Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jorma Jaakkolalle II  (Luettu 11861 kertaa)

Veeti

• Vieras
Vs: Kauppias tilittää vain oman osuutensa alvista

Toistan:

Elintarviketeollisuus (kuten muutkin edelliset ketjut) tilittää alvia oman jalostusosuutensa, joten kuluttajan maksamaksi tamä alvosuus ei enää tule.

Kp:n antama tekstinpalanen on totta.
Mutta tämä Kp:n "läpimenoerä" on outo määritelmä:
>> alvin luonteesta, joka
on läpimenoerä, ja jonka maksaa aina kuluttaja.<<
Mieti nyt vielä kuitenkin pari kertaa, josko kp ja veeti ovat sittenkin oikeassa?

Pari vinkkiä: Kauppias ostaa myös muuta kuin 12% verolla olevaa, esim sähköä, alihankintaa, laitteita jne 22% verolla, kysymys kuuluu millä verolla nämä myydään "pakastealtaasta" ulos?
Oikea vastaus = alv 0 hinta + kate alv 0 + alv 12%.

Toinen esimerkki: Kauppa ostaa ruotsista perunaa 0% verolla ja suomesta 12% verolla ja myy molemmat 12% verolla, onko alv-kertymässä jotain eroa, vaikka kauppias tilittää ruotsalaisesta enemmän?
 Vastaus = Ei ole.  

Veeti ja kp ovat oikeassa. Jormalle ei tämä alv-ketjutus ole auennut.

halavatun pakana

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Jorma Jaakkolalle II
Jostain syystä tuo alvi-ketju lukittui.
Ei kai aihetta kannattais enää käsitellä, mutta pari asiaa.

Toteamus, että kauppias perii alvin ja maksaa sen valtiolle.

Väitit, että kauppa maksaa alvia oman jalostusasteensa verran

Eipä, kauppa perii kuluttajalta x euroa ja tilittää valtiolle saman x euroa.

Eihän kauppias mitään maksa, hän saa sen x euroa jonka maksaa valtiolle.

Siis ei kauppias mitään alvia maksa, eikä ole mitään jalostusportaitakaan.

Mun puolesta keskustelu loppuu tästä aiheesta tähän,
Mene ihmeessä johonkin tilitoimistoon tai kirjanpitäjälle,
ja pyydä saada selvitys alvin perusteista ja alvin luonteesta, joka
on läpimenoerä, ja jonka maksaa aina kuluttaja.

lähdetäänpäs nyt purkamaan asiaa,mä myyn kauppiaalle kilon perunaa,saa siitä 10c+veron,eli 11,2c,minä tilitän siitä 1,2c valtiolle.kauppias pistää potut pussiin,ja myy kilon perunaa kuluttajalle hintaan 56c sisältää alv:n,eli veroton hinta oli 50c.Kauppias tilittää veron seuraavasti:6c-1,2c=4,8c valtiolle.

Ja jos monta välikättä,joka portaassa samalla tavalla. ;)

rt

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
lähdetäänpäs nyt purkamaan asiaa,mä myyn kauppiaalle kilon perunaa,saa siitä 10c+veron,eli 11,2c,minä tilitän siitä 1,2c valtiolle.kauppias pistää potut pussiin,ja myy kilon perunaa kuluttajalle hintaan 56c sisältää alv:n,eli veroton hinta oli 50c.Kauppias tilittää veron seuraavasti:6c-1,2c=4,8c valtiolle.

Ja jos monta välikättä,joka portaassa samalla tavalla. ;)
Joo, näinhän se menee, mutta silti kuluttaja maksaa molemmat.
Entäpä jos se kauppias jobbaakin ne perunasi Ruotsiin?
Siinäkin tapauksessa kauppias ottaa valtiolta pois sen sinun maksamasi 1,2 senttiä.

Suuremmassa mittakaavassahan tämän parhaiten havaitsee esim. metsäteollisuudessa, kun suomesta alvillisina ostetut tuotantopanokset myydään alv 0 tuotteina ulkomaille, saattaa olla aika suuret alv-palautukset.

sorkkis

• Vieras
Voi rähmä sentään .
Ollaan ihmetelty niitä ketkä pellosta maksaa ylihintaa vuokrina tai ostaessaan . Nyt alkaa seljetä miks .

Jorma Jaakkola yrittäjä kurssin käyneenä näkyy ymmärtävän kaiksita parhaimmin ALVin .

Tällä hetkellä noi verotitlit on poskellaan pahemman kerran eli ei toi niin kuin pitäisi mutta muuten toimii suhkoht hyvin . Jos alvi alkaa mennä enemmän eikä tappiollisia kuukausia ole voi varautua lisäennakkoon .

Maanviljeliä toteskin et viljapuolella ollaan alvissa saamapuolella eli harvoja jotka alvipalautuksista hyötyvät .

Veeti

• Vieras
Vs: Voi rähmä sentään .
Ollaan ihmetelty niitä ketkä pellosta maksaa ylihintaa vuokrina tai ostaessaan . Nyt alkaa seljetä miks .

Jorma Jaakkola yrittäjä kurssin käyneenä näkyy ymmärtävän kaiksita parhaimmin ALVin .

Jorma on täysin pihalla tästä alv-systeemistä niinkuin sorkkiskin...mikä taas ei ollut yllätys.

Tällä hetkellä noi verotitlit on poskellaan pahemman kerran eli ei toi niin kuin pitäisi mutta muuten toimii suhkoht hyvin . Jos alvi alkaa mennä enemmän eikä tappiollisia kuukausia ole voi varautua lisäennakkoon .

Maanviljeliä toteskin et viljapuolella ollaan alvissa saamapuolella eli harvoja jotka alvipalautuksista hyötyvät .

Viljapuolella ei alvista hyödytä pätkääkään: palautusta tulee, koska tuotteesta saa niin helkutin vähän. Ongelma korjaantuisi, jos tukiin lisättäisiin alv.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ongelma korjaantuisi, jos tukiin lisättäisiin alv.

***Ihan hyvä tämä nykyinen systeemi. Alviin ei suuremmin tarvii varautua.
Kui mää ain olen paras?

Veeti

• Vieras

No juu, mutta tukien alvilla  saisi valtiolta korotonta lainaa vähäksi aikaa  ;D

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

No juu, mutta tukien alvilla  saisi valtiolta korotonta lainaa vähäksi aikaa  ;D

Niijuuuu!
Kui mää ain olen paras?

Naturalis

• Vieras

rt

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ei helevetti, miten kukaan voi edes ajatella saavansa alv-palautuksesta mitään hyötyä?
Mikä ihmeen etu siinä voi olla jos maksaa sen alv;n kauppiaalle noin vuoden etukäteen ja saa sen saman oman rahan palautuksena tililleen?

Minä ainakin ostaisin kaikki tuotantopanokset mieluummin ilman alv;tä kuin odottaisin vuoden omaa (ihan omaa, jo tuloverotettuakin) rahaa takaisin.

Veeti

• Vieras
Ei helevetti, miten kukaan voi edes ajatella saavansa alv-palautuksesta mitään hyötyä?
Mikä ihmeen etu siinä voi olla jos maksaa sen alv;n kauppiaalle noin vuoden etukäteen ja saa sen saman oman rahan palautuksena tililleen?

Minä ainakin ostaisin kaikki tuotantopanokset mieluummin ilman alv;tä kuin odottaisin vuoden omaa (ihan omaa, jo tuloverotettuakin) rahaa takaisin.

Sorkkiksen höpinöitä ei kannata ottaa vakavasti  ;D

sorkkis

• Vieras

Jätä alvit poistamatta , sillä siitä selviit vai selviitkö . Kauppias tilittää alvit kuukausittain , voit itse halutessasi siirtyä samaan menettelyyn .Kuukausi alvissa voit alveja hakea takaisin nopeammin jolloin ei kauppiaan tilittämät alvit ehdi homehtua .

Sama Suomeksi . Kuukausittain tilitettävässä alvissa voi hakea tappiolliset kuukaudet takaisin nopeammin kuin vuosi alvissa .

Helppoo kuin mikä .Tilitoimisto hoitaa asiat ammattitaidolla .

juumassi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kuolema kuittaa univelat.
Jostain syystä tuo alvi-ketju lukittui.
Ei kai aihetta kannattais enää käsitellä, mutta pari asiaa.

Toteamus, että kauppias perii alvin ja maksaa sen valtiolle.

Väitit, että kauppa maksaa alvia oman jalostusasteensa verran

Eipä, kauppa perii kuluttajalta x euroa ja tilittää valtiolle saman x euroa.

Eihän kauppias mitään maksa, hän saa sen x euroa jonka maksaa valtiolle.

Siis ei kauppias mitään alvia maksa, eikä ole mitään jalostusportaitakaan.

Mun puolesta keskustelu loppuu tästä aiheesta tähän,
Mene ihmeessä johonkin tilitoimistoon tai kirjanpitäjälle,
ja pyydä saada selvitys alvin perusteista ja alvin luonteesta, joka
on läpimenoerä, ja jonka maksaa aina kuluttaja.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Arvonlis%C3%A4vero

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Jätä alvit poistamatta , sillä siitä selviit vai selviitkö . Kauppias tilittää alvit kuukausittain , voit itse halutessasi siirtyä samaan menettelyyn .Kuukausi alvissa voit alveja hakea takaisin nopeammin jolloin ei kauppiaan tilittämät alvit ehdi homehtua .

Sama Suomeksi . Kuukausittain tilitettävässä alvissa voi hakea tappiolliset kuukaudet takaisin nopeammin kuin vuosi alvissa .

Taitaa maksaa enemmän kuin siitä saatava korkohyöty? Kuka jaksaa joka kuukausi jotain alv-selvitystä tehdä kun kuitenkin kyse ei ole suurista summista. Viljat myy alkuvuodesta ja apupaskat sekä pottoöljyt ostaa loppuvuodesta niin siinä se tasoittuu.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

sorkkis

• Vieras

Taitaa maksaa enemmän kuin siitä saatava korkohyöty? Kuka jaksaa joka kuukausi jotain alv-selvitystä tehdä kun kuitenkin kyse ei ole suurista summista. Viljat myy alkuvuodesta ja apupaskat sekä pottoöljyt ostaa loppuvuodesta niin siinä se tasoittuu.
Olet naurettava tomppeli . Yrittäjänä ei muuta mahdollisuutta ole kuin kuukausittainen alvin tilitys .
Ei viljanviljeliöille ole alvi mikään rasite vaan tulo