittuu.
Olet naurettava tomppeli . Yrittäjänä ei muuta mahdollisuutta ole kuin kuukausittainen alvin tilitys .
Ei viljanviljeliöille ole alvi mikään rasite vaan tulo

Olet naurettava tomppeli: alv ei  ole viljanviljelijöille tulo!

Sepedeus

• Vieras
Käytännössö niin

Huojennus on hyvä juttu sivutoimiselle yrittäjälle , pienet harrastustoiminnat tuo veroja Valtionkasaan pikkulisänä .

Ja näin

* Jos kalenterivuoden liikevaihto on enintään 50 000 euroa, arvonlisäveron, ennakonpidätykset, työnantajan sosiaaliturvamaksun ja lähdeverot voi ilmoittaa ja maksaa neljännesvuoden jaksoissa.
    * Jos liikevaihto on enintään 25 000 euroa, arvonlisäveron voi ilmoittaa ja maksaa kalenterivuosittain ja ennakonpidätykset, työnantajan sosiaaliturvamaksun sekä lähdeverot neljännesvuosittain.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

***Kyl alvinpalautuksilla ja s-boonuksilla ruokkii ison perheen koko vuoden, ja tekee muutaman
      etelänmatkankin.
Kui mää ain olen paras?

Kp

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Voi rähmä sentään .

Sorkkiksen höpinöitä ei kannata ottaa vakavasti  ;D

Lyhyt kommentti, MENE sinne tilitoimistoon, ja kysy sieltä koko alv-hommeli.

Uskallatko.

Tuskin.

Veeti

• Vieras

***Kyl alvinpalautuksilla ja s-boonuksilla ruokkii ison perheen koko vuoden, ja tekee muutaman
      etelänmatkankin.

alvinpalautukset ovat valtiolta takaisinmaksua liikaa maksamastasi alvista.

s-boonukset on veronalasta palautusta siitä ylihinnasta, minkä ässä on sinulta laskuttanut.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

rupees ny sorkkis keskittyyn siihen yrittämiseen ettei vironmiesten tartte kaikkea tehdä ::) ::)

sorkkis

• Vieras
Justiinsa tilitoimistosta tulin , alvi palautuksesta hyötyy viljanviljeliät eniten .

Mää olen noi pyhät töissä ettei tilitoimiston tarvii pyhä rehkiä .  ;)

Alvin saa maksaa neljännesvuosittain myös maataloudessa ja varmaankin järkevää keillä alvi maksun puolelle menee .

Sanos Veeti miten liiikaa voi alvia maksaa jos ei aina on saamispuolella .

Viron pojat saa sorkkia hoidella ihan rauhassa , vapaa kilpailu nääs . Tulee urakoimaankin ja viljaakin alkaa tulla piakkoin .  ;)

Naturalis

• Vieras
, alvi palautuksesta hyötyy viljanviljeliät eniten .

Mun mielestä navetanrakentajat hyötyvät eniten. Miljoonan navetta rakennetaan inv.tuella ja alvipalautus omaan taskuun... ;D
http://www.homotron.net/images/homotron/258Troll_spray.jpg

Viimeksi muokattu: 31.03.10 - klo:11:57 kirjoittanut Naturalis

emo-heikki

• Vieras
No sentakiahan sitä alvia saa takaisin, kun on maksanut liikaa ????
Et sinä saa äyrikään enempi, kuin olet itse maksanut.

sorkkis

• Vieras
No sentakiahan sitä alvia saa takaisin, kun on maksanut liikaa ????
Et sinä saa äyrikään enempi, kuin olet itse maksanut.

En minä saakkaan , mutta C-4 emolehmä tilallinen saa ja viljanviljeliä .

Maitopuolella hankalampaa nii ja sijoilla ja kanoilla sama juttu .

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.
Lopeta jo Hessu ja usko ny viimeinkin mitä Kp on sulle selittäny, se vaan on juuri niin.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

sorkkis

• Vieras
Lopeta jo Hessu ja usko ny viimeinkin mitä Kp on sulle selittäny, se vaan on juuri niin.  ;D

Se älähtää mihin kalikka kalahtaa .  ;D

Viljanviljeliät täällä eniten älähtää ja valittaa maidontuottajien tuista  ;D

Viljaa tilitoimiston pitäjäkin viljelee .  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.

Se älähtää mihin kalikka kalahtaa .  ;D

Viljanviljeliät täällä eniten älähtää ja valittaa maidontuottajien tuista  ;D

Viljaa tilitoimiston pitäjäkin viljelee .  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Mutta jos sinun kirjanpitäsi väittää, että alvi on maanviljelijälle tuloa, niin vaihda kiireesti pätevämpään tilitoimistoon.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.